Onko joku toinenkin "työidentiteetin vanki" pukeutumisessa?

mies1harm.
Tuo taitaa olle henkilökohtainen näkemyksesi ystäväpiirisi kautta. Mielenkiinnosta, minkä ikäisiä ja taustaisia he ovat? Jos he ovat esimerkiksi tietyissä työtehtävissä työskenteleviä niin virheolettamus on ymärrettävä.
Se ei tule ystäväpiiristäni niinkään, tosin minulla on läheinen ja älykkäänä pitämäni naispuolinen ystävä, joka on samaa mieltä pääpiirteissään siitä, että työ "värjää" suomalaisnaiset kovemmiksi.

Sinä ilmeisesti näet työn roolin vähentyneen ja sitä kautta naisten(kin) em. piirteiden kasvaneen. Minusta taas, jo kun seuraa suomalaisnaisia vs. itäeurooppalaisnaisia kaduilla täällä etelässä, olemukset (en puhu niinkään vaatteista) ovat sangen erilaiset. Tarkoitan juuri sitä, kuinka jälkimmäiset ovat enemmän olemukselta naisellisia ts. vähemmän hillittyjä, kovia, itsetietoisia, jne. muita julkisen elämän arvoja noudattavia.
 
Se ei tule ystäväpiiristäni niinkään, tosin minulla on läheinen ja älykkäänä pitämäni naispuolinen ystävä, joka on samaa mieltä pääpiirteissään siitä, että työ "värjää" suomalaisnaiset kovemmiksi.

Sinä ilmeisesti näet työn roolin vähentyneen ja sitä kautta naisten(kin) em. piirteiden kasvaneen. Minusta taas, jo kun seuraa suomalaisnaisia vs. itäeurooppalaisnaisia kaduilla täällä etelässä, olemukset (en puhu niinkään vaatteista) ovat sangen erilaiset. Tarkoitan juuri sitä, kuinka jälkimmäiset ovat enemmän olemukselta naisellisia ts. vähemmän hillittyjä, kovia, itsetietoisia, jne. muita julkisen elämän arvoja noudattavia.
Eihän tuo liity työn merkitykseen vaan naisellisuuden merkitykseen. Toki joissain maissa naiset ovat kotona ja se on heille työtä, mutta nyt puhuimme yleisesti työn merkityksestä kansakuntien keskuudessa. Etelä-Euroopan miehet ovat myös vähemmän hillittyjä kuin suomalaiset miehet, ei ero koske pelkästään naisia. Itsetietoisuus ilmenee ehkä heidän naisillaan eri tavalla.

Jos puhut pelkästään naisten asemasta niin silloin löytyy toki eroja. Suomalainen nainen on monien muiden maiden naisia itsenäisempi, mutta kuten isämies sanoi, tämä tilanne on muuttumassa esimerkiksi aasiassa enemmän Suomen suuntaan jolloin nainen vastaa itsestään eikä elä miehensä/perheensä kautta.
 
[QUOTE="tadaa";30195515]Voi, menit pilaamaan koko jutun. Mies1 jo ehti innostua, että pääsisi lopultakin eroon poikuudestaan.[/QUOTE]

Epäilen että noin kiinostava mies eläisi naisten puutteesa, tylsät jeesmiehet, no niiden kohtalo on varmasti karvas:D
 
"Jenis"
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että "Aasia" on suht iso paikka. Itse olen ollut kolmessa Aasian maassa ihan kuulkaa päivätöissä, ja voin kertoa että siellä naiset painaa duunia aivan eri tahtiin kuin täällä. Nimenomaan ja juuri ne keskiluokkaiset naiset. Monilla oli lyhyt tukka! Farkut jalassa! Eikä aikaa eikä halua perheen perustamiseen, kun tekivät uraa. Suomessa en tunne yhtään ainutta 25-35-vuotiasta, korkeakoulutettua naista, joka tekisi töitä 12h per päivä. Omasta halustaan. Oman uransa takia.

Ai miten niin mun omat kokemukset on jotenkin relevantteja? No sitenniin, että ovat aivan yhtä kaikenkattavia ja yleispäteviä kuin miesykkösenkin. Sillä erotuksella tosin, että mä olen mm. siellä "Aasiassa" viettänyt aikaa reaalielämässä enkä internetin kautta...
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30195520:
Kuka on sanonut, että perinteet ovat kuihtumassa? Eihän ne ole Suomessakaan kokonaan kuihtuneet.
Seurasitkohan keskustelua? Isämies kirjoitti: "[M]eininki noissa Aasian muutostalouksisssa nyt vaan on tällä hetkellä se, että globaalin markkinatalouden lakien mukaan järjestynyt työelämä vaatimuksineen jyrää alleen perinteisiä tapoja kiihtyvällä vauhdilla. Toki nämä muutokset etenevät eriaikaisesti eri puolilla Aasiaa, mutta kyllä se suunta on ihan selkeä."

Elä jankkaa :)
 
"tadaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30195533:
Epäilen että noin kiinostava mies eläisi naisten puutteesa, tylsät jeesmiehet, no niiden kohtalo on varmasti karvas:D
Nooh, tässä on mies1:n omaa analyysiä itsestään, mutta jostain kumman syystä naiset eivät hänestä ole innostuneet. Luepa huvikseni, jos sinä vaikka innostuisit.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2065814-olenko-liian-taydellinen-mies/

Tässä vielä linkkiä toiseen ketjuun, jossa miehen ajatuksia naisista.

Siideripissiksestä tantta-akaksi
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30195573:
Niin pitää olla. Ei kuka vaan, voi olla se "joku".
Totta.

Alkuperäinen kirjoittaja tadaa:
Nooh, tässä on mies1:n omaa analyysiä itsestään, mutta jostain kumman syystä naiset eivät hänestä ole innostuneet. Luepa huvikseni, jos sinä vaikka innostuisit.
En ole kummankaan ap...
 
Annoit kuitenkin vaihtoehdoiksi vain joko minut tai Vierasmiehen.
Kysymys 'Onko miehesi mies1 vai vierasmies?' olisi toki mutta kysymys 'Jos mies1 ei ole miehesi niin onko se sitten vierasmies?' ei ole. Vihjaa toki mutta ei oleta ja kyseessä on tarkentava kysymys hieman kuin lasten leikeissä joissa täytyy kysyä vain kysymyksiä joihin voi vastata binäärisesti.
 
säpäle harmaana
Seurasitkohan keskustelua? Isämies kirjoitti: "[M]eininki noissa Aasian muutostalouksisssa nyt vaan on tällä hetkellä se, että globaalin markkinatalouden lakien mukaan järjestynyt työelämä vaatimuksineen jyrää alleen perinteisiä tapoja kiihtyvällä vauhdilla. Toki nämä muutokset etenevät eriaikaisesti eri puolilla Aasiaa, mutta kyllä se suunta on ihan selkeä."

Elä jankkaa :)
Niin. "Jyrää alleen perinteis tapoja" ja "jyrää alleen kaikki perinteiset tavat" ovat ihan eri asioita. Että olkiukko vain itelles.
 
mies1harm.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30195607:
Niin. "Jyrää alleen perinteis tapoja" ja "jyrää alleen kaikki perinteiset tavat" ovat ihan eri asioita. Että olkiukko vain itelles.
xD Mä arvasin!

_KIIHTYVÄLLÄ VAUHDILLA_ ja _SELVÄ SUUNTA_ antaa olettaa, että muutos _LOPULTA_ merkitsee perinteiden kuolemaa. Artikkelisi ei tukenut tätä näkemystä.
 

Yhteistyössä