Onko joku käynyt Auschwitzissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin joulukuussa. Ei se mikään sirkus tietenkään värien puolesta ole, mutta ei ihan väritönkään. Millaiset värit nyt voi olettaa olevan nurmikossa, hiekassa, betonissa ja tiilitaloissa & puuvajoissa (jota vankien parakit eniten muistuttaa)...

Mun kaveri kävi birkenaussa ja auschwitsissä pari kesää sitten. Oli ottanut sieltä valokuvia ja näytti niitä mulle diakuvina. Kuvat olivat kyllä värillisiä, mutta jotenkin tosi synkkiä oli ne kuvat. Kuvaushetkellä oli aurinko paistanut, mutta ei sitä niistä kuvista huomannut :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mun kaveri kävi birkenaussa ja auschwitsissä pari kesää sitten. Oli ottanut sieltä valokuvia ja näytti niitä mulle diakuvina. Kuvat olivat kyllä värillisiä, mutta jotenkin tosi synkkiä oli ne kuvat. Kuvaushetkellä oli aurinko paistanut, mutta ei sitä niistä kuvista huomannut :/

Minusta just Birkenaun tunnelma oli niin absurdi, kun aurinko paistoi, linnut lauloivat, perhosia lenteli, kukkia kukki ja paikka oli niin karmaiseva kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kävin 40-luvulla.. en menisi uudelleen! Monet muutkin olleet kuulemma tyytymättömiä matkanjärjestäjään.

Argh, jokin minussa haluaa nauraa, mutta se jokin joka kiristelee mun nutturaa vei nyt voiton. :$

Minä löysäsin jo omaa nutturaani, kun silmät haritti niin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Minusta just Birkenaun tunnelma oli niin absurdi, kun aurinko paistoi, linnut lauloivat, perhosia lenteli, kukkia kukki ja paikka oli niin karmaiseva kuitenkin.

Samoin oli kun me käytiin. Mutta sen koko alueen laajuuden tajuaminen oli kyllä järkyttävää.

Yhteistyössä