Onko joku tehnyt valitusta (sairaala)hoidosta?

Onko joku tehnyt kunnalle/kaupungille valitusta sairaanhoidosta?
Ei varsinaisesta hoitovirheestä,mutta huonosta hoidosta yleensä. esim. puuttuva haavanhoito yms.

Kyselisin mielelläni yv:nä lisää valituspaperin teosta... :wave:

Kyseisen kunnan potilasasiamies=hoitotyön johtaja :eek:
eli ei mielestäni ihan puolueeton.

Tässä tuohduksissani soitin oman kaupunkimme potilasasiamiehelle, joka neuvoi tekemään valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle.
Josko saisin asiaa pikkuhiljaa eteenpäin. :/

mymmeli...
itse olen tehnyt.. tulos se, että mut lähetettiin hoitoon toiselle puolelle maata. Siellä käyn nykyään hoidossa ja leikkauksissa jos on tarvetta. Tosi kiva matkustaa koko päivä jos käy vaan lääkärin tarkastuksessa.

saako udella millaisesta asiasta kyse?

Toivon mukaan kyseiseen tk:n vuodeosastolle ei ole enää asiaa.
Kyseessä diabetespotilas jolla molemmat jalat "paketissa", toisessa sääriluun paha avomurtuma.Haavat hoidettiin kerran kahden viikon aikana, jonka vuoksi toinen leikkaus joud. siirtämään viikolla eteenpäin. Yököt eväsivät särkylääkkeen, rähisivät miksi potilas ei ollut käynyt päivällä vessassa? (pot. pyysi yöllä alusastiaa),ja paljon paljon muuta.
Varsin törkeää käytöstä, jota en ainakaan itse aikoinaan muista opiskelleeni lähihoitajakoulutuksessa. :headwall:

mm
huh huh :eek:

elikäs sun pitää tehdä valitus ylilääkärille ihan ensimmäisenä. Se on ensimmäinen askel. Monesti se tuottaa jo hyviä tuloksia, jos ei, niin ehdottomasti asia vielä eteenpäin. Hoitovirhehän tuo on ihan selvästi!

Mutta vaikka olisikin hoitotyön johtaja, niin onko hänellä esim paljon yksiköitä allaan, voi olla, että tälläinen johtava hoitaja ei kuitenkaan tiedä mitä kaikissa yksiköissä tapahtuu, eteenkään jos kukaan ei kantele hänelle.

vihainen potilas
Enpä tiedä voiko tällaisesta juurikaan virallisia valituksia tehdä, mutta olen tällä hetkellä "savuttomassa" sairaalassa, jossa ei potilaille anneta edes nikotiinilaastaria. Onko tällanien nyt oikein? Hoitsullakin on niin sadistisen sarkastinen hymy päällä kertoessaan ettei hän voi nyt auttaa, vaikka nikotiinituotteita olisikin lukkojen takana saatavilla. Toivoisinkin että hoitaja Seija Heikkilä hieman tutkiskelee sieluaan, ja ehkä häpeää hiukan.

Yhteistyössä