Onko ihmiset vaan törppöjä hyväksikäyttäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nih"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nih"

Vieras
Olen ammatiltani kondiittori ja joka hemmetin tutun ja tutuntutun juhliin pitäisi olla leipomuksia väsäämässä omalla vapaa-ajalla ja ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Ihme touhua! Mielelläni toki teen, mutta vähän överiksi menee jos sitten suututaan kun en ehdi. Tai jos kaksi päivää ennen juhlia soitetaan, että ai niin tuothan kakut ja pullat. On minullakin oikeus joskus olla vapaalla ja mennä ihan vain rennosti juhliin.

Toinen asia jota en ymmärrä, on kalliiden tavaroiden lainailu. Siis kaiken huippu oli, kun naapuri oli aamulla oven takana että voisko hänen täti lainata meidän höyrypesuria. En edes tunne naapuria, pihalla vissiin näki kun putsasin puutarhakalusteita sillä pesurilla. Ja tottakai, kun ostimme parin tonnin kuomullisen peräkärryn, niin se on nyt koko suvun käytettävissä ja vielä tutun tuttujenkin. Ilman mitään korvausta tietty. Ja jos joskus sanoo, että lainaaminen ei onnistu, niin jo ollaan pihejä.

Ihmiset käyttävät hyväksi niitä jotka "sallivat" hyväksikäytön.
Ei tuohon auta muu kuin tiukka ei, sanokoot pihiksi. Ja jos joku haluaa sinulta leipomuksia juhliin niin voit hinnoitella ne, ei sinun tarvitse ilmaiseksi mitään tehdä jos et halua.
Törkeää käytöstä ihmisiltä.
Ei ne ehkä ensimmäisellä kerralla usko mutta muutaman kerran jälkeen kyllä. Tietty jotkut saattavat kokeilla onneaan myöhemmässä vaiheessa mutta pidä vain tiukka linja.

Kyllä ihmiset on röyhkeitä ja törkeitä hyväksikäyttäjiä! :(
Meillä kanssa, tykkään leipoa (en ammatikseni) lapsiemme juhliin erilaisia kakkuja yms. nyt jo kolem sukulaista on saanut kakkunsa ajallaan juhliinsa, olen erikseen ilmoittanut paljonko raaka-aineet ovat maksaneet, mutta kas kummaa keneltäkään en ole saanut EDES raaka-aineiden hintoja! :( Kyllä keljuttaa, enkä oikein kehtaa kysellä perään että milloinkas maksaisitte... En vain tiedä kuinka sitten ensi juhlien aikaan ehkä minulla on kiire tai jotain etten kerkeä tehdä kakkuja ja leipomisia..
Sama kyllä pätee tavaroihin joita lainataan, sitten kun palautetaan niin jotain mennyt rikki tai pahimmassa tapauksessa laite on käyttökelvoton, siitäkään ei sitten sanota muuta kuin voi että se meni nyt rikki, ei teidän auta nyt kun korjata se tai sitten ostaa uusi :( Argh.

[QUOTE="hmm";23665026]Kyllä ihmiset on röyhkeitä ja törkeitä hyväksikäyttäjiä! :(
Meillä kanssa, tykkään leipoa (en ammatikseni) lapsiemme juhliin erilaisia kakkuja yms. nyt jo kolem sukulaista on saanut kakkunsa ajallaan juhliinsa, olen erikseen ilmoittanut paljonko raaka-aineet ovat maksaneet, mutta kas kummaa keneltäkään en ole saanut EDES raaka-aineiden hintoja! :( Kyllä keljuttaa, enkä oikein kehtaa kysellä perään että milloinkas maksaisitte... En vain tiedä kuinka sitten ensi juhlien aikaan ehkä minulla on kiire tai jotain etten kerkeä tehdä kakkuja ja leipomisia..
Sama kyllä pätee tavaroihin joita lainataan, sitten kun palautetaan niin jotain mennyt rikki tai pahimmassa tapauksessa laite on käyttökelvoton, siitäkään ei sitten sanota muuta kuin voi että se meni nyt rikki, ei teidän auta nyt kun korjata se tai sitten ostaa uusi :( Argh.[/QUOTE]

Auttaisko tuohon leipomisasiaan se että jos joku pyytää kakkuja/leipomuksia juhliinsa niin pyydät heitä ensin ostamaan raaka-aineet? Ja sitten sen jälkeen pyydät tekopalkan?
Tavaroista sanoisin kun joku niitä lainaa että jos jokin menee rikki niin olette sitten korvausvelvollisia(luonnollisesti).
Todellakin moukkamaisia ihmisiä!

Siis eihän tuollaisia dorkia voi olla olemassakaan. :O Siis aivan uskomatonta. Käsittämätöntä! Siis minulle pitää nyt varmaan vääntää rautalangasta, mutta siis ihanko oikeasti joku voi käyttäytyä noin?

Kyllä voi, ja kaiken lisäksi suurin osa on sukulaisia. Mutta mutta, ehkä syytän itseänikin että olen suostunut, samoin mies itseään kun aina vaan annetaan olla, kun ei jakseta alkaa vääntämään mitään riitaa asioista. :(
Mutta tosiaan voi olla että tästä kesästä lähtien olemme kiireisiä ja unohtaneet missä tavarat on ;) Kantapään kautta se täytyy vissiin opetella sanomaan EI. =)

Yhteistyössä