Onko jokaisen palstalaisen ukon lemppariruokaa tortillat???

• Viestiketjun aloittaja TortillaPää
  • Ensimmäinen viesti
TortillaPää
Miehen synttäripäivänä tehdään hänen lempiruokaa: tortilloja! Mitä teen miehille saunailtaan: tortilloja! Mitä herkkuja keksisi tälle illalle: tortilloja! Mikä ois tosi hyvää: tortillat!

Apua.

Ei ole, vaan kunnon pihvi.

Sitäpaitsi meillä tortilla on perunamunakas. Sitäkin tehdään ja syödään ja ihan hyvää on, mutta mä lasken sen lisäkkeeksi, naposteluksi tai sunnuntai-aamiaiseksi, en varsinaisesti ruuaksi :D

ap.
No mikä niissä lätyissä sitten kiehtoo - siis jos kiehtoo?! Yleensä haaleahkon lätyn väliin lykätään mielivaltaisesti kaikkea mahdollista lämmintä ja kylmää, sitten yritetään syödä niitä ja soossit rinnuksilla. Ihanaa.
Tosi helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No ehkäpä niitä ehdotetaan siksi, että ne ovat helppotekoisia ja nopeita sekä kohtalaisen edullisia.
Just sen takia niitä tohon saunailtatarjottavaksi ehdotin, plus sen takia että on helppoja pienelle ryhmälle kun jokainen voi vähän itse päättää mitä väliin laittaa, mieltymystensä mukaan. Ja kyllä, mun ukko tykkää, tykkää kyllä muustakin.

Melizza
Hihihihi..... Meidän miehen lempparia on Intialaisesta keittiöstä kiinalaiseen ja Italialaisesta Israelilaiseen. Intiaanien salaiset reseptit ovat myös tuttuja :D Mutta ei oikeen kuitenkaan näitä kaupasta saatavilla olevia :p

?
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No ehkäpä niitä ehdotetaan siksi, että ne ovat helppotekoisia ja nopeita sekä kohtalaisen edullisia.
Just sen takia niitä tohon saunailtatarjottavaksi ehdotin, plus sen takia että on helppoja pienelle ryhmälle kun jokainen voi vähän itse päättää mitä väliin laittaa, mieltymystensä mukaan. Ja kyllä, mun ukko tykkää, tykkää kyllä muustakin.
Mutta mitä moskaa te sinne väliin työnnätte, jos ne on edullisia? Siis edullisia mihin verrattuna? Jos niihin käyttää broiskufilesuikaleita/jauhelihaa, kasviksia, juustoa, ananasta, toki ne kuoret, erilaisia kastikkeita, niin eiköhän ne jotain maksa ja samoista aineksista olisi voinut saada kastikkeen ja salaatin (joka ei tietenkään ole passeli mihinkään saunailtaan mutta muuten).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No mikä niissä lätyissä sitten kiehtoo - siis jos kiehtoo?! Yleensä haaleahkon lätyn väliin lykätään mielivaltaisesti kaikkea mahdollista lämmintä ja kylmää, sitten yritetään syödä niitä ja soossit rinnuksilla. Ihanaa.
Tosi helppoa!
Tehdään hyvä (hieman tulinen) kastike, esim. jauhelihasta tai kanasta.

Sekoitetaan dippikastike.

Pilkotaan paprikaa, kurkkua, tomaattia, salaattia ja raastetaan juustoa.

Laitetaan lätyt mikroon tai uuniin.

Täytetään.

Kyllä tuo aika helppo juttu on. :)

Ei, vaan pihvit. Omia lemppareita on noi tortillat ja niitä usein syödäänkin. Halpaa, hyvää ja helppo muunnella oman maun mukaan. Vaihtelua saat täytteitä vaihtamalla, kanaa, jauhelihaa,katkarapuja, tonnikalaa, herkkusieniä, tomaattia, ananasta, paprikaa, fetaa, auraa, pähkinöitä, juustodippiä, kermaviilidippiä, salsaa, majoneesia... Ihan mitä vaan. Kokeile esim. kana, ananas, parika, pähkinä, aura, salsa tortilloja. Tai katkarapu, tomaatti, paprika, kananmuna, feta tortilloja. :p

Yhteistyössä