Onko ihmiset nykyään rikkaampia, vai onko tavat muuttuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tuulia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja vielä jatkaisin, että kyllä nykyaikana kulutetaan rahaa ihan eri tavalla, ja ihmisillä taitaa olla hieman vääristynyt käsitys siitä, mitä kaikkea normaalituloinen ihminen pystyy hankkia. Meilläkin mies usein valitaa kun mitään ei ikinä saa ostettua kun niin pieni palkka. Välillä joutuu muistuttamaan että katoppas ympärilles, että mitä kaikkea sitä onkaan saatu hankittua, kaikkea kun ei voi oikeesti saada. Toinen minkä myös huomaan että mies ajattelee raha-asioita lyhytnäköisesti. Esim, säästäminen hänelle paljon vaikeampaa kuin itselle, kun se satanen kuussa tuntuu ylivoimaiselta summalta laittaa säästöön, vaikka pienillä muutkosilla se tulisi helposti kasaan. Toinen on että itse koen esim. opiskelun olevan sijoitus tulevaisututeen, kun taas mies ajattelee ettei ole varmaa opiskeluun. Itse taas ajattelen että kolmavuotta voi kitkutella opintotuilla, jos sen jälkeen saa parempaa palkkaa, tällöin talous jää paljon voitolle. Itsellä taas vähän ihmekäsitys välillä siitä mitä kaikkea muka tarvitsen. Vaikken olisi kauhean pinnallinen, niin tykkään kauniista vaatteista ja hienoista tavaroista ja huonekaluista, ja näihin ehkä välillä käytään rahaa enemmän kuin meidän talous antaisi myöten. Tässä asioita mitkä mielestäni aika vallitsevia käsityksiä nykyajan ihmisillä.

Olen siis viestin 50 kirjoittaja

Uusimmat

Yhteistyössä