Onko ihmisiltä hämärtynyt käytettyjen vaatteiden hinta?

• Viestiketjun aloittaja Mietin
  • Ensimmäinen viesti
Mietin
Luin tuossa juuri tori.fi:tä ja ei voi kun päivitellä tavaroiden hintoja.
Naisten käytetty huppari, josta nauhat puuttuvat 30 euroa ja samalla myyjällä naisten huppari, jossa nukkaa 45 euroa. Okei okei, on ne Peakin eli vähän normihuppareita kalliimpia, mutta joku järki sentään. Kyllä käytetty huppari jossa on käytön jälkiä maksaa korkeintaan 10 euroa...

Samaan ilmiöön törmää kirppareilla, etenkin jos on kyse "merkkivaatteista".

"joo"
Itsekin naureskelin viikonloppuna kirppiksellä, kun äärimmäisen nuhjautuneita ja muotonsa menettäneitä Polarn. o Pyretin ja MeandI:n bodyja myytiin 5-10 eurolla kappale! :D Ja monessa oli vielä kestotahroja. Maailman typerin sanonta "Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa" ei tässäkään tapauksessa pidä paikkaansa, sillä eihän noita kukaan osta eikä myyjä saa siis niitä myytyä -> tyhmä myyjä.

"mie"
On, todellakin. Sama juttu Huutonetissä. Lindexin lasten käytetystä paidasta lähtöhinta 7 e, eli lähes sama kuin uudella. Itse sen sijaan juuri möin Espritin uudet farkut Torissa hintaan 10 e. Alle 2 h ehti olla myynnissä kun meni. Samoin todella siistit lasten nahkakengät, päältä katsottuna lähes uuden näköiset, meni heti 10 e hintaan (uutena maksaa n. 70 e). Samoin möin 25 e hintaan Ticketin siistin syyshaalarin, se meni heti kaupaksi myös...

m''
olen samaa mielta juuri kirppiksella kayneena ja paikankin siella 2 viikkoa pitaneena voin todeta etta osa laittaa aivan liian korkeita hintoja.. kaytetty on kaytetty vaikka olisi vain vahankin pidetty. Vauvan vaatteita kylla loytyi esim syystakki 3 eur ja haalari 5 eur.

Mietin
[QUOTE="mie";29098424]On, todellakin. Sama juttu Huutonetissä. Lindexin lasten käytetystä paidasta lähtöhinta 7 e, eli lähes sama kuin uudella. Itse sen sijaan juuri möin Espritin uudet farkut Torissa hintaan 10 e. Alle 2 h ehti olla myynnissä kun meni. Samoin todella siistit lasten nahkakengät, päältä katsottuna lähes uuden näköiset, meni heti 10 e hintaan (uutena maksaa n. 70 e). Samoin möin 25 e hintaan Ticketin siistin syyshaalarin, se meni heti kaupaksi myös...[/QUOTE]

Jos haluaa tavaran menevän kaupaksi, hinnoittelee niin, että ne menee :)

[QUOTE="joo";29098413]Itsekin naureskelin viikonloppuna kirppiksellä, kun äärimmäisen nuhjautuneita ja muotonsa menettäneitä Polarn. o Pyretin ja MeandI:n bodyja myytiin 5-10 eurolla kappale! :D Ja monessa oli vielä kestotahroja. Maailman typerin sanonta "Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa" ei tässäkään tapauksessa pidä paikkaansa, sillä eihän noita kukaan osta eikä myyjä saa siis niitä myytyä -> tyhmä myyjä.[/QUOTE]

muttaku joku todellakin ostaa tolla hinnalla.. siinähän se ongelma onkin

kfkfkf
No jos kirpparilla tai huutonetissä on käytetty merkkipaita 20e ja samalla rahalla saat henkkamaukasta ihan uuden paidan, niin jotkut ihmiset mieluummin ostavat sen käytetyn merkkipaidan, kuin uuden henkkamaukka paidan.
Jos merkkipaita on maksanut 120e uutena, merkkiä tahtova voi siitä käytettynä maksaa hyvinkin 25-40e, koska sillä rahalla ei missään nimessä saa uutena vastaavaa paitaa. Sieltä henkkamaukasta korkeintaan jonkun

"vmm"
On todellakin hämärtynyt noilla kirppiksillä rahanarvo. Jos joku paita maksaa uutena henkka maukalla 15e ja siitä pyydetään käytettynä 14e niin joo... Toki se ei oo tyhmä joka pyytää vaan ;)
Aina välillä tekis mieli kysyä myyjältä, et ootko tosissaan??

vieras mutsi
Itse ostan merkkivaatteita kirppiksiltä samalla hinnalla kun jotkut uusina henkkamaukasta. Huvittaa kun sitten ne uusien henkkamaukkavaatteiden ostajat ihmettelevät miten pienituloisella naisella ja hänen lapsellaan on aina päällä kalliit merkkivaatteet....

"vieras"
Jos on käyttämätön tai kerran käytetty vaate, niin minusta voi pyytää silloin saman kuin itse on maksanut. Mutta sitten taas selvästi käytetystä ei mitenkään voi pyytää edes puolta hintaa.

HippuTAR
[QUOTE="vieras";29098803]Jos on käyttämätön tai kerran käytetty vaate, niin minusta voi pyytää silloin saman kuin itse on maksanut. Mutta sitten taas selvästi käytetystä ei mitenkään voi pyytää edes puolta hintaa.[/QUOTE]

Voihan sitä pyytää mitä vaan, eri asia maksaako kukaan. Mä en ostaisi kirpparilta uutta vaatetta uuden hinnalla. Ku mä ostan kaupasta vaatteen ja huomaan siinä kotona jonku oleellisen vian tai vaikka vetoketju hajoo tokalla käyttökerralla niin todennäköisesti saan vaihtaa vaatteen uuteen, se korjataan tai saan jonku muun hyvityksen, kirpparilta ostetussa vaatteessa tälläiset viat jää mun tappioksi.

vierasss
Itse en myöskään osta käytettyjä vaatteita samalla tai edes lähes samalla hieman alennetulla hinnalla kuin saisin kaupasta uuden. Kirppiksellä maksan kirppishinnan, jos on hintaa liikaa se jää mun puolesta ostamatta.. oli sitten kyse merkki vaatteesta tai henkka maukasta :D

:-D
Mä en koskaan osta mitään periattella "haluan tästä rahani takas". Jos jotain vien kirpparille niin toivon vaan, että menis kiertoon eikä kaatopaikalle. Olen arvokkaitakin esineitä ja vaatteita myynyt pilkkahinnalla..esim käyttämätön Marimekon yöpaita 5e. En sitä itse tarvitse ja kiva on jos joku sen haluaa niin varmasti tulee iloiseksi, kun sen saa halvalla.

• Tykkää
Reactions: Pinki
"vieras"
Itse en myöskään osta käytettyjä vaatteita samalla tai edes lähes samalla hieman alennetulla hinnalla kuin saisin kaupasta uuden. Kirppiksellä maksan kirppishinnan, jos on hintaa liikaa se jää mun puolesta ostamatta.. oli sitten kyse merkki vaatteesta tai henkka maukasta :D
Minäkään en maksa lähellekään saman verran, mitä joku tavara uutena maksaisi, mutta jos joku tuote maksaa kaupassa paljon, en odota saavani sitä kirpparilta samalla hinnalla kuin jotain halpismerkin vastaavaa tuotetta. Jos paita maksaa uutena 35 euroa, en maksa siitä 10 euroa kirppiksellä, mutta jos paidan hinta olisi uutena 120e, maksaisin siitä iloisena sen kympin :)

"vieras"
Mä en koskaan osta mitään periattella "haluan tästä rahani takas". Jos jotain vien kirpparille niin toivon vaan, että menis kiertoon eikä kaatopaikalle. Olen arvokkaitakin esineitä ja vaatteita myynyt pilkkahinnalla..esim käyttämätön Marimekon yöpaita 5e. En sitä itse tarvitse ja kiva on jos joku sen haluaa niin varmasti tulee iloiseksi, kun sen saa halvalla.
Sama periaate mulla. :)

Mietin
[QUOTE="vieras";29098803]Jos on käyttämätön tai kerran käytetty vaate, niin minusta voi pyytää silloin saman kuin itse on maksanut. Mutta sitten taas selvästi käytetystä ei mitenkään voi pyytää edes puolta hintaa.[/QUOTE]

Mulla menee periaatteessa niin, että kirppisvaate ei voi maksaa yli 20 euroa, oli se sitten ihan mikä hyvänsä. Jotain puoleen hintaan Peakin hupparista (hinta uutena 100 euroa) en tosiaankaan ostaisi, etenkään kun on selkeitä käytön merkkejä eli ei ole uudenveroinen.

Monella on kyllä hämärtynyt. uskomattomia hintapyyntöjä kohteen kuntoon ja ikään nähden. Sitten ne pyörivät pöydissä aina vaan eikä kukaan huoli. Mietin että mitä kannattaa maksaa kallista pöytävuokraa myydäkseen riepua ylihintaan?

"vieras"
Mutta kyllä ne hintapyynnöt tulee siitä että joku iitä on sillä hinnalla ostanut.

Kirppareista on tulossa sellaisia merkkivaate second handeja, ainakin huutoneitissä jotkut osa mainostaa ja
markkinoida tuotteitaan ja saavat (no, myönnän en ole siellä kolmeen vuoteen edes käynyt,. mut silloin ainakin oli)
tavarastaan uskomattomia hintoja ...

"Vieras"
Huh, mitä hintoja. Mä en Suomessa asu. Ostan paljon vaatteita kirppikseltä ja täällä hinnat on kohdallaan. Mun kallein kirppisvaate on maksanut 9€. Se oli pitkä, ihan uudenveroinen untuvatakki. Samalla hinnalla olen ostanut myös esim uudenveroisen Sandin jakkupuvun (housut+jakku). Mä ostan yleensä vain uusia tai uudenveroisia eli niissä ei ole mitään käytön jälkiä. Kaikki mun juhlavaatteet on kirppiskamaa. Pikkumustista mä maksan yleensä 3-5 €. Housut, paidat ja neuleet 3€, tunikat, jakut ja mekot 3-4€. Kenkiä mä ostan vain uutena ja maksan yleensä 4€. Lasten vaatteet on sitten puolet noista hinnoista. Mä ostan pääosin keskihintaisia tai kalliimpia merkkejä eli esim Sand, Jackpot, InWear, Max Mara, Filippa K, Masai jne. Lapsille Lego, Wheat, Noa Noa, Pomp de Luxe....

Nyt mulla on päällä oikein mukava Sandin oloasu (trikoohousut ja paita) ja maksoi huikeat 4€.

noooo
Itse ostan lapsille kalliit ulkovaatteet ja haluan niistä myös rahaa myydessä. Olen opiskelija, eikä ole varaa harjoittaa hyväntekeväisyyttä tuntemattomille. Sisävaatteet annan kavereille, mutta koko vuoden käytetyn ticketin haalarin möin 70 eurolla ja ostaja kiitteli. Popin takista sain 60 euroa. Mulle on ihan sama jos joku haluaa antaa rahan arvoista tavaraa puoli-ilmaiseksi, mä menen kirpparille MYYMÄÄN.

"vieras"
Itse ostan lapsille kalliit ulkovaatteet ja haluan niistä myös rahaa myydessä. Olen opiskelija, eikä ole varaa harjoittaa hyväntekeväisyyttä tuntemattomille. Sisävaatteet annan kavereille, mutta koko vuoden käytetyn ticketin haalarin möin 70 eurolla ja ostaja kiitteli. Popin takista sain 60 euroa. Mulle on ihan sama jos joku haluaa antaa rahan arvoista tavaraa puoli-ilmaiseksi, mä menen kirpparille MYYMÄÄN.
Miksi köyhä opiskelija ostaa lapsilleen kalliit (ilmeisesti uudet) ulkovaatteet?

• Tykkää
Reactions: PiXX
"Hellevi"
[QUOTE="vieras";29099466]Miksi köyhä opiskelija ostaa lapsilleen kalliit (ilmeisesti uudet) ulkovaatteet?[/QUOTE]

Miksi ei saisi ostaa jos pystyy ne ostamaan vaikkapa säästämällä rahaa?

Yhteistyössä