Onko inssiin menijöitä ens vkol?

Hellurei.Kysyitkö Vilma lekurilta että kun sulla on ovis jo noin aikaisin(eli n.vkoa ennen kuin yleensä)niin mistä johtuu?Vai onko se vaan niin yksilöllistä?Ei sen puoleen muistan itsekin kun joskus kierto oli vaan 23pvää niin tuntui että menkat oli jatkuvasti..no jos jotain hyvää siinä niin sun ei tarvii "piinailla"niin pitkään/kk kun muiden ;) Mites Annimari,joko olet käyny ultrassa?Saa nähdä meneekö mulla inssi ensi maanantaihin(ja joutuuko jarruttelemaan ovista vkonloppuna?)vai olisikohan munis muka jo kp11(pe:na) tarpeeksi iso?Tuskin.
Vitsi,kun pystyisi itse tätä elämää säätelemään niin olisi ollut hyvä aika viime keväänä saada jo lapsi(..niin SAADA, silloin kun työt loppuivat,mutta se olisi tarkoittanut sitä että kun 5/2004 aloimme yrittämään niin olisi pitänyt heti tärpätä),niin nyt ei sen takia tarvitsisi tuskailla mm.työpaikankaan suhteen vielää.Mutta kun tämä elämä ei mene aina sen mukaan kuin itse tahtoisi/suunnittelisi,taitaa olla"suuremmista voimista"kiinni.Pyörittelettekö te joka kuukausi raskauskiekkoa ja katsotte milloin olisi laskettu jos nyt onnistaisi?Itse teen niin ja nyt huomaa että alkaa nämä "kuukaudet loppumaan"eli yli vuosi on vierähtänyt ja toive talvi-,kevätvauvasta, jne.ei toteudu vieläkään ja samassa tilanteessa ollaan edelleen ! :( No nyt taas lopetan "romaanin",keep in touch!

Moi!

Pitkästä aikaa täällä. Kuulostaa niin tutulta nuo Vilman epätoivoisuuden tuntemukset ja Susan toiveet kevätvauvasta. Alkukierto on niin masentavaa aikaa, että ei meinaa jaksaa mitään. Nyt taas vähän piristää kun saa odotella uutta inssiä, joka siis lienee jo perjantaina. Huomisessa ultrassa sitten selviää... Vaikka edellissä kierrossa ilmestyneen plussan muuttuminen vuodoksi oli kova pettymys, niin tuleviin kiertoihin se luo enemmän toivoa.

Kyllä meilläkin yhä laskeskellaan mikä olis la jos tästä kierrosta tärppäis tai jos edellisestä olis tärpännyt tai sitä edellisestä jne. Aluksi haaveiltiin että mitähän sitä vuoden päästä tähän aikaan tehdäänkään... Me jopa ostettiin taannoin turvallinen tila-auto, että on jo valmiina, jos tarvitaan lähiaikoina. No, se auto myytiin pois jo viime vuonna. Nyt ajellaan 3-ovisella ja vaihdetaan vasta sitten jos joskus tarvitaan. Toivottavasti ei ole puhkiruosteessa silloin.

Palataan palstalle!

Heippa vaan! Mulla on jäänyt tuo raskauskiekon pyörittely, alko tuntua olo vielä enemmän tuskasemmalta jos sinne sivulle eksyin.
Niin, en tiiä mistä se johtuu että ovis on noin aikasin. Sitä se lääkärikin ihmetteli ja mutisi jotain että sehän alkaa tulemaan jo heti kierron ekana päivänä jne. Mutta sitte kätilö meinas että loppukierron pitäis olla kuitenkin ihan normaali koska se jää kuitenkin noin lyhyeksi eli sen puoleen ei pitäis olla mitään onkelmaa. Mutta kuten sanottu niin ens kierrossa sitten alotan ne hormoonit, helpottaakseni osaksi myös tätä omaa, epätietoista oloani.

Saapa vaan nähdä että tuleeko menkat nyt ajallaan, mulla on nimittäin todella suuria ongelmia työssäjaksamisen kanssa. Tällä hetkellä oon saikulla, tosin en tiiä auttaako se mitään mutta eipähän tarvi olla töissä, saa touhuta sitä mitä tykkää.
Mulla vaan meinaa olla sitä nyt että ei jaksa kiinnostua mistään eikä tehdä mitään, kenenkään seura ei kiinnosta suuremmin (varsinkin kun kaikki kaverit on lapsen jo saaneet, anteeks Susa) jne. Eli taidan olla hiukkasen myös masentunut. Mun pitäs vaan nyt keksiä jotain tavotteita ja asettaa ne sen mukaan että lapsi ei kuulu niihin suunnitelmiin. Ilonen asiahan se sitten olis kun "joutuiskin" muuttaan niitä suunnitelmia =)

No mut tämmöstä täällä, kp 12, pp ?

..Hellou.Juu,keksikäähän joku hyvä otsikko niin voitais vaihtaa toi toiseen,mutta kertokaa sit mikä ennenkun siirrytään toiseen..Ei sun Vilma tarvii pyydellä anteeksi,ymmärrän hyvin ja voin kuvitella sen "tuplamäärän tuskaa"mikä olisi jos meillä ei olisi edes yhtä lasta,mutta silti samojen "raskautumisongelmien"kanssahan tässä painitaan.Älä vielä luovu(itse en ainakaan anna) vauvatoiveista,tiedä vaikka hormonihoito jatkossa tepsisi?!Eilen juttelin yhden puolitutun kanssa ja kyseli toisesta lapsesta,kehoitti harjoittelemaan enemmän(kirjotinkin tuosta "argh"nimimerkillä palstalle),kyllä ketutti asia vielä illallakin :kieh: :kieh:
Kävin tänään ultrassa,munis 14mm eli inssi menee maanantaille(kp14)ja toivon todellakin että nyt olisi nappiajoitus.Annan irrotuspiikin su-iltana eli myöh.kun ekassa.Sanoi kun valittelin tiputtelusta,että jos tällä kertaakaan ei tärppää,otetaan sen jälk.kohdusta joku näyte ja tutkitaan onx siinä mitään?Mietin vaan,että miksi tuotakaan ei ole voitu tehdä aikaisemmin?!
Mites Annimari,mitäs uutisia sulla ultrareissulta?Levollista saikkua Vilmalle ja yritähän tehdä jotakin mieltä piristävää ja mukavia asioita!
:flower: to you!

emilia75
kävin ekan kerran täällä keskustelusivulla ja heti tietysti valitsin lapsettomuuden. Se on vielä niin lähellä vaikkakin minulla on jo kolme lasta.
Kävin kolme kertaa inseminaatiossa tyhjin tuloksin. Aina hirveä jännitys niinkuin teilläkin ja joka kerta testi oli negatiivinen. Tuntui, että olisi voinut vajota maan alle sen surun ja pettymyksen kanssa. Ihan kuin tuska olisi repinyt sydämen mukaanaan. Niin kovasti se sattui.
Kävin Ava-klinikalla Tampereella ja rahaa meni, mutta aina sain sieltä uutta uskoa ja voimaa. Lopulta sain myös kaksi ihanaa vauvaa koeputkihedelmöityksen avulla.
Meidän mahdollisuus saada lapsi ilman apuja oli 1% miehen siittiöiden vuoksi. Ne olivat väärän muotosia ja liikkuvuutta en muista. Emme käyttäneet mitään ehkäisyä raskauden jälkeen, koska meillähän ei ollut kuin 1% mahdollisuus. Tulin kuitenkin raskaaksi kaksosten ollessa vuoden.

Tahdon teille jokaiselle antaa voimaa ja uskoa, että se testi vielä joku päivä näyttäisi plussaa. Ja tietysti mahdollisimman pian, koska yksi kuukausi on aina niin mahdottoman pitkä. :heart:

..kiitos sanoistasi ja vierailustasi Emilia.Ihmeitä tosiaankin tapahtuu,vaikkei tuo kirjoitus tietysti meille "inssipiinailijoille"paljon lohtua antanut,mutta hyvä kun koeputkihed."tuotti tulosta" ja se ihana yllätysraskaus ja lapsi minkä saitte.. :)

Kiitos Emilia tsempistä,

joka loi toivoa, vaikka meinaakin tulla uskonpuute tähän touhuun! Tämä hoitorumba on tympässyt ja masentanut nyt kunnolla. Perjantain ultrassa munis oli 18 mm ja limakalvo liian ohut ja siittiöt lähes toivottomat, eli ei hyvä tilanne. Oviksesta ei ole ollut edellenkään merkkejä, mutta inssi tehtiin toivomuksestamme silti. Nyt olemme jo henkisesti seuraavissa hoidoissa, mutta tiettyjen eettisten kysymysten kanssa yhä pohdiskellaan.

Joko Vilma piinailet tosissaan? Entä Susa, tehtiinkö inssi jo vai meneekö maanantaille? Huomasitte kenties, että laitoin viestini jo lokakuun inssi-ketjuun, mutta olisi silti kiva kuulla teistä täälläkin.

terv. Annimari

Hellurei.Itsekin meinasin kirjoittaa lokakuu palstalle,mutten sit en jaksanutkaan.Oltiin eilen vähän "tuulettumassa isännän"kanssa ja olo vähän huono,mutta hyvää teki.Vatsaa särkee,huomenna inssi.Toivottavasti ei ruiskutusmyöhässä,mutta oltiinpahan nyt vielä eilen "varmuuden vuoksi",että sisällä olisi jo simppoja,jos käy niin kuin ekassa innssissä(sillon ei muuten oltu).viestittelen kuulumiset huomenna..Vai pitäiskö meidän kaikkein siirtyä sinne lokakuun keskustelun alle?
Itseä alkaa kanssa jo inhottaa tuolla klinikalla ramppaaminen ja toivoisin ettei enää talvella tartteis siellä käydä,eihän sinne ole meiltä kuin 35km matkaa,mutta silti..Ei siis asuta missään maalla,mutta meidän kaupungissa ei ole lapsettomuushoitoihin perehtynyttä klinikkaa.Kuulemisiin

No moi,niinhän siinä taas kävi niinkuin luulinkin(säryt loppuivat nimittäin illalla)että rakkula oli jo puhjennut(nestettä näkyvissä ultrassa) ennen inssiä.Kyllä harmittaa taas,vaikka lekuri sanoi että ihan hyvä ajoitus ja näyte/limakalvon paksuus ok.Onneksi olitiin kumminkin "silleesti"lauantaina...no nyt ei auta kun odotella,toivoa en enää uskalla mutta ajatukset siirtyi taa jo viimeiseen inssiin.Silloin taas kikkaillaan eri tavalla/tahdissa pistokset,että se munis olisi vielä paikalaan ennen toimenpidettä.Huhuu,mitäs Vilmalle kuuluu ja Annimari,tarkoititko eettisiä asioita miettiessänne koeputkihedelmöitystä?Jos saan udella.
Voimia matkaan meille kaikille ja syyspäivien positiivisia auringonsäteitä mieliimme! :wave:
Susa kp 14,pp 0.5 :/

Yhteistyössä