Onko joku tullut raskaaksi täysimetyksen aikana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Onko joku todistetusti onnistunut siinä? Mun esikoinen on nyt 4 kk, imetän päivällä parin tunnin välein mutta yöllä saattaa tulla 6 tunninkin taukoja imetykseen. Kuukautiset alkoi n. 2 kuukautta synnytyksestä ja tein tänään positiivisen ovulaatiotestin. Toinen lapsi ois enemmän kuin toivottu, mutta taitaa olla toiveajattelua että raskaus lähtis alkuun, vai millasia kokemuksia teillä on? Vaikuttaako se imettäminen johonkin muuhunkin kun ovulaatioon, esim. kiinnittymiseen...

Voi tietenki,mulla imetys ehkäisi kunnes lopetin,mutta toisilla sitten taas ei. En tosin testannut ovulaatiota,mutta kuukautiset olivat säännölliset pitkään ja ovisoireet selvät.

Niin, sitä juuri ajattelin, että kun moni sanoo ettei tullut raskaaksi imetyksen aikana vaikka ovulaatio ilmeisesti tapahtuikin... Että ilmeisesti se imettäminen vaikuttaa johonkin muuhunkin raskautumisessa kuin vain ovulaatioon. No, aika näyttää miten mun kohdalla käy.

Jos ei halua raskautua heti niin ei kannata luottaa imetyksen ehkäisyvoimaan. Kyllä on ystäväpiirissä kaksikin äitiä joille ei tullut ensimmäisiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen ja raskautuivat. Toisen raskaus ehti edetä aika pitkällekin ennenkuin tajusi asian.

[QUOTE="Hmm";26143254]Onko joku todistetusti onnistunut siinä? Mun esikoinen on nyt 4 kk, imetän päivällä parin tunnin välein mutta yöllä saattaa tulla 6 tunninkin taukoja imetykseen. Kuukautiset alkoi n. 2 kuukautta synnytyksestä ja tein tänään positiivisen ovulaatiotestin. Toinen lapsi ois enemmän kuin toivottu, mutta taitaa olla toiveajattelua että raskaus lähtis alkuun, vai millasia kokemuksia teillä on? Vaikuttaako se imettäminen johonkin muuhunkin kun ovulaatioon, esim. kiinnittymiseen...[/QUOTE]

Kyllä juu, aika monikin itseasiassa. Imetys ei siis ole ehkäisykeino.

[QUOTE="vieras";26143754]Kyllä juu, aika monikin itseasiassa. Imetys ei siis ole ehkäisykeino.[/QUOTE]

Ei ole imetys ehkäisykeino, ei. Se on tässä ketjussa jo selväksi tullut ;)

Ei ole keskeytetty yhdyntäkään ehkäisykeino, ja monet pamahtavat paksuiksi sitä harrastettuaan. Mutta silti useimmat lasta yrittävät vievät yhdynnän loppuun saakka :)

Meillä lapsi 13 kk, ja imetän edelleen useita kertoja vuorokaudessa. Mulla on ollut kuukautiset nyt puoli vuotta, ja ovulaatiokin on tunnistettu ja testattu, mutta raskaus ei ota alkaakseen. Ensimmäinen raskaus sai alkunsa todella helposti, joten varmaankin imetys heikentää raskauden mahdollisuutta.

Just tuo yöimetys on tärkeä eli juuri se pitää yleensä ovulaation pois. Sinulla tuntuu olevan aika pitkä väli yöimetyksessä ja siksipä varmaan ovuloitkin. Minulla alkoi kierto toimia kun lopetin yöimetykset (meillä oli tosi tiheään yöllä syöjä) ja tulinkin sitten toivotusti raskaaksi.

[QUOTE="vieras";26143842]Just tuo yöimetys on tärkeä eli juuri se pitää yleensä ovulaation pois. Sinulla tuntuu olevan aika pitkä väli yöimetyksessä ja siksipä varmaan ovuloitkin. Minulla alkoi kierto toimia kun lopetin yöimetykset (meillä oli tosi tiheään yöllä syöjä) ja tulinkin sitten toivotusti raskaaksi.[/QUOTE]

Itsellä 3 lasta joita täysimetin, myös öisin ja menkat alkoi 1,5kk kuluttua synnytyksestä täysin säännöllisinä.

[QUOTE="Hmm";26143254]Onko joku todistetusti onnistunut siinä? Mun esikoinen on nyt 4 kk, imetän päivällä parin tunnin välein mutta yöllä saattaa tulla 6 tunninkin taukoja imetykseen. Kuukautiset alkoi n. 2 kuukautta synnytyksestä ja tein tänään positiivisen ovulaatiotestin. Toinen lapsi ois enemmän kuin toivottu, mutta taitaa olla toiveajattelua että raskaus lähtis alkuun, vai millasia kokemuksia teillä on? Vaikuttaako se imettäminen johonkin muuhunkin kun ovulaatioon, esim. kiinnittymiseen...[/QUOTE]

Tohon "imetysehkäsyyn" on monia kriteerejä joit siin pitäis täyttyy, sulla niist se tärkein jää jo täyttymättä.Se mikä siin on vähä niinku ideana..ne menkat.
Kaikki edellytykset tulla raskaaksi.