Onko ihan tyhmää ostaa vauvalle etukäteen ensimmäisen vuoden vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu älä ostele ainakaan ensimmäiselle kun et voi vielä tietää mistä vaatteista tulet pitämään, mitkä on helppo pukea ym. Ja tietenkin ne vuodenajat.. Jos välttämättä haluat niin varmaan perusbodyja koossa 74 tai 80, niitä voisi kuvitella menevän. Jos sulla lipasto jo täynnä 50/56 niin luultavasti et ehdi niitä kaikki edes pitämään, samoin 62 menee tosi nopeasti yleensä pieneksi. Riippuu vauvasta tietenkin.

Mulla on ihan hirveesti käyttämättömiä pieniä vauvanvaatteita;
en ehtinyt pitää niitä kun vauva kasvoi niin nopeaa, eli luulen,
että jos sulla oikeesti on "lipasto täynnä 50-56senttisiä" niin turhaan oot ostanu.

Mulla on ihan hirveesti käyttämättömiä pieniä vauvanvaatteita;
en ehtinyt pitää niitä kun vauva kasvoi niin nopeaa, eli luulen,
että jos sulla oikeesti on "lipasto täynnä 50-56senttisiä" niin turhaan oot ostanu.

No niitä en oo itse ostanut, vaan saanut kaverilta jonka vauva oli yli 4-kiloinen syntyessään. Eli ihan käyttämättömiä vaatteita ovat kuitenkin, mutta itse en ole ostanut. 62 kokoisetkin olen saanu. Ainoastaan 68 kokoa olen itse ostanut.

Mä ostin ja iso osa jäi käyttämättä/olivat epäsopivia. Esim. puseroita en käyttänyt juuri lainkaan enkä sellaisia bodeja missä ei ollut neppareilla se etuosa. Lisäksi jalat olivat lyhyet muuhun kroppaan nähden eli yhtäkään potkupukuakaan ei voinut käyttää (ja mulla oli niitä YLI 10!!!).

Kietaisubodeja neppareilla ja puolipotkareilla ostaisin paljon jos nyt tietäisin mitä tarvitaan...

Sepä se, ei kannata ostaa etukäteen jollei tiedä mitä tarvitaan. Potkupuvut ovat ihania mutta erittäin epäkäytännöllisiä yleensä vastasyntyneelle. Useimmat suosii juuri kietaisu-/edestä avattavia bodyjä ja puolipotkareita. Helpoimmat pukea. :)

No niitä en oo itse ostanut, vaan saanut kaverilta jonka vauva oli yli 4-kiloinen syntyessään. Eli ihan käyttämättömiä vaatteita ovat kuitenkin, mutta itse en ole ostanut. 62 kokoisetkin olen saanu. Ainoastaan 68 kokoa olen itse ostanut.

Palstaa lukeneena varasimme esikoisraukalle 62cm kotiutumishaalarin. Raukka hukkui vielä kuukauden ikäisenä 56cm haalariin. :D
Mutta jotain osviittaa antaa oma ja miehen syntymäpaino mitä odottaa.