Onko ihmiset oikeasti vastuuttomia, vai tuttuni idiootteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s.f.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s.f.

Vieras
1. Perhe, jolla muutenkin rahaongelmia ostaa X-box minkä lie ja siihen pelit (340 €) ja jättää vuokrat maksamatta. Samaan syssyyn tilataan sitä sun tätä osamaksulla, kun kerran pystyy. Saivat juuri edelliset maksettua reippaasti myöhässä. Ja Instrum Justia kantaa lähettää lisää kirjeitä...

2. Toinen pariskunta otti elokuussa koiran ja on nyt luopumassa siitä. Sehän kasvoi isoksi ja sitä pitää vieläkin ulkoiluttaa. Ylläri. Edellinen koira lähti vuosi sitten sijoitukseen (äidilleni)...

3. Kaverini on ihan poikki saatuaan vauvan, joka kuulemma herää 3-4 tunnin välein syömään. Vauva siis noin viikon ikäinen.

4. Työkaveri haki saikkua, koska halusi lähteä extempore ulkomaille. Sai selän takia.

5. Siskoni jätti lapsensa tunti sitten minulle hoitoon, jotta saa siivota rauhassa. 5 ja 8 v lapset.

Siis mitä hemmettiä?! Ja kaikki nämä tänään aamu 7.00 jälkeen. Mitähän vielä. Sanoin kyllä kaikille oman mielipiteeni, paitsi tuoreelle äidille tietysti... Vähän kaunistellen :D

No äiti saa olla poikki synnytyksen jälkeen ja jos itse suostut ottamaan siskos lapset kylään että hän saisi rauhassa siivota, en siinäkää näe mitään pahaa.

Loput tapaukset on taas puhdasta idiotismia parhaimmillaan, ei voi kuin kummastella miten ihmeessä ihmiset on noin typeriä ja kyvyttömiä huolehtimaan asioistaan |O

• Tykkää
Reactions: SitäSaaMitäTilaa
miten joku ei muka saa siivottua jos on lapset kotona?
Nyt minun täytyy pyyhkiä pölyt omalta kotiäiti kruunultani kun minulta on onnistunut iivoaminen aina oli (kolme) lastamme missä iässä tahansa :D

3. Mun mielestä on normaalia, että viikon ikäisen vauvan äiti on poikki. Onhan siinä synnytys, imetys ja hormonit, kasvava univelka ja elämänmuutos (vaikkei eka olisikaan) kaikki viikon sisällä.

5. Joskus on aika rentouttavaa siivota yksin. Tosin siskosi lapset ovat jo isoja.

Muita en ymmärrä.

[QUOTE="just";25102237]Tarkkaanpa sulle kerrotaan raha-asioista, ja mitä laskuja posti tuo[/QUOTE]

No itseasiassa kyllä. Perheen äiti jakaa ylipäätään kaiken elämänsä ihmisten kanssa. Tuntuu vielä "ylpeilevän" sillä, ettei koskaan ole rahaa. Itse näytti minulle pinon kirjeitä perintätoimistosta.

Siskostani piti kirjoittaa, että hän tekee sen joka viikko 2 kertaa. Paitsi yleensä se on meidän äiti, joka lapset hoitaa. Ei siis voi ikinä siivota, kun lapset ovat kotona. Mahtavat siivousvälineet olla muksuille tuttuja... Näin on ollut vanhimman syntymästä saakka.

Ihana jos olet sellainen että otat siskosi isommatkin lapset välilä hoitoon. Kyllä minäkin siivoan nopeammin yksin kun 5 vuotiaan kanssa joka on joka kohdasssa tulossa avuksi.

Vauvan saatuaan väsymys voi aluksi tuntua hurjalta mutta onneksi ei tiedä mitä on edessä niin sitä jaksaa päivä kerrallaan.

Nuo muut on kyllä ihan no jo tiedätkin mistä.

[QUOTE="öö";25102241]Mistä ap tiedät, jos kaverillasi synnytyksen jälkeinen masennus?[/QUOTE]

No, voi olla. Mies on onneksi kuitenkin kuukauden ainakin kotona auttamassa. Ja oikeasti auttaa :)
Kävin aamulla katsomassa vauvaa ja hyvin voivilta näyttivät kyllä molemmat. Luulen, että kaverini on vaan melko mukavuudenhaluinen. Yleensä nukkuu 12 asti päivällä ennen kuin vauva syntyi :) No suotakoon se hälle, taitaa olla elämänmuutos edessä...

No itseasiassa kyllä. Perheen äiti jakaa ylipäätään kaiken elämänsä ihmisten kanssa. Tuntuu vielä "ylpeilevän" sillä, ettei koskaan ole rahaa. Itse näytti minulle pinon kirjeitä perintätoimistosta.

Siskostani piti kirjoittaa, että hän tekee sen joka viikko 2 kertaa. Paitsi yleensä se on meidän äiti, joka lapset hoitaa. Ei siis voi ikinä siivota, kun lapset ovat kotona. Mahtavat siivousvälineet olla muksuille tuttuja... Näin on ollut vanhimman syntymästä saakka.

No, sun ja äitis moka kun otatte lapset hoitoon

No, voi olla. Mies on onneksi kuitenkin kuukauden ainakin kotona auttamassa. Ja oikeasti auttaa :)
Kävin aamulla katsomassa vauvaa ja hyvin voivilta näyttivät kyllä molemmat. Luulen, että kaverini on vaan melko mukavuudenhaluinen. Yleensä nukkuu 12 asti päivällä ennen kuin vauva syntyi :) No suotakoon se hälle, taitaa olla elämänmuutos edessä...

Ootpa ärsyttävä kaveri.

Samaa mieltä kuin kuutonen.

Voihan sitä olla poikki ihan vastasyntyneen kanssa, vaikka olisi etukäteen tiennytkin että se valvottaa ja vauvassa on tosiaan kiinni yötä päivää. Kyllä se vaan yllätti minutkin, että miten paljon.
Lisäksi, hormonit vaikuttavat vielä siihen että väsyttää, nukkuu huonosti ja heräilee, hikoiluttaa, se tasaantuu vasta ajan myötä.

Siivouskin on välillä kivempaa ihan yksin.

Itselläs ei taida olla lapsia?

Se, että viikko synnytyksestä on väsynyt, on ihan normaalia. Ihan turha mainita tuossa yhteydessä siis!! Itsellä oli kans äiti ja mies apuna, mutta silti olin ihan tillintallin.

Siskosi sen sijaan tekee itselleen karhunpalveluksen mun nähdäkseni, kun ei ota noi isoja lapsia siivoukseen mukaan. Meillä siivotessa lapset on kotona, vaikka toinen vauva ja toinen taapero. Hankalaahan sei on, mutta en kyllä kehtaa äitiäni joka viikko tuollasella asialla vaivata. Siivotaan, kun lapset nukkuu jos ei muuta.

Loput noista esimerkin tyypeustä täysiä %¤%/&%¤ idiootteja.

Mä huomautin tänään kaverilleni sen tavasta kuskata lapsia. Sillä on 9 kk vanha tyttö joka siirtyi kaukalosta istuimeen. No sehän on ok, mutta se turvaistuin on naama menosuuntaan etupenkillä jossa on turvatyyny! Ja syy siihen miksi ei kuljeta selkä menosuuntaan on se, että penkki likaantuu kun lapsi pitää likaisia kenkiä penkkiä vasten ollessaan selkä menosuuntaan! Turvatyynyn se perusteli sillä ettei istuin mahdu taakse. Ei jumalauta. Niskojaan vaan nakkeli ja lähti ajelemaan.

[QUOTE="miä";25102242]miten joku ei muka saa siivottua jos on lapset kotona?
Nyt minun täytyy pyyhkiä pölyt omalta kotiäiti kruunultani kun minulta on onnistunut iivoaminen aina oli (kolme) lastamme missä iässä tahansa :D[/QUOTE]

Mun mies ei pysty siivoamaan jos on yksin lasten kanssa kotona.. :D Se ei jostain syystä ole keksinyt sitä samaa minkä minä jo jokunen aika sitten,että ne lapset voi kans laittaa siivoomaan samalla kun ite häärää.Lapset siis 4- ja 6-vuotiaat.

[QUOTE="koko";25102349]Itselläs ei taida olla lapsia?

Se, että viikko synnytyksestä on väsynyt, on ihan normaalia. Ihan turha mainita tuossa yhteydessä siis!! Itsellä oli kans äiti ja mies apuna, mutta silti olin ihan tillintallin.

Siskosi sen sijaan tekee itselleen karhunpalveluksen mun nähdäkseni, kun ei ota noi isoja lapsia siivoukseen mukaan. Meillä siivotessa lapset on kotona, vaikka toinen vauva ja toinen taapero. Hankalaahan sei on, mutta en kyllä kehtaa äitiäni joka viikko tuollasella asialla vaivata. Siivotaan, kun lapset nukkuu jos ei muuta.

Loput noista esimerkin tyypeustä täysiä %¤%/&%¤ idiootteja.[/QUOTE]

On mulla 3 lasta... 6 kk ja 1,5 ja 4 vuotiaat. Ja kyllä mullakin väsyttää, ei se mikään vieras olotila ole. Ja ymmärrän, että pikkuvauva aika ja synnytyksen jälkeen voi väsyttää. Ehkei olisi pitänyt mainita tuota kaveria ollenkaan tässä. En osaa kuvailla häntä oikein :) Taidan olen maailman paskin kaveri, mutta olosuhteet hällä on sellaiset, joista moni voi vain unelmoida. Mies ja äitinsä auttamassa ja vauva oikeasti nukkuu kaiken muun ajan. No unohdetaan nyt se kaveri. Pisti vain ekaa viestiä kirjottaessa ärsyttämään.

Siskoni... No joo, pitäsköhän kipata omat mukulat sinne siivouksen ajaksi kerran :D Kyllä noilla kahdella vanhimmalla rätti pysyy jotenki kourassa... Kiitos, kun sain avautua. Alkoi vain tympiä kaikki ihme jutut. Mieli parempi, meen leikkimään siskon muksujen kanssa. Jos ne vaan huolii mut :D

Tulee mieleen, että mikä sinussa on vikana, jos tunnet tällaisia ihmisiä (väsynyttä kaveriasi lukuunottamatta)? Veljeilet jopa ketkun työkaverisi kanssa sen verran, että hän sinulle ilmoittaa tekemisistään.

meillä miehen veli melko vastuuton. Eilenkin rahaa vailla ,kun ei ruokaa eikä vaippoja kahdella lapsella. Tänään menin sitten lastenvaateliikkeeseen pipoja ostamaan omille muksuille, niin siellä se veljen rouva oli ostoksilla. Ruskovillan villapukuja,lapasia jne. kassalla maksoi. Eipä tässä mitään, mutta eivät varmaan käyneet ruokaa tai vaippoja taaskaan. Viikko sitten annoimme 200e ,kun ostimme miehen (mieheni veli) työpaikalta tavaraa ja ne tavarat velotetaan vasta palaksta. Samoin äitini antoi 200e ja sekin velotetaan palakasta. Kaiken ne olivat jo tuhlanneet. Rouva oli käynyt lapselleen 200e edestä reimateciä. Toisen vaatteet vielä tosin ostamatta. Diakonikin maksoi vuokran, sähkön ja antoi 100e lahjakortteja,kun lapsiperheitä halutaan tukea. Meinaa jännittää, kun nyt sen miehen palakasta viedään 400e pois palakkapäivänä, että paljonkohan ovat rahaa vailla lainaksi. Kaiken kukkuraksi heidän kaksi vuotiaansa tarvii sängyn ikeasta viiminen päivä, että sen menevät hakemaan.

Mä huomautin tänään kaverilleni sen tavasta kuskata lapsia. Sillä on 9 kk vanha tyttö joka siirtyi kaukalosta istuimeen. No sehän on ok, mutta se turvaistuin on naama menosuuntaan etupenkillä jossa on turvatyyny! Ja syy siihen miksi ei kuljeta selkä menosuuntaan on se, että penkki likaantuu kun lapsi pitää likaisia kenkiä penkkiä vasten ollessaan selkä menosuuntaan! Turvatyynyn se perusteli sillä ettei istuin mahdu taakse. Ei jumalauta. Niskojaan vaan nakkeli ja lähti ajelemaan.

Soita poliisit perään. Tuohan on ihan järjetöntä ja järjettömän vaarallista!!!

Ottaa kengät pois tai ostaa jonkin suojuksen. Turvatyynyn voi periaatteessa kytkeä pois.

Eikö susta 5- ja 8-vuotiaita saisi koskaan jättää hoitoon? Ja mitä väliä sillä on, viekö lapset hoitoon vaikka siivouksen vai kampaajan takia? Joskus vain on mukava tehdä jotain ihan yksin. Mä ottaisin ilomielein ystävieni lapsia hoitoon, jos haluaisivat siivota rauhassa. Selviää nopeammin kun ei kukaan ole jaloissa pyörimässä eikä tarvitse huolehtia kenenkään tarpeista, ja mulle ainakin yksin siivoaminen on verrattavissa vaikkapa yksin lenkillä käymiseen tai saunomiseen; saa tehdä jotain mukavaa ja uppotua omiin ajatuksiin, rentouttavaa ja terapeuttista. Ja lisäksi vielä hyödyllistä ;) Pointti siinä hoitoon viemisessä ei välttämättä ole siinä, että ei pystyisi siivoamaan kun lapset on kotona, vaan se että saisi ylipäätään jotain tehdä ihan yksin omassa rauhassa ja hiljaisuudessa.

Meillä 1-vuotias saa joka päivä osallistua arkiaskareisiin vaikka se niitä aika tavalla hidastaakin ja välillä meinaa äidiltä pinna katketa kun esim. imurin johto vedetään pistorasiasta noin kolmen sekunnin välein, mutta joskus vien ihan mielläni lapsen siivouksen ajaksi seinän toisella puolella asuvalle anopille hoitoon. Onhan se lapsellekin mukavaa vaihtelua olla välillä kylässä :)

Yhteistyössä