Onko järkeä viedä muksut hu lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuis on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuis on?

Vieras
Molemmissa karmee räkätauti ja yskä, vanhempaa (2 vee) käytetty jo kertaalleen korvat tarkistamassa 3 päivää sitten, nuorempaa puolivuotiasta ei. Molemmilla ollut korkea kuume, joka on nyt laskenut, mutta tosiaan lima lentää.

Mietin, että onko järkeä varata huomiseksi aika yksityiselle, joka tarkistaisi noiden korvat ja keuhkot? Vai meneekö naurettavaksi :D

Ei muita mielipiteitä? Toi pienempi on säälittävä kun on äänensäkin menettänyt ja koittaa itkeä... Ehkä mä oon ylihuolehtivainen tai jotain, mut kun vakuutus on niin tuntuu et tarttishan sitä käyttää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei muita mielipiteitä? Toi pienempi on säälittävä kun on äänensäkin menettänyt ja koittaa itkeä... Ehkä mä oon ylihuolehtivainen tai jotain, mut kun vakuutus on niin tuntuu et tarttishan sitä käyttää ;)

Itsehän sen parhaiten tietää, olen minäkin useasti käynyt lapsen kanssa lääkärissä "turhaan" kun olen halunnut varmistua, että kaikki on hyvin. Mutta pakko ei varmastikaan ole mennä, jos siis se kuume on laskenut.

Alkuperäinen kirjoittaja kuis on?:
Molemmissa karmee räkätauti ja yskä, vanhempaa (2 vee) käytetty jo kertaalleen korvat tarkistamassa 3 päivää sitten, nuorempaa puolivuotiasta ei. Molemmilla ollut korkea kuume, joka on nyt laskenut, mutta tosiaan lima lentää.

Mietin, että onko järkeä varata huomiseksi aika yksityiselle, joka tarkistaisi noiden korvat ja keuhkot? Vai meneekö naurettavaksi :D

Meillä oli 3 lapsella, alkoi kurkku kivulla, ei nuhaa, meni ääni toiselta tytöltä 3-4 päiväksi ja 8kk vauvalta myös. Aluksi oli 38,8 kuumetta kaikilla 1-2 päivää, sitten tuli voimakas kumiseva yskä. Nielukipu ja yskä oli pääasia tässä taudissa. Meni itsekseen kaikilta ohi noin viikossa. Oliskohan samaa? Jos ei ole kuumetta, niin odottelisin rauhassa. Rakkautta ja hoivaa vaan. :)

jos lapset oikeasti on huonossa kunnossa ja oot huolissasi, niin menkää toki lääkäriin. Ei siitä paranemisen kannalta mitään haittaakaan voi olla. Nimim. kerran kävin tommosella varmistusreissulla kun lapsella oli kuumetta neljättä päivää eikä kuitenkaan oikeastaan ollut mikään vikana: korvatulehdus ja keuhkokuume.

Että menkää vain, saatpa mielenrauhan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Molemmissa on edelleen lämpöä, pienemmästä mittasin 38,4 ja isommalla 37,7, mutta ei enää hätyytellä 40 astetta.

Just tällaista tautia on ollut paljon juuri nyt lähipiirissä, että tulee se korkea kuume. Itse jouduttiin käymään ihan päivystyksessä...

Yhteistyössä