onko jo kokemusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilona2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilona2

Vieras
hei, meidän tyttö 3,5kk ,saa huomenna rota-rokotteen. olisin kyselly tietoa muilta joiden lapset jo saaneet rota-rokotteen.kun meidän neuvolassa ei annettu vielä yhtään rokotetta. rokote annetaan siis suun kautta? onko tullut mitään jälki-oireita? meille tilattu rokote apteekkiin,josta itse haetaan se.pitää olla kuulemma viilässä. onko se ihan yleistä äitien keskuudessa,että ottavat rokotteen lapsilleen? jotenkin mielessä pyörii, että onhan se ihan turvallista antaa.kirjoittakaa,jos ehditte,niin saan vähän mielenrauhaa.täällä varmaan jo kirjoiteltu siitä,mutta meillä netti ollu muuton takia jumissa,joten nopein tapa on nyt sitte kysyä .

Minä olin meidän neuvolassa ensimmäinen joka rota-rokotetta kyseli, eikä kukaan tiennyt mitään mistään. No, saatiin se sitten kumminkin, ja nyt on jo neuvolankin seinällä ohjeet siitä, miten toimia, jos rokotteen haluaa.

Meille annettiin eka annosa 3kk neuvolassa ja toka 4kk neuvolassa. Ei mun mielestä oikein sivuvaikutuksia, paitsi että kakkasi ehkä tavallistakin enemmän seuraavan vuorokauden sisään, ehkä jotain 7 kertaa (normaali ehkä 4-5 siihen aikaan).

Kallishan tuo oli, mutta mun mielestä hyvä sijoitus kuitenkin. Sitä en kyllä ymmärrä, miksei kela siitä mitään korvaa. Mutta kai se on joku linjanveto, ettei rokotteita yleensäkään korvata.

Meillä otettiin 2 ja 3 kk ikäisenä. Uupumusta, ruokahaluttomuutta, pulauttelua jne. oireita ilmeni (en koskaan muista kaikkia kerralla...) jonkin verran. Saattoi osa johtua myös helteistä. On tullut markkinoille vasta toukokuussa se rokote, siksi siitä ei vielä kovin paljon tiedetä eikä ole kokemuksia. Olin kanssa ensimmäinen, joka sitä meillä nlassa kyseli. Kyllähän se on testattu rokote, lisätietoa löytyy mm. Tampereen yliopiston Rokotetutkimuskeskuksen sivuilta (osallistui rokotteen kehittämiseen ja testaukseen).

Yhteistyössä