Onko joku joskus syönyt voltaren-kuurin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sarmiina

Aktiivinen jäsen
23.06.2004
1 986
1
38
Mulla iski sit tenniskyynärpää ja sain siihen 10 pv:n voltaren kuurin. Kyselin sit apteekin tädiltä alkon käytöstä kuurin aikana, ja sain ympäripyreitä vastauksia. Eli siis, onks joku ollut vastaavalla kuurilla, ja mahdollisesti käyttänyt alkoa samalla? jos on, niin tuliko jotain sivuoireita? Mulla olis lauantaina pitkästä aikaa tyttöjenilta tiedossa, enkä oikein haluis olla menemättä, saattaa taas mennä aikansa ennenku uutta tilaisuutta tulee vastaan..

:wave:

Jätä sinä päivänä ottamatta ne tabut. Kyllä niissä ohjeissa lukee selvästi, jos alkoholista on todella haittaa.

Niin ja siis joo. Voltarenia on täälläkin syöty, useampi kuuri eikä siinä ole mitään ehdottomia kieltoja alkon suhteen, mutta jätä ottamatta silloin, niin pelaat varman päälle.

Mulle annettiin niitä niskakipuihin. Mutta mä olin ihan pöffyssä kun otin yhden, huimasi ja oli outo olo pari tuntia. Joten en sitten syönyt niitä. Mä en kyllä käytä paljoa lääkkeitä, joten en vaan ole tottunut.Alkoa tuskin saa käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Mä söin jännetupintulehdukseen mut tuli niin maha kipeäks et oli pakko jättää kesken. Alkoholin käytöstä ei kokemusta.

Mahakipu oli ainoo sivuoire mitä mullekin mainittiin. Muutenki tulee maha herkästi kipeeks, ja nyt jännityksellä odotan tuleeko mulle mitään. Tosin mulla on neljä viikkoo aikaa parannella tätä kättä ennen töihin paluuta ilman lääkkeitäkin..

eiks se ole kolmiolääke?? muistaakseni on. ni ei saa ottaa alkoa koska tulee voimistunut/haitallinen vaikutus sitte..lukeekai ohjeessa? tai sit yliopistonapteekin sivuilta. en kyl väldee jättäis välipäivääkään, jos jännetupin tulehdukseen pitää hoitaa noin.. olisin selvinpäin.. nim. kerran espanjanloman selvinpäin :headwall:

ei oo kolmiolääke, ja apteekin täti sanoi, et ainoo mitä voi alkoholista tulla, on närästys ja mahakipu..ajattelin vaan täältä kysyä ihan konkreettisista kokemuksista, mut taitaa kyllä muutenki jäädä se tyttöjenilta väliin..

Ei lukenut pakkausselosteessa sanaakaan alkoholista, joten varmasti voit ottaa, jätä vaan sen päivän annos väliin ja jatkat taas seuraavana.

Mulla on ollut sellaisia lääkkeitä, joitten kanssa kielletty alko ja se lukee todella selvästi siinä lääkepaketissa.

Mä oon syöny voltaren rapid 50 mg sekä 75 mg ja ottanut kyllä joskus kännitkin yhtä aikaa.. eikä ainakaan mulla vaikuta mitenkään alkoholin kanssa nautittuna... (ei siis ole semmonen lääke jolla sais sekavan olon )

luupiikkiin söin parikin voltaren rapid-kuuria. mutta en kyllä muistaakseni nauttinu viinaksia silloin joten en tiiä... pahempi on kyllä jos sulla on panacodit + viina...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;7965766:
luupiikkiin söin parikin voltaren rapid-kuuria. mutta en kyllä muistaakseni nauttinu viinaksia silloin joten en tiiä... pahempi on kyllä jos sulla on panacodit + viina...

Ei pahalla mut tällä hetkellä syön panacodeja ja saatan kyllä juoda muutaman illalla! Eikä mitään haittaa! Soitin päivystykseenkin tämän takia ja siellä sanottiin sama juttu "kunhan et pullotolkulla rupea sitä juomaan" Eli eihän se nyt haittaa jos muutaman ottaa. Tottakai Panacodissa on keskushermostoon vaikuttavia aineita mutta en tosiaankaan huomannu että mitään kummallista olisi minun kropassa tai päässäni sinä iltana tai niinä muutamana iltana käynyt! :)

[QUOTE="Huoh";22925351]Ei pahalla mut tällä hetkellä syön panacodeja ja saatan kyllä juoda muutaman illalla! Eikä mitään haittaa! Soitin päivystykseenkin tämän takia ja siellä sanottiin sama juttu "kunhan et pullotolkulla rupea sitä juomaan" Eli eihän se nyt haittaa jos muutaman ottaa. Tottakai Panacodissa on keskushermostoon vaikuttavia aineita mutta en tosiaankaan huomannu että mitään kummallista olisi minun kropassa tai päässäni sinä iltana tai niinä muutamana iltana käynyt! :)[/QUOTE]

Jos olisin niin kipeä, että joutuisin ottamaan Panacodin, ei tullisi mieleenkään ottaa viinaa :(

Olen syönyt kymmeniä Voltaren kuureja sekä ottanut myös silloin muutamia oluita, eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Vielä kun kyse oli 50 mg lääkkeestä, niin se on aika mieto. Itse syön 100 mg. Ostan sitä aina Kanarian lomalla laatikkokaupalla, kun sieltä sitä saa reseptivapaana.

Itselleni määrättiin kyseistä lääkettä lihasrevähdykseen enkä tajunnut/tullut ajatelleeksi että sen kanssa ei ehkä pitäisikään mitään alkoholipitoista nauttia. Mitään huomattavia haittavaikutuksia ei kyllä tullut.

Niin voihan ne kipulääkkeet tosiaan jättää päiväks pois, kunhan sit vaan muistaa nauttia tarpeeks sitä viounaa, ettei ala kolottaan. Joskaan alko ei kyllä korvaa lääkkeen turvotusta ja kuumetta alentava vaikutusta, että se on syytä ottaa huomioon. Joskin huomiointikyvynhän se kyllä poistaa kun annostus on kohdillaan, joten mitäs sen välilä. :)

Yhteistyössä