Onko influenssarokotus TURHA ALLE 2v.lle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Me ei oteta sitä, kun poika on kotihoidossa.
Mutta voihan joku muu perheenjäsen saada taudin ja sairastuttaa edelleen... Itse aion viedä 2 -vuotiaan rokotukseen. :)
No voi juu, mutta ei koettu sitä nyt tarpeelliseksi meille.
Niin, ei siihen tosiaankaan tarvita esim. ku mies, joka sen töissä saa ja tauti leviää. Tai kauppareissulta sen nappaa jouluruuhkasta.

ap
Mä tarkoitan sillä tavavalla TURHA että sanotaan myös ettei siitä ole hyötyä ALLE 2VUOTIAILLE!
Kuten joku jo sanoi että kehitteillä on uusi rokote, ja tutkimus käynnissä (johon meitäkin pyydettiin- ei menty kun osa sais vain lumetta ja sit 4 eri verikoetta päälle).

Eli että tää nykyinen ei jotenkin TEHOA EDES ihan pienille vain leikki-ikäisille ja vanhemmille toisi tehoa oikeasti.

Siis ajattelin että onko TIETOA enempää siitä onko se tehoton alle 2v.lle, miksi siis käyttää kahteen kertaan piikillä jos siitä ei mitään hyötyä ole...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä tarkoitan sillä tavavalla TURHA että sanotaan myös ettei siitä ole hyötyä ALLE 2VUOTIAILLE!
Kuten joku jo sanoi että kehitteillä on uusi rokote, ja tutkimus käynnissä (johon meitäkin pyydettiin- ei menty kun osa sais vain lumetta ja sit 4 eri verikoetta päälle).

Eli että tää nykyinen ei jotenkin TEHOA EDES ihan pienille vain leikki-ikäisille ja vanhemmille toisi tehoa oikeasti.

Siis ajattelin että onko TIETOA enempää siitä onko se tehoton alle 2v.lle, miksi siis käyttää kahteen kertaan piikillä jos siitä ei mitään hyötyä ole...
Ihan pienille ei ole tehoa,ja pienet ei sitä saakaan.6 kk alle on tuo raja.
Todellakin on tehoa,mutta sitä kun ei pystytä ihan tarkkaan ennustamaan mikä influenssa sieltä rantatuu,sillä sehän on tehty viime vuoden kannoista,eikä tutkijoillakaan ole mitään kristallipalloa josta näkisivät miten tuo influessa muuntautuu.Eli se rokotekin perustuu ennusteeseen,mitä viruksia viime vuonna on ollut ja toivovat että tän vuotinen osuu suunnilleen samoihin.

Täyttä takuuta et voi saada,sillä kukaan ei saa täsmärokotetta siihen a-tai b influenssaan joka tulee tänä vuonna.

Mä annan pienille rokotteet,sillä tauti ei ole mikään pikku flunssa,Ja se on syytä muistaa että rokote ei todellakaan suojaa adeno ja rhinoviruksilta,eli tavis nuhien aiheuttajilta...

niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just soitin neuvolaan ja juttelin asiasta. Lasta ei viime vuonna rokotettu (nyt 1v 4 kk), mutta nyt kyllä vien piikille. Th oli sitä mieltä, että etenkin tällaisen korvakierteisen lapsen nyt ainakin kannattaa hankkia vastustuskykyä. Itsellekin aion rokotuksen hankkia.
Sitä vastustuskykyä hankitaan nimenomaa sairastamalla ei rokottamalla.

Ja tosiaan tuo rokote nykyisellään ei ole kovin tehokas pikkulapsille, joten en ottaisi, jos lapsi olisi perusterve ja ainakaan siinä tapauksessa, jos on kotihoidossa.

en tiiä turhuudesta mut ei oteta kellekkään sitä,ei olla otettu ennenkään.influenssalta ollaan säästytty,muita tauteja ollu muutamia.tänä vuonna sen influenssan pitäis olla tosi lievä,niin ainakin jostain luin.
ja muutenkin mä en koe tarpeelliseks et ihan kaikkee vastaan aletaan rokottaa...

vieras
Ei kai se turha ole kenellekään mutta ei sitä terveelle lapselle kannata ottaa, eri asia sitten jos muutenkin sairasteleva ja vastustuskyky siten heikko.
En ole lapselleni ottanut.

Yhteistyössä