Onko imetys aina tällaista vai vaan meillä?????

Alkuperäinen kirjoittaja Mi gorda bella:
Meillä oli varmaan just samanikäsenä kausi kun musta tuntu etten muuta tehny kun istunu sohvalla tissit suussa. Luulin että maito ei riitä ja tyttö ei huolinu pulloa. Sitä kesti pari viikkoa ja sit se helpotti.
Tsemiä!!

Milloin teillä se kausi alkoi? Meillä tää 6 viikkoa on ollut nyt vaan tätä.
 
En jaksanu kaikkia vasauksia lukee .. Mäkään en varsinkaan esikon aikana yhtään nauttinu imetyksestä, mun vauva söi usein sekä yöllä että päivällä. Silloin olin niin villakoiran ytimessä etten keksiny ratkasua, mutta sinuna lypsäisin maitoa pulloon ja vaikka pakastimeen jos riittää. Ei tarvis koko ajan olla tissi toisen suussa. Kyllä vauva pulloon oppii aika nopeesti kun malttaa olla lykkäämättä sitä tissiä suuhun. Toisia on aina helppo neuvoa .. mutta jaksamisia ja helpompia aikoja toivotellen Miili :hug:
Tulin vielä lisäämään, et voihan olla että vauva vaan nautiskelee tissillä, tuskin koko ajan tosissaan syö.
 
Miimari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?
Minusta tuo kertoo(noin kauan tissillä olo kerralla)ettei sitä maitoa niin paljon tuu.Eli nälissään on..Koska jos maitoa tulis paljon niin sais nopeammin mahan täyteen eikä roikkuis tissillä noin kauaa aikaa kerralla.Syökö vauva tuttia?Jos sillä on vaan imemisen tarve niin suuri??Mutta tuo lypsämis homma..Ei mullakaan lypsettäessä tullut juuri mitään(muutama kymmenen milliä)silloin vaan loppui tulo,mutta sitten kun vauva imi,niin tuli kyllä mahan täydeltä.Ja sen ihan tunsi tisseissä että maitoa siellä on.Ja kumpaakin lasta oon imettänyt(tyttöä 9kk:tta ja poikaa 11kk:tta).

Tuttia ei osa kunnolla syödä, helpottaa josus hetkellisesti mutta ei silloin kun on oikeesti nälkäinen. Mutta esikoiselta mulla tuli lypsettäessä aina väh 1,5-2dl, samoin tän kohdalla aluksi (vielä 2 viikkoa sitten yhden tissin saldo 3h imetyksestä oli 1,2dl).
No siinä tapauksessa suosittelisin että kokeilet sitä korviketta,jos vaikka helpottais vähän..? =) Saattaa olla että vauva pysyy tyytyväisempänä kun maha on täysi ja on se aika hermojen kiristelyä jos toinen roikkuu tissillä tunti tolkulla.Säästäisit omia hermojasikin siinä=) Eihän se oo aina niin kirkoissa kuulutettua että jos eka lapselle riittää maito että toisen kohdalla kävisi samoin.Yksilöitähän ne vauvatkin on,toiset syö enempi ja toiset vähempi ja kasvaa erillälailla.Mutta kokeile ainakin jos auttaisi??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
En jaksanu kaikkia vasauksia lukee .. Mäkään en varsinkaan esikon aikana yhtään nauttinu imetyksestä, mun vauva söi usein sekä yöllä että päivällä. Silloin olin niin villakoiran ytimessä etten keksiny ratkasua, mutta sinuna lypsäisin maitoa pulloon ja vaikka pakastimeen jos riittää. Ei tarvis koko ajan olla tissi toisen suussa. Kyllä vauva pulloon oppii aika nopeesti kun malttaa olla lykkäämättä sitä tissiä suuhun. Toisia on aina helppo neuvoa .. mutta jaksamisia ja helpompia aikoja toivotellen Miili :hug:
Tää osaa pullosta juoda kun oli niin iso syntyessään että lääkärin määräyksestä aluksi imetyksen jälkeen meni lisämaito. Mutta pakastettavaksi ei maitoa nyt riitä!
 
kyllä se sitä oli alussa. tyttö tankkasi varsinkin illalla tuntikausia. ootko kokeillut kotikaljaa tai imetysteetä, jos maitoa tulisi helpommin?

usko pois, kyllä se siitä helpottaa kunhan jaksaa tissitakais-kauden loppuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?
Minusta tuo kertoo(noin kauan tissillä olo kerralla)ettei sitä maitoa niin paljon tuu.Eli nälissään on..Koska jos maitoa tulis paljon niin sais nopeammin mahan täyteen eikä roikkuis tissillä noin kauaa aikaa kerralla.Syökö vauva tuttia?Jos sillä on vaan imemisen tarve niin suuri??Mutta tuo lypsämis homma..Ei mullakaan lypsettäessä tullut juuri mitään(muutama kymmenen milliä)silloin vaan loppui tulo,mutta sitten kun vauva imi,niin tuli kyllä mahan täydeltä.Ja sen ihan tunsi tisseissä että maitoa siellä on.Ja kumpaakin lasta oon imettänyt(tyttöä 9kk:tta ja poikaa 11kk:tta).

Tuttia ei osa kunnolla syödä, helpottaa josus hetkellisesti mutta ei silloin kun on oikeesti nälkäinen. Mutta esikoiselta mulla tuli lypsettäessä aina väh 1,5-2dl, samoin tän kohdalla aluksi (vielä 2 viikkoa sitten yhden tissin saldo 3h imetyksestä oli 1,2dl).
No siinä tapauksessa suosittelisin että kokeilet sitä korviketta,jos vaikka helpottais vähän..? =) Saattaa olla että vauva pysyy tyytyväisempänä kun maha on täysi ja on se aika hermojen kiristelyä jos toinen roikkuu tissillä tunti tolkulla.Säästäisit omia hermojasikin siinä=) Eihän se oo aina niin kirkoissa kuulutettua että jos eka lapselle riittää maito että toisen kohdalla kävisi samoin.Yksilöitähän ne vauvatkin on,toiset syö enempi ja toiset vähempi ja kasvaa erillälailla.Mutta kokeile ainakin jos auttaisi??

Söi just isän sylissä n 40ml tuttelia ja nukahti rauhallisesti!!! Ei ikinä nukahda mun syliin noin helposti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
kyllä se sitä oli alussa. tyttö tankkasi varsinkin illalla tuntikausia. ootko kokeillut kotikaljaa tai imetysteetä, jos maitoa tulisi helpommin?

usko pois, kyllä se siitä helpottaa kunhan jaksaa tissitakais-kauden loppuun.
Mutta kun tilanne on nyt se että en jaksais. Mitäs nyt tehhään? 6 viikkoa tätä on jo tuntunut vuodelta, kun helmoissa on järjettömän ja hel.etillisen uhmaiän kourissa painiva 2v. Mie olenkai vaan sitten heikompaa tekoa :ashamed:
 
Miimari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se isompi vauva tarvii enemmän ruokaakin.Imetä kuitenkin aina ennenkuin annat sitä lisämaitoa niin saat maidontulon jatkumaan,jos haluat kuitenkin jatkaa imetystä.Itse annoin pojalle pottuvelliä jo 2kk:n iästä lähtien,kun maito ei pitänyt nälkää.Se helpotti.Samaa kokoluokkaa oli minunkin vauva.
No luulis tällä imetyksellä että maitoa riittäis pienelle kylälle, iemtän kuitenkin päivät pitkät, kokoajan ja hartaasti. Mikä ihme mättää?
Minusta tuo kertoo(noin kauan tissillä olo kerralla)ettei sitä maitoa niin paljon tuu.Eli nälissään on..Koska jos maitoa tulis paljon niin sais nopeammin mahan täyteen eikä roikkuis tissillä noin kauaa aikaa kerralla.Syökö vauva tuttia?Jos sillä on vaan imemisen tarve niin suuri??Mutta tuo lypsämis homma..Ei mullakaan lypsettäessä tullut juuri mitään(muutama kymmenen milliä)silloin vaan loppui tulo,mutta sitten kun vauva imi,niin tuli kyllä mahan täydeltä.Ja sen ihan tunsi tisseissä että maitoa siellä on.Ja kumpaakin lasta oon imettänyt(tyttöä 9kk:tta ja poikaa 11kk:tta).

Tuttia ei osa kunnolla syödä, helpottaa josus hetkellisesti mutta ei silloin kun on oikeesti nälkäinen. Mutta esikoiselta mulla tuli lypsettäessä aina väh 1,5-2dl, samoin tän kohdalla aluksi (vielä 2 viikkoa sitten yhden tissin saldo 3h imetyksestä oli 1,2dl).
No siinä tapauksessa suosittelisin että kokeilet sitä korviketta,jos vaikka helpottais vähän..? =) Saattaa olla että vauva pysyy tyytyväisempänä kun maha on täysi ja on se aika hermojen kiristelyä jos toinen roikkuu tissillä tunti tolkulla.Säästäisit omia hermojasikin siinä=) Eihän se oo aina niin kirkoissa kuulutettua että jos eka lapselle riittää maito että toisen kohdalla kävisi samoin.Yksilöitähän ne vauvatkin on,toiset syö enempi ja toiset vähempi ja kasvaa erillälailla.Mutta kokeile ainakin jos auttaisi??

Söi just isän sylissä n 40ml tuttelia ja nukahti rauhallisesti!!! Ei ikinä nukahda mun syliin noin helposti!
No joskus siinä noin käy=)Kiva kuulla että nukahti rauhallisesti,toivotaan että saisi otettua kunnon unet ja massu ois nyt täysi=)Onhan se aina vähän noitten vauvojen kans semmosta säätämistä ja joskus nuo syömiset teettää tuskaa,mutta onneksi niihin löytyy ratkaisu yleensä=) Onnea matkaan ja toivotaan että vauveli pysyy tyytyväisenä=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Mutta kun tilanne on nyt se että en jaksais. Mitäs nyt tehhään? 6 viikkoa tätä on jo tuntunut vuodelta, kun helmoissa on järjettömän ja hel.etillisen uhmaiän kourissa painiva 2v. Mie olenkai vaan sitten heikompaa tekoa :ashamed:
Et ole. Jos l´vauva on tyytyväinen saatuaan pullosta lisäksi korviketta, niin eikö se oleparempi kuin tuntikausia syövä tyytymätön vauva?

 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
jos et jaksa niin et jaksa. ei imetystä oman voinnin kustannuksella tartte hampaat irvessä jatkaa. ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä jos sun voimat menee tuohon :hug:

imetys EI ole äitiyden mitta.
No nyt mie en tiiä enää kumpaa itken, imetyksen hankaluutta vai sitä että lopettaisin sen... Väsyttää vaan tää, että joutuu miettimään. Kverin vauva söi kuin unelma, 3-4h välein alle 15min kerrallaan.

Tosin, se vauva oli 3kk ikäisenä sen kokoinen kuin meillä syntyessään
 
Miimari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
kyllä se sitä oli alussa. tyttö tankkasi varsinkin illalla tuntikausia. ootko kokeillut kotikaljaa tai imetysteetä, jos maitoa tulisi helpommin?

usko pois, kyllä se siitä helpottaa kunhan jaksaa tissitakais-kauden loppuun.
Mutta kun tilanne on nyt se että en jaksais. Mitäs nyt tehhään? 6 viikkoa tätä on jo tuntunut vuodelta, kun helmoissa on järjettömän ja hel.etillisen uhmaiän kourissa painiva 2v. Mie olenkai vaan sitten heikompaa tekoa :ashamed:
Jos imetys tuntuu tuolta niin eihän siinä oo mitään mieltä jatkaa sitä!=) Älä hätäile,anna vain rauhassa korviketta ja jos imetyksen lopettaa niin ei se huonoa äitiä tee tietenkään!=)Tiiän kyllä tuon uhmaikäisen kans ja vauvan kans olon oli itellä melkeen samanlainen tilanne + mustasukkaisuus päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
jos et jaksa niin et jaksa. ei imetystä oman voinnin kustannuksella tartte hampaat irvessä jatkaa. ei siitä ole kenellekään mitään hyötyä jos sun voimat menee tuohon :hug:

imetys EI ole äitiyden mitta.
No nyt mie en tiiä enää kumpaa itken, imetyksen hankaluutta vai sitä että lopettaisin sen... Väsyttää vaan tää, että joutuu miettimään. Kverin vauva söi kuin unelma, 3-4h välein alle 15min kerrallaan.

Tosin, se vauva oli 3kk ikäisenä sen kokoinen kuin meillä syntyessään
:/ lopettaminen voi olla hankalaa (meillä vierotus joka kävi ilman itkua, oli äidille kovempi paikka kuin lapselle) mutta kuuntele omaa kehoas. jos et jaksa niin et jaksa. ei se susta yhtään sen huonompaa äitiä tee.
mutta mun tyttö tosiaan roikkui ekat 3kk tississä ihan koko ajan. sen jälkeen helpotti huomattavasti.
 
Meillä taas oli aikoinaan ihan päin vastoin. Tyttö söi kerrallaan 5-10 minsaa jos sitäkään, mutta sitte suunnilleen 20 minsan välein. Siis aina kun oli hereillä. Ja minä aina huolissani, luettuani tietty opuksia, että ku illalla imevät enemmän ja tämä ei ni saako tarpeeks ruokaa ja ei ku lisäks korviketta ja kaaressahan tuo ulos lensi.

Olin niin huolissani että riittääkö maito ja masentunut (synnytyksen jälkeinen) et lopetin tytön ollessa n 4kk, vaikka tosiasiassa mulla oikeen suihkus sitä maitoa. Mutta helpottihan omaa oloa, ku pullosta näki että söi ja sai sen ruokinnan vastuun siirrettyä myös miehelle..

Ja meillä taas oli pienikokoinen tyttö ja alakäyrillä joten sen tähden olin aina huolissani että saako tarpeeks, vaikka kasvoikin tasaisesti. Jälkikäteen oon huvittuneena muistellu omaa "hysteriaani".
 
Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Kiitos kaikille että "kuuntelitte" mun narinaa ja itkua... mie jätän asian hautumaan. Miehellä on nyt kk loma, sen varmaan ajan katson ja jos ei niin ei... Ahdistaa niin tai näin.
pistä isäntä yhdeksi yöksi heräilyvuoroon ja yritä levätä itse. ajatukset selkenee kummasti kunhan takana on paremmin lepoa.
 
Jos sinulle on tullut tuosta imetyksestä nyt sellainen stressin aihe, että maitoa ei sillä erity niin paljon. Voisithan ehkä antaa vauvalle lisämaitoa pullosta ja imettää lisäksi...? Ja kyllä sekin pitää minusta paikkansa, että kaikkien vauvojen kohdalla maitoa ei välttämättä vain tule yhtä paljon. Ja iso vauva tarvitsee jo aika paljon evästä... :) Minulla kotikalja on lisännyt mukavasti maidontuloa. Ja voihan olla kyse myös siitä, että vauva vaan haluaa olla lähellä ja mussuttaa rintaa, vaikka ei nälkä olisikaan. Pitää sinua tuttinaan. Meillä tällä kuopuksella oli aluksi juuri sitä meininkiä. Välillä tuntui, ettei muuta ehdi tehdäkään.
 
Helmin ja Onnin Äiti
Meillä Helmi käytti minua iltaisin tuttina. sitten aloin iltaisin antamaan tutin suuhun kun oli imenyt "nälkänsä" pois.

Aluksi istuin vaan sohvalla illat ja tyttö oli tissillä, alkoi pää hajoamaan.. ja mietin että ei tää voi tämmöstä olla, lopetan koko tissittelyn, kunnes keksin sen tutin, Onni kun ei koskaan syönyt tuttia, en heti hokannut antaa.

(meillä imetys lopetettiin kokonaan 1 v 7 kk iässä)
 

Yhteistyössä