Onko ihan typerästi toimittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt jostain saanut päähänpinttymän, että kun käyn kaupassa ja jos sinne menee vaikka 40 euroa, niin ne ruoat pitää riittää neljäksi päiväksi ja vasta viidentenä päivänä on kauppapäivä.

Eli sais mennä vaan kymppi päivässä ruokaan. Rahatilanne ei ole mikään parhain, jos ei ihan tosi huonokaan. Haluaisin, että rahaa riittää muuhunkin kun ruokaan.

Itseasiassa tuo kymppikin ruokaan päivässä kuulostaa paljolta, miten teillä?

Eli huomenna on tuon mukaan kauppapäivä ja kyllä se ruoka alkaa jo loppumaan. Kummasti kyllä sitä ruokaa kuitenkin löytyy kun alkaa kaappeja ja pakastinta tutkimaan ja tulee ehkä tehtyä vähän erikoisiakin ruokia.

Ihan hyvä nyrkkisääntö ruuan suhteen :). Tietysti jos pitää ostaa pesuainetta jne niin ei ehkä päde.

Voisin kuule vaikka itsekin kokeilla tuota, jospa turhat ostokset pienenisivät.

Itse käyn vähän samalla linjalla kaupassa. En tietoisesti laske montako euroa päivän ruokiin saa mennä, mutta oman tuntuman kautta siihen menee n. 10e/pv.
Perjantaina kävin kaupassa keskiviikkoon asti, ja sinne meni 50e. Joukossa oli myös pesuaineita ym. ei jokapäivittäisi ostoksia n. 15e edestä.
Ja ihan perusruokaa saan noista ostoksista tehtyä, 1 aikuinen ja 2 lasta.

Sinällään ihan järkevää, mutta entä kun sitten jossain vaiheessa pitääkin täydentää kaappeja ja ostaa pesuaineita, mausteita ym.? Eikö se silloinkaan saa mennä yli?

Kuulostaa järkevältä systeemiltä. Jokainen voi itse laskea omien varojensa mukaan, mikä on sallittu ostosmäärä päivää kohti. Tuolla tavalla ruuat saa riittämään tasaisemmin koko kuukaudeksi ja systeemi karsii turhia, kalliita heräteostoksia. Itse ei kylläkään olla seurattu ruokaan menevää rahamäärää, mutta jos rahasta olisi tiukkaa, niin ruuassa voisi varmasti säästää.

Ihan hyvä idea, jos suhteutettna perhekokoon on inhimillinen summa.
Pitää itse ottaa jotain vastaavaa käyttöön, että sais pikkasen säästöönkin pahan päivän varalle.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25204774]Sinällään ihan järkevää, mutta entä kun sitten jossain vaiheessa pitääkin täydentää kaappeja ja ostaa pesuaineita, mausteita ym.? Eikö se silloinkaan saa mennä yli?[/QUOTE]

En tosiaan aina ota huomioon noita pesuaineita yms., vaan yleensä vaan ruoka, juoma, makeiset. Varsinkin jos ostaa niitä kerralla paljon, että tulee kymppi tai yli kaikista veskipaperi, hammasharjat, tahnat, pesuaineet jne.. Eikä tuo nyt ole muutenkaan sentin tarkkaa hommaa. Suurinpiirtein että pysyy ruokaostokset siinä kymppi päivässä.

Tää tekee 70 euroa ruokaan viikossa eli neljä viikkoa 280, elikkä kauppaan menis noin 300 euroa kuukaudessa kun joutuuhan noita pesuaineita ostamaan aina välillä. Jos on iso perhe niin sitten voi kyllä olla ettei toi kymppi päivässä riitä.

Yhteistyössä