Onko "iltatähti" ollut sitä mitä odotit? Nautitko? Kaduttiko? Kokemuksia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis olen toivottoman lapsikuumeen kourissa ollut jo pari vuotta. Järjellä yritän asiaa ajatella, mutta ei tahdo onnistua. Meillä 3 lasta ennestään, vanhin jo murkun kourissa 13v, 10v ja 6v. Itellä ikää 36 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Ja nyt jättämässä ehkäisyä pois, vaikka elämä on niin helpottanut ja lapset hyvässä mallissa.....siis iltatähteä toivomme....onko se sinulla ollut sitä mistä haaveilit? Miten on sujunut? Oletko jaksanut hyvin? Onko kertaakaan harmittanut? Siis kokemuksia kaipaisin, kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis olen toivottoman lapsikuumeen kourissa ollut jo pari vuotta. Järjellä yritän asiaa ajatella, mutta ei tahdo onnistua. Meillä 3 lasta ennestään, vanhin jo murkun kourissa 13v, 10v ja 6v. Itellä ikää 36 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Ja nyt jättämässä ehkäisyä pois, vaikka elämä on niin helpottanut ja lapset hyvässä mallissa.....siis iltatähteä toivomme....onko se sinulla ollut sitä mistä haaveilit? Miten on sujunut? Oletko jaksanut hyvin? Onko kertaakaan harmittanut? Siis kokemuksia kaipaisin, kiitos :)

kuule joo. mä sain ensimmäisen lapsen 35v hyvin jaksaa.

Odotusaika on ainakin ihan yhtä hehkeää kuin aiemmissakin raskauksissa. Meillä myös isommat lapset jo "isompia" 9 ja 14 vuoden väliltä. Päivät noilla isoilla menee koulussa, joten ainakin se aika on täysin annettavissa vauvalle. Murkuilla elämä on täynnä murkkujen iloja ja suruja. Onneksi ovat kuitenkin "helppoja" ja odottavat vauvaa innolla. Iso apu on myöskin noin isoista lapsista. Osaavat tehdä jo kotitöitä, mitä nyt välillä iskee se flegumato ja saa hoputtaa, pakottaa ja tuputtaa kotitöitä. Tuon ikäisille ei enää uhkailut, lahjonnat etc. riitä :)
Itsellä ikää 34 ja la. heinäkuussa :D

Iltatähti OK , mutta kaduttaa ettei tehty kaveria hänelle. On nyt vähän "orpo" kun siskoihin ikäeroa kumminkin 3 v , ja 4 v. Eli ehdottomasti kaveri kansi - ei orpoa !

Hei! Sain iltatähden 09, täytin sinä vuonna itse 42 ja voin sanoa että on
ollut ihanaa, ennestään minulla 11 v poika. Onhan se välillä raskastakin, mutta
se kuuluu asiaan. Tuosta jaksamisesta, nukkumaan ajoissa, ja silloin aina kun
mahdollista. Ja sinullahan on jo paljonkin tuota aiempaa kokemusta ja hoitoapujakin,
joten anna mennä vaan, jos kuume vaivaa :)

se ei tuo järki oikein tahdo näissä asioissa viedä lopullista voittoa, vaikka kuinka yrittäisi. Olen ihan varma, että jos nyt ei tuota mahdollisuutta anna niin muutaman vuoden päästä harmittaa ja lujaa, tuo lastensaantiaika on kuitenkin tosi rajallinen....lisää kommentteja kaipailen....

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähti:
Iltatähti OK , mutta kaduttaa ettei tehty kaveria hänelle. On nyt vähän "orpo" kun siskoihin ikäeroa kumminkin 3 v , ja 4 v. Eli ehdottomasti kaveri kansi - ei orpoa !

ei se aina kaveria tarvi. Itse olen iltatähti, veljeni on minua 7 vuotta vanhempi ja sisko 9 vuotta. Ollaan nykyisin todella läheisiä ja en minä pienempänäkään kaivannut suht samanikäisiä sisaruksia, mulla oli muita kavereita.

Ei kai sitä lasta voi vielä iltatähdeksi sanoa jos vanhemmat lapset vasta 3 ja 4v? 6v:kin kuulostaa tosi vähältä.

Meille tuli myös aikainen iltatähti, Ikäeroa seuraavaan tuli 5 vuotta. Meillä kävi niin onnellisesti että ei iltatähdestä tullut "orpoa" kun kaveri tuli samalla rytinällä, eli kaksoset tulivat. Kyllä sitä huomaa vallankin kahden kanssa väsyvänsä herkemmin kuin edellisten kanssa, mutta huomaan nauttivani vauvoista ihan eri lailla nyt, ei ole niin kovaa suorittamista tämä äitiys. Itse siis suosittelen lämpimästi!

Alkuperäinen kirjoittaja oi:

Ei kai sitä lasta voi vielä iltatähdeksi sanoa jos vanhemmat lapset vasta 3 ja 4v? 6v:kin kuulostaa tosi vähältä.

No ei kyllä tosiaan minustakaan voi iltatähdeksi sanoa, jos edelliseen lapseen on 3 vuotta ikäeroa. Eiköhän tuo ero ole aika yleinen.

minun iltatähti syntyi 41 vuotiaana. ja samalla siinä oli vain 1½ v lapsi lisäksi vaippssa ja hyvin jaksoi , melkeimpä paremmin kuin parikymppisenä. ovat olleet helppoja lapsia ja ovat edelleenkin.
ei todellakaan ole tarvinnut katua!

No, en mä kutsuis häntä iltatähdeksi jos on noin pieni ikäero...

Meillä on ikäeroa "iltatähteen" 6v3kk ja nautin täysin rinnoin...jopa siinä määrin, että paukahti uusi (krooninen?) vauvakuume päälle. Iltatähden jälkeen ollaan saatu vielä toinenkin vauva ja nyt kuumeilen kovasti vielä yhdestä lapsesta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
osaatko sanoa mikä eniten on kadottanut? Oman ajan menetys? Lapsen hoidon raskaus?

Väsymys, lapsi ei aluksi nukkunut kunnolla, eikä neuvolassa annettu mitään neuvoa ongelmaan. Ihan itse piti mennä terveyskeskukseen hakemaan apua. Lapsi oli 10kk iässä sairaalan unikoulussa ja oppi siellä nukkumaan, ikävä kyllä apu tuli minulle liian myöhään ja krooninen unettomuus jäi päälle. :|

Jaa mun lapsilla on neljävuotta ikäeroa ja kyllä ne vielä yhdessä aika lailla touhuaa....

Yhteistyössä