Alkuperäinen kirjoittaja mahatma:Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Kyllä, itsemurha on itsekäs ja alhaisin teko jonka voi tehdä!!!!!
Silloin jättää muille kauhean ikävän ja itsesyytökset. Tiedän ettei umpikujaan ajutunut ihminen kykene ajattelemaan muita, mutta silti!!!!
Voi todella tuntua ettei muuta keinoa enään ole kuin itsari, mutta aina on jokin muu ratkaisu. Sen kun jokainen saisi taottua kalloonsa, alitajuntaansa, näinä selväjärkisinä päivinä.
Itse olen saanut läpikäydä kahden läheisen ihmisen itsemurhat. Ikävä, kaipuu ja syyllisyyden tunteet ovat kovat yhä, 17 vuoden jälkeenkin. Vaikka olivat ja ovat yhä rakkaita niin silti olen vieläkin katkera ja halveksin heidän tapaansa ratkaista ongelmansa.
Tuskin se ajatus selväjärkisenä päivänä tulee. Vaan se tulee silloin kun ahdinko on liian suuri. Sitä on jo niin pohjalla ettei osaa edes itkeä. Kun tunteita ei enää vain ole. Ja sillä hetkellä se on ratkaisu siihen oloon joka syö ihmistä sisältä. Masentunut ihminen ei osaa ajatella loogisesti.
Toisaalta tuossakin on toinen puoli, toisilla ihmisillä saattaa ihan oikeasti olla älyttömän suuri kuoleman vietti, kuolema kiehtoo joitakin. Jotkut kokee suurta nautintoa itsensä tappamisesta. Eikai sekään silti loppupeleissä ihan hyvää ajatusmallia ole..