Onko inssiin menijöitä ens vkol?

Hei Annimari! Peesaan tuota sun kirjotusta, mulla viime kierrossa onko se sitten luteaalivaihe vai mikä mutta aika oviksesta menkkoihin oli 16 päivää. Oliskohan se tässäkin kierrossa sitten sama.. tosin menkat olis pitäny jo sitten tänään alkaa, vaikka kyllähän ne vielä ehtii.. En tohtinu testata aamulla, tiedän kuitenkin vastauksen. Täytyy sitten ehkä huomenna tai illalla jos ne mönkit ei sieltä tuu.

Mites sulla? Joko testailit?!

Ja Susa, onko oireet lisääntyneet, kaivahan sinäkin se tikku sieltä kaapista jo =)

Voi harmi Vilma,mutta ei kai sulla siis ole kuitenkaan viel alkanut?itsellä just hirvee hedari(mitähän enteilee?),teen huomenna aamulla testin kun luin että mun testi olisi tarkempi jos sen tekee aamusta,niin olenpahan sitten toivottavasti vähän viisaampi...Olen asennoitunut samaan tulokseen,joten samassa veneessä ollaan..

Voi harmi Vilma sun negaa, mutta eipäs harmitella enempää ennen kuin lorisee. Susa, tulethan kertomaan heti aamulla mitä testi näyttää? Olet kyllä harvinaisen maltillinen ja järkevä testaaja. Olisipa niin kiva kuulla hyviä uutisia.

Nolottaa tunnustaa, mutta mä tein aamulla kolme (!) testiä... Ekassa oli hyvin himmeä viiva, tokassa ei mitään ja kolmannessa hyvin himmeä viiva. Töistä tultua toiseenkin testiin oli piirtynyt hyvin himmeä viiva. Mies totes että on tainnut katse polttaa sen viivan.

Taitaa olla mun testeissä vikaa, mutta en ehtinyt täältä pikkukylän apteekista ostamaan paremp(i)a tänään, pitänee käydä huomenna, varsinkin jos aamulla on kaksi viivaa mun ihmetesteissä (oliskin!). Tänään on kolmas päivä jo kun on pienen pientä tihkuttelua, mutta ei vieläkään mitään kummempaa, vatsaa kivistää ja rintoja aristaa ja turvottaa jo toista viikkoa.

Annimari

..yep,maltillisia testin suhteen on oltu,mutta muuten ei:asia pyörii päässä melkein koko ajan.Ja tosiaankin 1.5vuoteen on ehtinyt noita ovis-ja raskaus(vähemmän noita)testejä tekemään,että joskus päätin että seuraavaa raskaustestiä en tee ennenkuin suurinpiirtein alan oksentelemaan..mutta sitä kyllä en vielä nyt ole tehnyt,vaikka huomenna testaankin.Oireet samat,pientä kuvotuksen tunnettakin olen aistinut,mutta sitäkin on ollut aikaisemmin ilman plussaa.Oishan se ihanaa jos meille siunaantuisi pikku kakkonen,"ykkönen"(2v9kk) sanoikin tässä yksi päivä että "olisipa kiva jos äidin masussa ois vauva niin minulla olisi kaveri".Harras toive näköjään meille kaikille.Poikamme syntyi kuukauden etuajassa,suht pienenä keskosena(1890gr),lopetti kasvamisen masussa joten piti leikata pois.Syytä ei tiedetty miksi niin kävi,mutta pääasia että oli terve!siksi mahdollinen tuleva raskaus ja sen kulku hieman pelottaisi,ekan raskauden,keskenmenon vaaran yms.takia.Ja vauva-aika meillä oli todella rankkaa,kun pojan piti syömällä kuroa muita kiinni.Mutta sen unohtaa ja päälimmäisenä tunteena on rakkaus ja siksi haluaisimme kovasti jo toisen "kultakimpaleen"!Ja todella toivon että jokainen saisi kokea äitiyden ihanuuden,ken äidiksi haluaa!Ja ennenkaikkea toivon todella että meillä kolmella ainakin plussaisi oli niitä lapsia ennestään tai ei!On ollut kiva kun on ollut joku kenen kanssa jakaa tämä "piina"!No,palaan asiaan huomenna...öitä

Huomenta.Taas on unelma särkynyt ,toivo mennyt ja mieli arvatenkin maassa :'( ,ehdin just repäistä testin auki ja kun tein loppupyyhkäisyt niin P#¤%&"E! No tein sit testin(en viitsiny heittää suoraan roskiinkaan) ja yksi viiva surprise,surprise siinä kirkkaana paistoi,joten inssiin sitten ensi kuussa uudestaan!On tämä niin vaikeata että ei voi ymmärtää vai liekö syynä nyt se että se munis oli ehtinyt jo irrota?Hwo knows? Toivotan teille parempaa onnea testailuun!Palataan asiaan myöhemmin kun pahin morkkis ohi..

Voihan paska, Susa! Pahoittelen kovasti!
Eipä käyny tuuri täälläkään. :'(
Tänään lorisee ja kunnolla, maha on kipeänä ja pinna kireellä! Jos tästä jotain positiivista pitää ettiä niin kierto oli tasan sama kun viime kierto eli 24 päivää. Tiiä sitten mitä tää näin pitkä luteaalivaihe oikein tarkoittaa, täytyy soittaa maanantaina lääkärille ja ilmottaa tuloksesta, jospa sitten olis hieman viisaampi.

Kiitos piinistelyseurasta, oli mukavaa että sai jakaa tuntemukset ja varsinkin kun tää oli eka inssi niin kaikenlaista sitä jaksaa omassa pikku mielessä pyöritellä. Jospa me Susa piinistellään seuraavassa kierrossa samaan aikaan taas?? ;)
Tosin en tiiä onnistuuko meillä seuraava inssi jos ovis on taas kp 8 niin se on lauantai. Joten se taitaa mennä luomuiluksi sitten.. Ja taas menee yksi kuukausi "sivu suun". No mitäpä se enää tässä konkurssissa tuntuis..

Mutta palataanpas asiaan!

Ps. Annimari, suosittelen että tilaat testit netistä, säästät rahaa eikä aina tarvi samalta apteekin tätiltä olla ostamassa kymmeniä testejä (vaikka mitäpä se haittaa, ittiä vaan välillä hävettää)

...niin nyt on siivottu,ulkoiltu,syöty ja lapsi päiväunilla,taidan käydä itsekin vähän rauhoittumaan.Mies lähti golfpalloa lyömään,tekisi varmaan hyvää itsellekin käydä vaikka jotain säkkiä lyömäs..Itku meinaa välillä tulla,mutta kylla kai se tästä.Nyt alkoi siis se pikkuvuoto näin aluksi ja parin päivän päästä varmaan todellinen.Miten teillä,vieläkö ootte testailleet?Hyvää viikonloppua kaikesta huolimatta ja pidän vielä peukkuja teille!

Kirjoteltiin Vilma näköjään samaan aikaan.Vastaan vielä sulle,että jos hormoniavusteiseen inssiin meette niin oviksen aikaan on mahdollista antaa joku "viivästyspiikki"mikä jarruttaa ovista ja se annetaan just sen takia jos se sattuu viikonlopulle.Joten älä sitä murehdi.Juu,ollaan vielä yhteyksissä toka kierroksella,täytyy varmaan muuttaa sit otsikko esim.tuplainssiksi tai uusintainssiksi tms. tai jatkaa sitten tässä samassa.Katsellaan..

Voi itku teidän puolesta. :( On se niin typerää tuo inssi kun täytyy kärsiä, jännittää, elää toivossa ja maksaa, mutta tuloksesta ei ole mitään takuuta. Jos esim. jos menis kampaajalle ja ottais permiksen, maksais satasen eikä saisikaan kikkuroita päähänsä, niin itku tulis siinäkin. Koska lapsettomuudessa on kuitenkin kyse toisen mittakaavan asioista, pettymys on luvallista...

Itse yritän ylläpitää toivoa vaikka tänäänkin olen tehnyt menkkamaisen vuotohavainnon ja mutta saanut kylläkin myös testiin laimean testiviivan. Kuinkahan tässäkin vielä käy. Testejä kyllästyin ostamaan apteekista jo pari vuotta sitten ja tilasin netistä 100 kpl pakkauksen, joka alkaa olla lopuillaan. Pitänee tilata uusi viimeistään ensi vuonna... Nyt kun tuo plussa haamuilee niin aattelin hakea apteekista testin jolla voisin varmistella tulosta...

..hoi Annimari,niin mikä kp sulla on jo menossa?!Meinasin vaan kun sulla on ollu noita raskaudenoireita niin pitkään?Joko tämänpäivän testi on tehty?Vilma,mikä fiilis?Mulla ei ole kunnolla alkanut vieläkään eli nyt meillä inssit sattuu varmaan vähän eri aikaan,jos sulla ovis jo kp8 paikkeilla ja mulla n.14.Ooteko muuten minkäikäisiä/kauan odottaneet/yrittäneet raskaaksi tulemista?Itse jo 34v.,joten siksi lekurit kehoittivat ripeään toimintaan..mukavaa sunnuntaipäivää ja palaillaan...Iloiset onnittelut Annimarille jos "pieniin päin"olet! :)

Hei vaan,

niinhän siinä sitten kävi että kunnon lorina alkoi eilen illalla. Se mun plussaviiva himmeni himmenemistään koko viikon ajan, joten epäilys sen uudelleenvahvenemiseen oli suuri mutta toiveet olivat vieläkin suuremmat. Suuremmat kuin koskaan ennen ja pettymys sen mukainen.

"Onhan sulla aikaa" sanoo lääkärit, mutta negapäivänä sitä epäilee että jaksaminen loppuu ennen ikää. Mies on 35 ja mulla 30 ei ihan rikki, joten onneksi aikaa ja keinoja löytyy vielä. Nyt täytynee vaan kiristää tahtia.

En suinkaan aio luovuttaa, seuraava inssi lieneekin viikolla 41. Vilmalla ilmeisesti jo vko 40? Susa, olisko ovis voinut olla olettamaasi myöhemmin? Toivoa kuitenkin on niin kauan kun ei lorise!

Heipä hei, mulla lorisee ja kunnolla. Maha on taas vaihteeksi hemmetin kipeenä, kuten mulla on ollu nyt viime aikoina menkkojen aikana. Eli yks hyvä syy syödä pillereitä on se että kivut poistuu kyllä kokonaan. Muita hyviä syitä ei sitten ookkaan =) No niin, taas mä höpisen ihan turhia juttuja.

Meillä on harrastettu seksiä ilman ehkäsyä jo kaks vuotta. Viime maaliskuussa sain vihdoin miehen menemään spermatutkimukseen ja sieltähän sitten paljastu ne huonomman laatuset siittiöt, mitä oikeestaan osasin jo odottaakin, koska onhan tässä matkan varrella ollu raskautumismahdollisuuksia ihan tarpeeksi vaikka en aina ovuloikaan ja kierto on epäsäännöllinen melkein koko ajan. Mutta siitä sitten kun päästiin ylite niin alettiin ihan tosissaan puhumaan noista hoidoista. Mä oon 28 ja mies 29. Eli onhan meillä vielä aikaa, mutta jos halutaankin enemmän kuin yksi lapsi ja jos molemmat (kuten on todennäköstä) lapset "tehdään" lääkärin pöydällä niin siinä mielessä aikaa ei oo tuhlattavaksi. Toki olen kiitollinen jo yhdestäkin lapsesta, jos meille sellanen suodaan..

Joo, en tiiä miten seuraavan inssin kanssa sitten käy. Soittelen huomenna sinne klinikalle.. Eli mullahan tosiaan ovis on lauantaina jos se sattuu kp 8. Harmi jos/kun ei sitten piinailla samoihin aikoihin. Elän varmaan kuitenkin teidänkin piinailuissa mukana.. Jos nyt sitten teillekin käy niin että tarvii vielä piinailla =)

Jepulis jep, hauskaa sunnuntai-illan jatkoa ja ollaanhan vielä "yhteyksissä"! :heart:

Harmi juttu Annimari,samassa veneessä ollaan sit kaikki,vaikken sitä olisi toivonut!No,ei kai tässä muuta taas voi kun pistää toivon ensi kiertoon..ihmeen sinnikäs sitä onkin,itse en nimittäin anna vielä periksi ajatukselle ettei saataisi toista lasta,halu on niin kova:yksikin on jo ihana lahja ja sitäkin rakkaampi,mutta silti...
Annimari,ei se ovis ollu myöhemmin koska ultrassahan se todettiin sillon 16.9 että tapahtunut oli.Mulla on tää kierto ollu tällästä jo pidempään...Alan kohta uskomaan siihen endoepäilyyn,on mulla kilpirauhasen vajaatoimintakin mutta hallinnassa(ja oli jo kun ekakin saatiin).Jepulis,eipä taas tällä kertaa muuta,kunhan illan ratoksi tässä näpyttelen kun "miehet"touhuu alakerrassa..

:( Höh, näköjään ei sitten sattunut yhtään plussaa.. On tää niin epäreilua!!
Soitin tänään sinne klinikalle ja meinasivat että alan tekeen kaks kertaa päivässä ovistestejä, hyvällä tuurilla olis sitten inssi jo tän viikon perjantaina, jos siis testi olis plussaa jo illalla.. Eli se tehtäis jo sillon kp 7. Siinä on vaan yks mutta, mies on poissa kaupungista sillon.. Hmm... kenethän värväis siihen hommaan sitten :kieh:

Jos tässä kierrossa ei sitten tehdä inssiä tai vaikka tehtäiski eikä tärppäis, alotan sitten pistokset seuraavalla kerralla. Mitä se sitten tarkottaakin, en tiiä, kai mun on turha sitä vielä murehtia kun siihen on kuitenkin aikaa..

No kertokaahan taas kuis huiskii!

Paremmalla mielellä, Vilma

..Vilma,voin kertoa sitten pistämisistä kun haluat tietää,sen kun eka kerran teki niin ei enää ollu sen kummosempaa..mulla ei kunnon vuoto vieläkään alkanut,joten olen sitten "ajoituksessa"teitä jo jonkun matkaa jäljessä.No,eiköhän se huomenna viim.korjaannu..

Hellou,täällä taas huhuilen teitä,mitä kuuluu?Itse varasin eilen(kun alkoi)ultraa kp9:lle,se on siis 12.10.Huomenna pitäisi taas aloittaa pistämiset,uusi pistoskynäkin pitäisi ostaa varuille(yksi maks.n.100e)ja kolmas tosiaankin "korkataan"varmaan tässä kierrossa.Ystäväni kertoi että lääkkeillä olisi 600e:n omavastuu,sitten pitäisi kelan korvata loput.Ootteko kuulleet?Täytyypä selvitellä?Luin tältä lapsettomuuspalstalta että jos spermanäyte liian"vanha"ennen esim.ruiskutusta niin se heikentäisi sen laatua.Meillä varmaan oli sitten viimeeksi sellainen(vaikka lekuri taisi sanoa ett näyte oli hyvä?),täytyypä tässä kierrossa olla sitten n.viikkoa ennen toimenpidettä.Mietin juuri viime kierrossa,että pitäiskö olla varman päälle ennen sitä,mutta sitten mietin päinvastoin että onko kahdenkaan päivän näyte sitten hyvä?Täytyypä tuostakin kysellä seuraavalla käyntikerralla..No eipä tässä tämän kummempia tällä kertaa. :\|

Hello Susa! Meillä viimeksi oli kahden päivän paussi ennen inssiä ja se simppatulos oli ihan normaali, joskin sieltä puuttu ne suoraan eteenpäin kulkijat kokonaan. Jostakin oon saanu sellasta päähäni että yli viiden päivän selibaatti heikentää simppojen laatua..

Meillä inssi jää tästä kierrosta pois, koska armas mieheni on huomenna työmatkalla, ja mahdollinen ovis sattuu tietenkin sitten huomiselle päivälle. Se tosin on kp 7 vasta, joten ehkä sitä ei muutenkaan olis voinu vielä tehdä. Joten ei muuta kun marraskuuta kohti sitten \|O No, pääasia että kierto pysyis samana, olis yks murhe vähemmän!

Mulla alkaakin sitten kanssa ne pistokset seuraavassa kierrossa, kyselen sitten sulta tarkemmin kun niitä kyssäreitä kuitenkin tulee.. Jos vaan passaapi.. =) Maksaako ne tosiaan noin paljon?? 100 eur?

Yks hauska piirre on tullu ystäviini, tai no hauska ja hauska, mutta mua ainakin huvittaa.. Eli muutama läheinen on jo varotellu mua mahdollisista raskauksistaan. Yks sano että nyt tehdään kaikki lapset putkeen jos tehdään (huom! tehdään) ja toinen meinas että no koittakaahan teki raskautua, ite ajattelin että keväällä vois olla jo raskaana.. Saapa nähdä miten heijän käy.. Mielenkiinnolla jään odottelemaan! Tiedän, että sitten kun he mahdollisista raskauksistaan ilmottelevat tuun olemaan ihan hajalla, mutta se on sen ajan murhe!

Jep, oli kiva taas "jutskailla"! :heart:

Hellou taas.Olkaahan nyt Vilma ennen miehesi työmatkaa ja sen jälkeen"yhdessä sillai",jos et ole vielä varma ovispäivästä ja muutenkin.Kyllähän ne tyttösiittiöt elää pidempään,tiedä vaikka tärppäisikin luomusti!
Juu,kyllä ne kynät(mulla Gonal f 300,se pienin)maksaa "mansikoita",siihen vielä irrotuspiikki(Pregnyl)+keltarauhashormonit(Lugesteronit)päälle,niin kyllä niitä lääkekuluja kertyy..
Mulla kanssa pari hyvää kaveria raskaana,toisella laskettuaika marraskuun lopulla ja sanoi jo silloin keväällä että kun tulisin samaan aikaan raskaaksi niin olisi kiva,mutta helpommin sanottu kuin tehty!Jep,eipä tässä muuta,täytyy siiirtyä tuonne työpaikkasivuille.Pitäisi löytää töitä kun poika täyttää joulukuussa jo 3v.(olin tässä välillä 7kk töissä,mutta työt loppuivat),jos pitempiaikaista
työtä omalta alalta haluaisi niin pitäisi suunnitella muuttoa toiselle(kenties pääkaupunkiseudulle)paikkakunnalle?!Joten "stressitekijöitä"riittää...

Moimoi! Harmi kun Vilmalla menee ovis nyt huti. Mutta siittiöthän elävät viikon, joten toivoa on... Piikit on ihan iisejä, huono puoli on se hinta, hyvä puoli parantunut raskauden mahdollisuus. Korvauskatto on tosiaankin 600 ?/ kalenterivuosi, itselläni umpeutui jo kesällä, jolloin kelalta tuli lappu kotiin. Nyt saa menna lapun kanssa apteekkiin eikä maksa mitään. Ja ylimenolääkkeistä tulee tilille joskus rahat. Hinta tietty riippuu määrästä, mutta inssikierron ovis on halvempi kuin punktioon valmistauduttaessa. Susan kanssa ollaan taas melkein samassa aikataulussa, ens viikolla mullakin uä. Kiva kun on piinisseuraa!

Hello Annimari.Ahaa siis kalenterivuosi on jo kohta mennyt ja mulla se 600e olisi täyttynyt varmaan pian(kyniin menny jo 300e+muut kaikki),kiitos tiedoista.Mulle ei kummempia,ultraa odottelen ja mieli jotenkin aina näin syksyisin vähän maassa,mutta ehkä tästä vielä noustaan?Mites Vilma,oliko ovis jo?Eipä muuta kun kkirjoitellaan ja lystikästä lauantaita! ;)

Hello! Täällä sitä elellään oviksen jälkeistä aikaa -kai. Mun mielestä testiin en saanut plussaa ollenkaan, tai sitten oli tulkinnassa puutteita. No joka tapauksessa perjantaina se oli sitten se ovis jos oli. Testailin perjantaina myös illalla, mutta viiva alko sitten himmenemään. Tänään testasin just äskettäin, eikä viivaa näy juuri ollenkaan.
Eli tässä nyt sitten vissiin piinistellään taas seuraavat pari viikkoa, toivotaan että menkat tulee sillon kun niiden pitääkin. Jos ovat tullakseen =) Ja sitten aletaankin niitä hormoneja taas pumppaamaan.. Jospa sitä sais sitten joululahjaksi plussan!

Kaikki tää tuntuu taas vaihteeksi kamalan vaikeelta, ylitsepääsemättömältä ja lopulliselta. Mutta kaippa se taas sitten tästä. Kuten meinasitkin Susa, kai se tää syksy sitten osaltaan vaikuttaa tähän melankoliseen mielialaan. Onneksi tänään paistaa kuitenkin aurinko...

Mitäs viiliksiä siellä teillä näin sunnuntaina?

Yhteistyössä