Onko joku synnyttänyt yksin, miten meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Jouduitko olemaan paljon synnytyssalissa yksin?

Itse menossa yksin synnyttämään ja pelottaa jo etukäteen, että jos ruuhkaista, niin miten yksin joutuu olemaan. :/ Esikoisen synnytyksessä mies oli mukana ja soitettiin kelloa kun ponnistustarve tuli, mutta kukaan ei tullut. Mies kävi hakemassa kätilön paikalle... Mitäs sitten kun olen yksin siellä?!

Mä en ollu yksin kuin ehkä muutaman minuutin kerrallaan,kun synnytys edistyi sen verran rivakasti. Ja se soittokello on aina vieressä sitä varten et jos hätä iskee niin soittaa saa ja täytyy. Kurjaa jos sulle on käynyt noin,kuulostaa tosi ikävältä... :/ Puhu tosta ajoissa, viimeistään kun meet synnyttämään. Toi ei välttämättä kuulosta ihan turvalliselta.
Toivottavasti kaikki menee sulla yhtä hyvin tällä kertaa kuin mullakin. :hug:

Mä en toiselta ollut lainkaan yksin. Koko ajan oli kätilöharkkari mukana. Ekalta olin muutaman minuutin, kunnes piti soittaa kelloa kun tuli tarve ponnistaa. Mulle sanottiin nyt viimeksi, että jos isä on mukana niin äiti jätetään helpommin huoneeseen kun että äiti on yksin.

Synnytin yksin koska mies ei ehtinyt paikalle ;)
Aluksi olin "odotushuoneessa" yksi, katselin telkkaria tai yritin...
Kävin välillä soittamassa miehelle että oli henkistä tukea.
Kun alkoi olla synnytys lähellä siirryi saliin ja kätilä oli kaverina alusta loppuun asti.
Hyvin se menee, ei ne varmasti jätä pitkäksi aikaa yksin.
Minä ainakin pärjäsin hyvin ja jäi kiva muisto vaikka vaavi päätti tulla niin nopsaan ettei isä ehtinyt paikalle :)

Mä jouduin ajoittain olemaan yksin mutta onneksi sattui hiljainen ilta että kätilö ehti paljon olla mun kanssa.

Onhan niitä douliakin olemassa jos haluaa tukihenkilön mukaan hänet siis tavataan ennen synnytystä ja katsotaan miten tullaan toimeen yms ja sitten kun alkaa tapahtua hän tulee mukaasi sairaalaan

mun ystävän piti tulla mun tueksi mutta hänen lapsi sairastui samana päivänä niin ei päässyt joten yksin olin

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Jos mä en sais miestä syystä tai toisesta mukaan synnytykseen, ottaisin kaverin.

Niin no mulle kelpas sillon yöllä se kätilökin,ku en tienny synnyttäväni vasta ku tuntia aikasemmin. Olisin toki halunnu sinne mieheni tai edes jonkun kaverini. Mutta yksin ei tarvinnut 10 minuuttia kauempaa olla.

Mä en ollut kovin paljoa yksin, tosin olin niin kipeä etten juuri kaivannutkaan siihen viereen ketään, olin niin omassa maailmassa sen kivun kanssa. Mä synnytin pienessä sairaalassa ja yöllä, ei ollut muita synnyttäjiä silloin, joten kätilöillä oli hyvin aikaa olla mukana.

Ei jäänyt mullekaan huonoja muistoja, miestä varmaan enemmän harmitti ettei päässyt mukaan, kun ei ollut hoitajaa esikoiselle.

No mä olin oikeastaan koko ajan yksin ( välillä salissa, välillä ammeessa ) siihen asti (n.10 tuntia ) , kunnes vedet meni ja tulin niin kipeeksi, että tarvittiin lääkitystä - tai ne laitto oikestaan heti epiduraalin, jonka jälkeen ne sitten joutuikin seurailemaan herkeämättä. Olin synnyttämässä keskellä kesää, just ruuhkaisimpaan aikaan, jolloin "viimiset" joutu pakertamaan käytävillä... :( Enkä mä kaivannutkaan sinne ketään. Musta oli ihan hienoa kuunnella omaa kroppaa, "mitä tapahtuu" ihan issesseen vauvan kanssa. ;) :D Mä kun en tajunnu edes jännittää, pelkäämisestä puhumattakaan ( vaikka kaverit tekivät kaikkensa ja kertoivat mitä "hurjempia" synnytystarinoita ), koko hommaa, vaan menin ihan avoimin mielin katselemaan mitä tuleman pitää. Aina ollu vähän sellanen hullun rohkea, joka tekee ensin ja miettii vasta jälkeenpäin. :D

keskimmäisen. lähetin miehen kotiin töihin kun lääkäri meinas ettei tässä tapahdu mitään vuorokauden sisällä, vedet oli kyll menny joten kotiin mua ei enää päästetty. piti soittaa jos jotain tapahtuis, noh ennekuin mes ehdittiin soittaa niin mut oli nukutettu ja suoritettu hätäsektio ja vasta heräämössä soitin että saa tulla, homma hoidettu.... ja olin siellä sairaalassa yksin noin 10h ennen hätäsektiota

Yhteistyössä