onko isällä oikeus?

• Viestiketjun aloittaja miira
  • Ensimmäinen viesti
miira
Hei kertokaa hyvät ihmiset onko isällä oikeus tietää lapsestaan? vaikka lapsi olis avioliiton ulkopuolinen.
Minusta isällä on oikeus tietää,kun tiedosti mahdollisen raskaudenkin.
En vaadi mitään mieheltä nyt enkä sen jälkeenkään kun olien ilmoittanut lapsesta ja sen olemassaolosta!

En kyllä oikein tiedä miksi kysyt, jos sinulla on jo vastaus ongelmaasi...? Tottakai isällä on oikeus tietää lapsestaan, vaikka olisikin oma päätös haluaako lapsen elämään osallistua vai ei. Mikset silti pyytäisi miestä maksamaan elatusmaksuja?

Tietysti jos mies on jotenkin vaarallinen tai agressiivinen, niin miettisin varmaan itse haluanko lapsesta tälle edes kertoa. Ihan lapsen edun nimissä. Mutta silloinkin, oikeus miehellä olisi lapsestaan kuulla.

miira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 15:15 vieras kirjoitti:
En kyllä oikein tiedä miksi kysyt, jos sinulla on jo vastaus ongelmaasi...? Tottakai isällä on oikeus tietää lapsestaan, vaikka olisikin oma päätös haluaako lapsen elämään osallistua vai ei. Mikset silti pyytäisi miestä maksamaan elatusmaksuja?

Tietysti jos mies on jotenkin vaarallinen tai agressiivinen, niin miettisin varmaan itse haluanko lapsesta tälle edes kertoa. Ihan lapsen edun nimissä. Mutta silloinkin, oikeus miehellä olisi lapsestaan kuulla.
Mies ei ole vaarallinen eikä akressiivinen,mutta hänellä on oma perhe!
mutta silti omasta mielestäni hänellä on oikeus tietää,vaikka ei osallistuisikaan millään lailla lapsen kasvatukseen eikä elatukseen.
Eikö????oli hänellä perhe silloinkin kun lapsi sai alkunsa......

lapsen oikeus
Eipä oo sulla häävi tilanne..
Tottakai isä joutuu kantamaan vastuun myös tästä lapsestaan.
Ja ehdottomasti lapsen oikeus on saada tietää kuka hänen isänsä on ja
tältä asianmukainen elatus.
Mitä olet ajatellut kertoa lapselle hänen kysyessään isästään. Tai tuttavillesi, tulevaisuudessa hoitopaikassa, koulussa jne..
Yksinhuoltajana toivottavasti sinulla on hyvät tukijoukot!

miira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 16:29 lapsen oikeus kirjoitti:
Eipä oo sulla häävi tilanne..
Tottakai isä joutuu kantamaan vastuun myös tästä lapsestaan.
Ja ehdottomasti lapsen oikeus on saada tietää kuka hänen isänsä on ja
tältä asianmukainen elatus.
Mitä olet ajatellut kertoa lapselle hänen kysyessään isästään. Tai tuttavillesi, tulevaisuudessa hoitopaikassa, koulussa jne..
Yksinhuoltajana toivottavasti sinulla on hyvät tukijoukot!
Kiitos sinulle ymmärryksestä.kai mun on pakko kertoo totuus että isä asuu samassa kaupungissa tai onhan tässä välimatkaa 30km onneksi.
mutta en vaadi isältä mitään riittää että laitan kirjeitse tiedon lapsen syntymästä ja onnittelut siinä on kaikki,päästänköhän tuon miehen liian helpolla tässä?
noh hän rakastaa omia lapsiaan ylikaiken vaikkakin muuten olisi oolut valmis uuteen ilman lapsiaan.
kiitti sulle kannustuksesta ....mitä luulet isän tekevän kun saa onnittelut ja ilmoituksen? voipiu olla että unohtaa tyysti ja jatkaa elämäänsä miehet ovat kyllä sellaisia.

lapsen oikeus
En halua sinua satuttaa jo vaikeassa tilanteessa, mutta halusin herätellä ajatuksia tilanteestasi. Ilmeisesti sinulla ei ole ennestään lapsia.
Minun mielestäni miehen on kannettava vastuu teostaan eikä päästä kuin koira veräjästä. Elatusmaksu on auttamista sinun ja lapsenne elämään, ruokaa, vaatteita, arjen kuluja jne. Isällä on velvollisuus huolehtia myös uudesta lapsesta, tuli se sitten omaan perheeseen tai nyt avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen.
Hyvä että ainakin ilmoitat raskaudestasi miehelle, kyllä se varmasti järkyttää hänet ja niin pitääkin. Minusta miehen vaimonkin kuuluisi tietää asiasta.
Voimia sinulle
:flower:

Luulen että jos mies on järkevä hän kantaa vastuunsa kunhan vain lapsesta tietää. Vaikka sinä et vaatisi mitään. Niin ja nyt sinusta saattaa tuntua ettet vaadi mitään mutta mitäs sitten kun olet yksin lapsen kanssa ja kaikki ei olekkaan niin ruusuista?

miira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 17:45 lapsen oikeus kirjoitti:
En halua sinua satuttaa jo vaikeassa tilanteessa, mutta halusin herätellä ajatuksia tilanteestasi. Ilmeisesti sinulla ei ole ennestään lapsia.
Minun mielestäni miehen on kannettava vastuu teostaan eikä päästä kuin koira veräjästä. Elatusmaksu on auttamista sinun ja lapsenne elämään, ruokaa, vaatteita, arjen kuluja jne. Isällä on velvollisuus huolehtia myös uudesta lapsesta, tuli se sitten omaan perheeseen tai nyt avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen.
Hyvä että ainakin ilmoitat raskaudestasi miehelle, kyllä se varmasti järkyttää hänet ja niin pitääkin. Minusta miehen vaimonkin kuuluisi tietää asiasta.
Voimia sinulle
:flower:
Kyllä mä aikasemmin kerroin raskaudesta miehelle ja kyllä se mies kerrtoi vaimolleenkin ainakin pääsin sellaiseen käsitykseen mutta enpä ole varma uskoiko se mies että olen raskaana tai lapsi on hänen....mutta ilmoitan hänelle kirjeitse heti kun lapsi syntyy aivan varmasti.

Jo lapsen edunkin takia hoidat asian niin, että lapsen isä näkyy papereissa. Ja kerrot lapselle rehellisesti hänen isästään, nimen ja sen että voi myöhemmin itse niin halutessaan ottaa häneen yhteyttä. Lapsella on oikeus isäänsä. Ja minä kyllä vaatisin isältä elatusmaksunkin.

Yhteistyössä