Onko joku osittaisella hoitavapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen! Teen 4pvä/vko töitä ja lapsi on ne päivät kotona. Hyvin sujuu. Mielestäni on ihanaa kun saa melkein puolitettua viikon ja annettua lapselle sitä kotiaikaa. Meillä on näin ollut jo 1,5 vuotta ja aion jatkaa kunnes lapsi on 3.

[QUOTE="tiina";24939605]minä olen.4 päiväsellä.eli ma-to lapsi(hyvässä ja ihanassa paikassa)ja perjantaisin olemme kotona.
toimii meillä hyvin.[/QUOTE]

Samoin minä. Tosin lapsi myös ma kotona isovanhemman kanssa. Tämä toimii meillä myös hyvin, sillä lapsella oli vaikeuksia sopeutua päiväkotiin mutta nyt kun on siellä vain 3 päivää viikossa niin menee hoitoon oikein mielellään eli määrä on sopiva meille.

Samoin minä. Tosin lapsi myös ma kotona isovanhemman kanssa. Tämä toimii meillä myös hyvin, sillä lapsella oli vaikeuksia sopeutua päiväkotiin mutta nyt kun on siellä vain 3 päivää viikossa niin menee hoitoon oikein mielellään eli määrä on sopiva meille.

Minkäikäinen lapsi?

Minua pelottaa että meidän 3v ei sopeudu ensi vuonna alkavaan päiväkotiarkeen, nyt ei kerhoon ole suostunut jäämään eikä ole sitten pakotettu.

Meillä olisi siis tarkoitus että 1v olisi isovanhempien kanssa ja 3v ja 5v päiväkodissa mutta vain n.10pvä kuukaudessa. Mietin että josko mies lyhentäisi omaa viikkoaan ja minä tekisin täyttä viikkoa.

[QUOTE="minä";24939711]Minkäikäinen lapsi?

Minua pelottaa että meidän 3v ei sopeudu ensi vuonna alkavaan päiväkotiarkeen, nyt ei kerhoon ole suostunut jäämään eikä ole sitten pakotettu.

Meillä olisi siis tarkoitus että 1v olisi isovanhempien kanssa ja 3v ja 5v päiväkodissa mutta vain n.10pvä kuukaudessa. Mietin että josko mies lyhentäisi omaa viikkoaan ja minä tekisin täyttä viikkoa.[/QUOTE]

Miksi pienin saa olla isovanhempien kanssa? En pahalla sano mutta eikö tuo järjestely tee isommista mustasukkaisia? Varsinkin jos isommat ei halua pk:hon?

[QUOTE="Mie vaan";24939805]Miksi pienin saa olla isovanhempien kanssa? En pahalla sano mutta eikö tuo järjestely tee isommista mustasukkaisia? Varsinkin jos isommat ei halua pk:hon?[/QUOTE]

Isoin ihan ehdottomasti haluaa pk:hon. Toisinaan hoitajana on vain pappa joka ei pärjää kolmen kanssa, ehkä ei kahdenkaan mutta yhden kanssa mainiosti. Siis siksi tehdään näin. ja siis pienin on liian pieni päiväkotiin.

[QUOTE="minä";24939846]Isoin ihan ehdottomasti haluaa pk:hon. Toisinaan hoitajana on vain pappa joka ei pärjää kolmen kanssa, ehkä ei kahdenkaan mutta yhden kanssa mainiosti. Siis siksi tehdään näin. ja siis pienin on liian pieni päiväkotiin.[/QUOTE]

Entäs tää keskimmäinen? Minusta järjestely kuulostaa epäreilulta häntä kohtaan? Voisiko hän saada välillä noita mamma/pappapäiviä myös?

Joo KELA tukee ruhtinaallisesti osittaista, tulee n.70€ kuussa sieltä :D

[QUOTE="Mie vaan";24939891]Entäs tää keskimmäinen? Minusta järjestely kuulostaa epäreilulta häntä kohtaan? Voisiko hän saada välillä noita mamma/pappapäiviä myös?

Joo KELA tukee ruhtinaallisesti osittaista, tulee n.70€ kuussa sieltä :D[/QUOTE]

No sehän tässä ongelma vähän onkin..mä luulen kyllä että silloin kun mummi on hoitovuorossa saa keskimmäinen jäädä kotiin. Pitää tätä vielä suunnitella...Mutta ei tuota tukea taida muuten saada kun nuorimmasta saa kotihoidontukea..

[QUOTE="minä";24939920]No sehän tässä ongelma vähän onkin..mä luulen kyllä että silloin kun mummi on hoitovuorossa saa keskimmäinen jäädä kotiin. Pitää tätä vielä suunnitella...Mutta ei tuota tukea taida muuten saada kun nuorimmasta saa kotihoidontukea..[/QUOTE]

Joo, ei tätä osittaista rahan takia tehdä vaan lasten :) Toivottavasti saatte myös keskimmäisen mummille välillä. Lasten hoitoasiat on niin vaikeita kun ikinä ei tiedä mikä on "se oikea" tapa :/

[QUOTE="Mie vaan";24939891]Entäs tää keskimmäinen? Minusta järjestely kuulostaa epäreilulta häntä kohtaan? Voisiko hän saada välillä noita mamma/pappapäiviä myös?

Joo KELA tukee ruhtinaallisesti osittaista, tulee n.70€ kuussa sieltä :D[/QUOTE]

Kela maksaa tukea, jos lapsi on alle 3-vuotias tai ekaluokkalainen.

Yhteistyössä