Onko joku oikeasti sitä mieltä että punainen on tyttöjen väri?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tänään oltiin tuon 1 v. pojan kanssa kauppakeskuksessa, ja siellä erään liikkeen myyjä kysyi kassalla että onko lapseni tyttö vai poika. Kun sanoin että poika, niin myyjä sanoi, että hän ajatteli että olisi tyttö, kun on punaiset vaatteet.:-D

Pojalla oli punainen hupullinen takki jossa vähän tummansinistä ja valkoista, poikien mallistoa, ja sen lisäksi punaiset reisitaskuhousut, poikien mallistoa nekin. :)

Ei kai nyt kukaan ihan oikeasti ajattele että punainen väri kuuluu vain tytöille?
 
vierass
No ehkä jos kaikki vaatteet on punaista (siis sekä paita ja housut) niin saa tyttömäisen vaikutelman. Mut on mun 9-vuotiaalla pojalla paljon punaisia paitoja. Ja pari vaaleanpunaistakin (äitin pesuvirheen myötä kylläkin :D)
 
Mun mielestä punainen on unisex, siis kirkkaan punainen. Sukupuoleen sidottuja on enemmän ihan vauvan vaaleansininen ja vaaleanpunainen sekä pinkki. Tosin jos mun pieni poika haluaisi laittaa vaaleanpunaista niin antaisin sen kyllä. (pieni tyttö jo haluaa. :) )
 
miellän tyttöjen väriksi enemmän.
toki riippuu vaatteen mallista ja leikkauksesta...mulla on kaksi poikaa ja heillä on punaisia vaatteita,mutta ei heitä silti tytöiksi luulla ( esikoinen saisi slaagin jos luuliskin joku :LOL: )
 
en ehkä pukis kokonaan punaisiin,oisin laittanut vaik farkut housuiksi,mut tää nyt on makuasia. Poika tukkäs punaisista paidoista ja niitä hänellä olikin,hanskat halusi kans punaiset. Nyt tuo teini haluu kaikki vaatteet mustana.
 
no
riippuu ihan täysin katsojasta. Joku jo sanoikin et vaatteen malli merkkaa myös, näin minustakin ja vielä; punainen on minusta niin tytölle kuin pojallekin täysin passeli väri.
 
kaikkea kanssa
Kaikki värit on vissiin tyttöjen värejä. Meidän pojalla on polkkapituinen tukka ja jos päällä on vihreää tai oranssia niin heti ohikulkijat puhuvat tytöstä.

En tajuu.
 
vierailla
Unisex ja mielestani tosi kiva vari lapsille. Pojalle tulee ostettua paljonkin punaista (varsinkin pop:in vaatteissa on juuri sopiva punainen) ja ne menee sitten viela pikkusiskollekin :)
 
Punainen sopii oikein hyvin pojalle. Jos mä saisin pojan niin yhtään vaaleansinistä/sinistä vaatetta sillä ei tulisi olemaan, on alkanut ällöttämään kun pojille aina on sinistä vaatetta, ihan kuin muita värejä ei olisi olemassa. Punaisia ja vaaleanpunaisia voisin ostaakin, mutta ne pitää ehdottomasti olla pojille suunniteltuja vaatteita eikä mitään tyttöjen vaatteita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea kanssa:
Kaikki värit on vissiin tyttöjen värejä. Meidän pojalla on polkkapituinen tukka ja jos päällä on vihreää tai oranssia niin heti ohikulkijat puhuvat tytöstä.

En tajuu.
Joo meidänkin pojalla on polkkapituinen, kihara tukka.:)

Nämä vaatteet olivat tosiaan ihan selkeästi poikien mallisia vaikka kirkkaan punaisia ovatkin, reisitaskuhousuissa taitaa joku pienenpieni lentokoneen kuvakin olla.:)

Ei se sinänsä haittaa jos tytöksi luullaan.:)
 
Nalkuttava Talonmies
Myyjä kerran oikein varmisti, että kyseessä oli poika, kun poitsulla oli oranssia päällä... Ja muisti kertoa, kun halusimme katsoa millainen PUNAINEN pyörä on, niin että niitä myydään vain tytöille yleensä. ukonkin mielestä punainen oli sinistä tyylikkäämpi.

Mutta tulipahan taas rikottua rajoja.
 

Yhteistyössä