Onko ihan tavallista, että yhden yön polttarit maksaa 90€...?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
[QUOTE="hmmm";29716599]Pii pii, onpa rankkaa.

Ihan kamalaa kun pakosti joutuu tulemaan tänne palstalle vääntämään luupäiden kanssa. Voimia <3[/QUOTE]

Kiitti!

Toivottavasti huomaat, että olen vain teidän parhaaksi täällä, jos vaikka oppisitte jotain :)
 
viera.s
No juristiksi olet kyllä sitten harvinaisen ulapalla. Vai kuvitteletko, että olen tilivelvollinen tänne palstalle ja sinulle? Pidätkö tosiaan itseäsi niin paljon muita fiksumpana, että sinun on kerrottava niille/meille, mistä niitä vähennyksiä voi tehdä? Itse tajusit sen vasta äsken ja nyt äkkiä yrität paikkailla? Tiesitkö, että tulonhankinnan _ohella_ voi samalla reissulla tehdä vaikka ja mitä? Ja kun järkevästi sijoittaa, maksaa omaisuus itse hoitokulunsa ja päältä pääsee kuorimaan vain voitot...?
Tulonhankinta menee osaltasi aika surkeasti, kun tulot on 0. :( Voi voi, mistäs sinä edes ne vähennykset teet? Jos miehesi taas laittaa myös perheen kulut vähennyksiin, niin se on kylläkin veropetos.

Miksi ihmeessä menisin töihin? Pärjäämme mainiosti näin ja tämä on meidän mielestä meille paras vaihtoehto. Rahallisesti en voittaisi mitään, todennäkösesti menisi miinukselle.
No niinpä, miksi ihmeessä tehdä mitään, kun joutuisi ihan veroja maksamaan? On sulla ihana tuo arvomaailma, todellisia tulevaisuuden toivoja siellä kasvatat kuin lapsille vielä saman opetat.
 
ihmettelen (ap)
Tulonhankinta menee osaltasi aika surkeasti, kun tulot on 0. :( Voi voi, mistäs sinä edes ne vähennykset teet? Jos miehesi taas laittaa myös perheen kulut vähennyksiin, niin se on kylläkin veropetos.
Siis oletko OIKEASTI noin tyhmä? :D Noh, jätän sinut pohtimaan, miten onkin mahdollista elää näin, tekemättä mitään laitonta. Siinäpä sinulle pähkinä. :D


No niinpä, miksi ihmeessä tehdä mitään, kun joutuisi ihan veroja maksamaan? On sulla ihana tuo arvomaailma, todellisia tulevaisuuden toivoja siellä kasvatat kuin lapsille vielä saman opetat.
Maksan veroja nytkin ja saan kiitettävästi palautuksiakin. Se, että tuloni on 0€, ei, kuten sanottu, kerro mitään kiinteän omaisuuden määrästä. Sitä irrottelemalla on vanhatkin päivät ihan kivasti turvattu, kulut hoituu tuotoilla ja vähän tulee aina verottajalta takaisinkin, mutta sitä en kyllä tuloksi laskisi. Jännä paikka, tämä maailma, eikö? :D

Ps. Se, ettei ole palkkatöissä, ei tarkoita, etteikö tekisi _mitään_. ;) Jätän tämänkin mielikuvituksesi varaan, sinä kun olet aika hyvä keksimään salaliittoteorioita. :D
 
viera.s
Maksan veroja nytkin ja saan kiitettävästi palautuksiakin. Se, että tuloni on 0€, ei, kuten sanottu, kerro mitään kiinteän omaisuuden määrästä. Sitä irrottelemalla on vanhatkin päivät ihan kivasti turvattu, kulut hoituu tuotoilla ja vähän tulee aina verottajalta takaisinkin, mutta sitä en kyllä tuloksi laskisi. Jännä paikka, tämä maailma, eikö? :D:D
Varallisuusvero on lakkautettu jo aikaa sitten, jos et satu tietämään. Joten mistä sinä muka veroa maksat, jos kerran olet tuloton? Vai lasketko sen verojen maksamiseksi, että maksat ennakkoon jotain ja saat kaiken sitten takaisin palautuksena?

Joopa joo, puhut niin paljon paskaa, että eiköhän sen kaivelu jo riitä. Voit olla rikas veronmaksaja tai tuloton kotiäiti, jolla on järjestelemistä että saa mekon ostettua kirpparilta. Mutta se nyt ei oikein täsmää, että olisit molempia yhtä aikaa, sen tajuaa näin tyhmä ihminenkin.
 
ihmettelen (ap)
Ok. Yhdet polttarit kaataisivat veneen, mutta sinä se siellä istut omaisuusvuoren päällä ja vähän kermoja kuorit päältä.. :D Juujuu.
Kerro yksi hyvä syy olla kiinnittämättä omaisuutta? Tai miksi lunastaisin jo kiinnitetyn omaisuuden, kun pärjäämme näinkin? Olisi aika lyhytnäköistä pistää perinnötkin rahoiksi vain hetkellisten huvitusten vuoksi. Toki voisi törsätä enemmän ja maksaa asuntovelkaa hitaammin tai myydä muu omaisuus ja maksaa sillä talo pois, mutta miksi? Maksut ja laskut on suhteutettu miehen palkkaan niin, että normi elämä sujuu mukavasti (meidän, ei palstan, standardien mukaan). Ylimääräistä ei jää ja joskus kun jää, maksetaan talovelkaa vähän lisää tai laitetaan säästöön. Todellakaan ei törsätä johonkin polttareihin niitä rahoja, ei melkein satasta ainakaan. Jos olisin töissä, voisin tuota satasta jo _harkita_, mutta vain voidakseni osallistua polttareihin ja ties mihinkä kissanristijäisiin, en töihin tässä elämäntilanteessa mene. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että lapsilla on parempi näin. Päiväkotiin en laittaisi, vaikka siitä maksettaisiin.

Ja mitäs tosiaan, kun kukaan muukaan tuosta polttariporukasta ei ollut tuota 90e valmis maksamaan, vaikka osa työssäkäyviä onkin?

Sinulle, joka kysyit, olenko koskaan ollut töissä: Kyllä, 4v joka viikonloppu ja loma, 4v täyspäiväsesti. Ennen tuota jaoin mainoslehtisiä yms taskuraha-hommaa.
 
Vierasmmiess
Kerro yksi hyvä syy olla kiinnittämättä omaisuutta? Tai miksi lunastaisin jo kiinnitetyn omaisuuden, kun pärjäämme näinkin? Olisi aika lyhytnäköistä pistää perinnötkin rahoiksi vain hetkellisten huvitusten vuoksi. Toki voisi törsätä enemmän ja maksaa asuntovelkaa hitaammin tai myydä muu omaisuus ja maksaa sillä talo pois, mutta miksi? Maksut ja laskut on suhteutettu miehen palkkaan niin, että normi elämä sujuu mukavasti (meidän, ei palstan, standardien mukaan). Ylimääräistä ei jää ja joskus kun jää, maksetaan talovelkaa vähän lisää tai laitetaan säästöön. Todellakaan ei törsätä johonkin polttareihin niitä rahoja, ei melkein satasta ainakaan. Jos olisin töissä, voisin tuota satasta jo _harkita_, mutta vain voidakseni osallistua polttareihin ja ties mihinkä kissanristijäisiin, en töihin tässä elämäntilanteessa mene. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että lapsilla on parempi näin. Päiväkotiin en laittaisi, vaikka siitä maksettaisiin.

Ja mitäs tosiaan, kun kukaan muukaan tuosta polttariporukasta ei ollut tuota 90e valmis maksamaan, vaikka osa työssäkäyviä onkin?

Sinulle, joka kysyit, olenko koskaan ollut töissä: Kyllä, 4v joka viikonloppu ja loma, 4v täyspäiväsesti. Ennen tuota jaoin mainoslehtisiä yms taskuraha-hommaa.
Sulla olisi varmasi hyvää pihistelyseuraa polttareissa! Olisitte voineet _kaakattaa_ yhdessä säästämisiänne ja fiksusti elämisiänne :)
 
en tajua
Suoraan sanottuna en tajua aloittajan ajatusmaailmaa. Omaisuutta on, mutta eihän sitä voi käyttää mihinkään. Varmaan ihana elämä kun mitään luksusta ei elämään hankita, vaan laskeskellaan pennosia (vaikka siihen ei olisi tarvettakaan).

Mitä varten sä sitä omaisuutta panttaat, ei niitä rahoja hautaan saa mukaan?
 
no joo
Luulen että ootte kaikki melkein kaikki nikit täällä yksi ja sama ihminen jolla ei näköjään ole muuta tekemistä kuin kököttää koneella koko aamupäivä ja mielessä niin hankalat solmut, että näppis suoltaa pelkkää peetä. Sitten tää yks valopää oikein ilahtuu kun joku jolla on mielestään jotain sanottavaa tuohtuu näistä provoista.

Ehdotan että järkevät ihmiset eivät enää yrittäisikään tähän ketjuun mitään sanoa, koska aloitus on niin maailman selvästi provo, jonka takana nyt ainakin sitten muutama "keskustelua jatkanut" nikki. Joista yksi on toi V.

Mutta rauhaa vaan. Toivottavasti tämänaamuinen leuhotus tekee hermostollesi hyvää. Itse voisin ehdottaa vaihtoehdoksi vaikka lenkille menoa.
 
vierass
Mä en kyllä oikeasti ymmärrä, että jos olet kerran varakas ja käärit voittoja kotiin koko ajan, niin miten 90 euroa kaataa teidän talouden ja ostat mekot kirpparilta? Mä oon hoitovapaalla oleva kahden lapsen äiti ja töissä viimeks ollut ennen esikoista (toki äitiyslomalla sain palkkaan sidottua äitiysrahaa) enkä mä kyllä joka euroa tai kymppiä viikkokausia mieti, käytän kun on jotain mitä tarviin tai haluan jonnekin mennä. Ja käydään lasten kanssa välillä laivalla, muumimaailmassa, Korkeasaaressa ym enkä koe niitä kyllä mitenkään edes lomamatkoina. Joko sä oot järkyttävän pihi tai sitten joudut anelemaan mieheltäsi rahoja joka taas istuu pankkitilinsä päällä eikä sun menoihin rahaa anna. Juu, ilmaisia huvituksiakin on paljon mutta on kyllä aika järkyttävää jos ei KOSKAAN voi mitään maksullista tehdä. Ei ihme jos sosiaalista elämää ei ole. Käyttekö koskaan edes ulkona syömässä? Jätskillä?
 
ggggg
Kerro yksi hyvä syy olla kiinnittämättä omaisuutta? Tai miksi lunastaisin jo kiinnitetyn omaisuuden, kun pärjäämme näinkin? Olisi aika lyhytnäköistä pistää perinnötkin rahoiksi vain hetkellisten huvitusten vuoksi. Toki voisi törsätä enemmän ja maksaa asuntovelkaa hitaammin tai myydä muu omaisuus ja maksaa sillä talo pois, mutta miksi? Maksut ja laskut on suhteutettu miehen palkkaan niin, että normi elämä sujuu mukavasti (meidän, ei palstan, standardien mukaan). Ylimääräistä ei jää ja joskus kun jää, maksetaan talovelkaa vähän lisää tai laitetaan säästöön. Todellakaan ei törsätä johonkin polttareihin niitä rahoja, ei melkein satasta ainakaan. Jos olisin töissä, voisin tuota satasta jo _harkita_, mutta vain voidakseni osallistua polttareihin ja ties mihinkä kissanristijäisiin, en töihin tässä elämäntilanteessa mene. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että lapsilla on parempi näin. Päiväkotiin en laittaisi, vaikka siitä maksettaisiin.

Ja mitäs tosiaan, kun kukaan muukaan tuosta polttariporukasta ei ollut tuota 90e valmis maksamaan, vaikka osa työssäkäyviä onkin?

Sinulle, joka kysyit, olenko koskaan ollut töissä: Kyllä, 4v joka viikonloppu ja loma, 4v täyspäiväsesti. Ennen tuota jaoin mainoslehtisiä yms taskuraha-hommaa.
Voi viedä lapset huvipuistoon, ostaa uuden mekon häihin ja osallistua pitkäaikaisen ystävän polttareihin. Miljoona muutakin syytä tulee mieleen, jos tuo tarkoittaa sitä ettei irtonaista rahaa ole sitten yhtään.
 
Lsx
Huvipuistot on mielikuvituksettomille vanhemmille, joiden lapsista kasvaa yhtä mielikuvituksettomia. Mut eipä juristeilla tunnetusti mitään sen kummempaa ideaa olekaan kuin pysyyynkuolleet ja valmiiksi tehdyt.

Enkä muuten maksaisi penniäkään siitä, että pääsisin akkalauman kanssa saunomaan. Voiko ankeampaa olla (paitsi tietysti teidän mielestä, joilla ei rahkeet muuhun riitä).

Ja vierasmies on niin harjaantunut alentavimpien pillua kuvaavien sanojen kanssa, että pistää epäilemään, josko se vaimo nyt kuitenkaan niin ihana on, kun on harjoitusta nähtävästi pilluargumenteistä hyvinkin paljon.

Tässä omat kärkevät mielipiteeni, jotka varmasti myös sallitaan täällä teorioiden ihmeellisessä maailmassa :)

Ja ei, ei osunut ja uponnut, en ole kateellinen, enkä mitään muutakaan vastaavaa, mitä nyt täällä aina viljellään, kun joku jotain eriävää mielipidettä sanoo. SeKIN niin kovin mielikuvituksellista :D
 
ggggg
Huvipuistot on mielikuvituksettomille vanhemmille, joiden lapsista kasvaa yhtä mielikuvituksettomia. Mut eipä juristeilla tunnetusti mitään sen kummempaa ideaa olekaan kuin pysyyynkuolleet ja valmiiksi tehdyt.
Juu, lapset kyllä näyttää kärsivän huvipuistoissa. Paljon mieluummin rakentelisivat niitä käpylehmiään metsässä.

Enkä muuten maksaisi penniäkään siitä, että pääsisin akkalauman kanssa saunomaan. Voiko ankeampaa olla (paitsi tietysti teidän mielestä, joilla ei rahkeet muuhun riitä).
Voi, minä maksaisin ja maksanut olenkin että pääsin ihanien ystävieni kanssa juhlimaan! Mutta he ovatkin hauskoja, hauskat ihmiset vetää puoleensa kaltaisiaan ja ankeat tekevät samoin. Jos seura on ankeaa, niin voi kattella peiliin ;)


Ja vierasmies on niin harjaantunut alentavimpien pillua kuvaavien sanojen kanssa, että pistää epäilemään, josko se vaimo nyt kuitenkaan niin ihana on, kun on harjoitusta nähtävästi pilluargumenteistä hyvinkin paljon.
Tässä olen samaa mieltä :)

Tässä omat kärkevät mielipiteeni, jotka varmasti myös sallitaan täällä teorioiden ihmeellisessä maailmassa :)

Ja ei, ei osunut ja uponnut, en ole kateellinen, enkä mitään muutakaan vastaavaa, mitä nyt täällä aina viljellään, kun joku jotain eriävää mielipidettä sanoo. SeKIN niin kovin mielikuvituksellista :D
En usko, että olet kateellinen. Mutta uskon, että et tiedä hauskanpidosta yhtikäs mitään.
 
"jaahas"
Ihmeellinen ketju!
Myönnetään, että luin viestit vähän ylimalkaisesti, mutta onko nyt niin, että täällä haukutaan ihmistä jonka perheessä tulot ja menot on laskettu niin, että hän voi viettää elämää kotiäitinä? Kaikki ilmeisesti riittää kun ei ostella mitään ylimääräistä. Tai ehkä johonkin ylimääräiseen on välillä rahaa, mutta sitä ei huvittaisi käyttää juuri polttareihin?
Ja omaisuutta on kiinni jossain (esim.metsää?) mistä se on hädän tullen irroitettavissa joten sekin puoli on turvattu.
He ilmeisesti elävät tyytyväisinä järjestelyyn koko perhe, retkeilevät metsässä ja muuta mukavaa..
Voin sanoa rehellisesti olevani oikeastaan ihan kateellinen :)
(vai onko mulla mennyt nyt jotain ohi?)

Naapurissamme asuu vähän samanlainen perhe paitsi että isäntä on kotona. On ollut kotona jokaisen viiden lapsen kanssa ja kohta viimeisinkin siirtyy eskariin. Menot heillä on todella pienet ja kasvattavat pihallaan mahdollisimman paljon syötävää. Emäntä on kätevä ompelija ja hyödyntävät kirpputorit yms. Kaikki on vähän miten sattuu, portit repsottaa jne, mutta fiilis on ihan mahtava. Lapsilla on mieletön mielikuvitus ja tuntuu välillä, että kaikki pitäjän muksut ovat heidän pihallaan rakentamassa majoja ja roikkumassa puissa, siellä vaan on aina jotain tekemistä. Isäntä rakentelee ja järjestelee pihalle vaikka mitä puuhaa muksuille. Matkoja tai huvipuisto reissuja eivät tee ja varmasti vaatteetkin ovat joidenkin mielestä välillä aika vanhoja (mutta puhtaita). Perheen teinit ovat yrittelijäitä ja hankkivat itse taskurahaa esim.lapsen vahteina naapureille. Koko perhe vaikuttaa oikeasti tosi tyytyväiseltä vaikka mihinkään ei oikeen ikinä ole varaa. He ovat itse valinneet tämän tavan elää ja siksi eivät valita.

En todellakaan ymmärrä minkä takia täällä nyt arvostellaan jotain ihmistä joka on valinnut säästelijään tavan elää jotta voi olla kotiäitinä? Itse en pidä päiväkotia minään pahana paikkana, mutta varmasti lapset ovat onnellisia jos äiti voi kotona hoitaa.
Pitäisikö oikeasti kaikkien järjestellä elämä niin, että on varaa lähteä ystävän polttareille tai pitäisikö kaikilla olla kiinnostusta sijoittaa 90e polttareihin jos säästöt ovat vain hätätapauksia varten? Onko se jokin mittari? Jokainenhan priorisoi rahojensa käyttöä ja voin sanoa, että vaikka käyn töissä niin minulla ei ole paljoa ylimääräistä kuussa, eikä todellakaan huvittaisi laittaa polttareihin noin paljon rahaa. Keksisin samalle rahalle kymmenen muuta kohdetta joista olisi iloa paljon pidemmäksi aikaa. Eli en olisi innoissani minäkään tuossa tilanteessa.
 
ihmettelen (ap)
[QUOTE="jaahas";29717405]Ihmeellinen ketju!
Myönnetään, että luin viestit vähän ylimalkaisesti, mutta onko nyt niin, että täällä haukutaan ihmistä jonka perheessä tulot ja menot on laskettu niin, että hän voi viettää elämää kotiäitinä? Kaikki ilmeisesti riittää kun ei ostella mitään ylimääräistä. Tai ehkä johonkin ylimääräiseen on välillä rahaa, mutta sitä ei huvittaisi käyttää juuri polttareihin?
Ja omaisuutta on kiinni jossain (esim.metsää?) mistä se on hädän tullen irroitettavissa joten sekin puoli on turvattu.
He ilmeisesti elävät tyytyväisinä järjestelyyn koko perhe, retkeilevät metsässä ja muuta mukavaa..
Voin sanoa rehellisesti olevani oikeastaan ihan kateellinen :)
(vai onko mulla mennyt nyt jotain ohi?)

Naapurissamme asuu vähän samanlainen perhe paitsi että isäntä on kotona. On ollut kotona jokaisen viiden lapsen kanssa ja kohta viimeisinkin siirtyy eskariin. Menot heillä on todella pienet ja kasvattavat pihallaan mahdollisimman paljon syötävää. Emäntä on kätevä ompelija ja hyödyntävät kirpputorit yms. Kaikki on vähän miten sattuu, portit repsottaa jne, mutta fiilis on ihan mahtava. Lapsilla on mieletön mielikuvitus ja tuntuu välillä, että kaikki pitäjän muksut ovat heidän pihallaan rakentamassa majoja ja roikkumassa puissa, siellä vaan on aina jotain tekemistä. Isäntä rakentelee ja järjestelee pihalle vaikka mitä puuhaa muksuille. Matkoja tai huvipuisto reissuja eivät tee ja varmasti vaatteetkin ovat joidenkin mielestä välillä aika vanhoja (mutta puhtaita). Perheen teinit ovat yrittelijäitä ja hankkivat itse taskurahaa esim.lapsen vahteina naapureille. Koko perhe vaikuttaa oikeasti tosi tyytyväiseltä vaikka mihinkään ei oikeen ikinä ole varaa. He ovat itse valinneet tämän tavan elää ja siksi eivät valita.

En todellakaan ymmärrä minkä takia täällä nyt arvostellaan jotain ihmistä joka on valinnut säästelijään tavan elää jotta voi olla kotiäitinä? Itse en pidä päiväkotia minään pahana paikkana, mutta varmasti lapset ovat onnellisia jos äiti voi kotona hoitaa.
Pitäisikö oikeasti kaikkien järjestellä elämä niin, että on varaa lähteä ystävän polttareille tai pitäisikö kaikilla olla kiinnostusta sijoittaa 90e polttareihin jos säästöt ovat vain hätätapauksia varten? Onko se jokin mittari? Jokainenhan priorisoi rahojensa käyttöä ja voin sanoa, että vaikka käyn töissä niin minulla ei ole paljoa ylimääräistä kuussa, eikä todellakaan huvittaisi laittaa polttareihin noin paljon rahaa. Keksisin samalle rahalle kymmenen muuta kohdetta joista olisi iloa paljon pidemmäksi aikaa. Eli en olisi innoissani minäkään tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Olipa kiva viesti! :)

Kuulostaa paljolti meidän elämältä, tuo naapurinne. :) Projektia on jos jonkunmoista (valtaosa tietysti kesken, koska teemme niin pitkälle kuin mahdollista kierrätysmateriaaleista) tässä pihassa ja tuntuu moni lapsi täällä viihtyvän, kun on kiipeilypuut, isot leikkimökit, kesällä uima-allas ja takapihana metsäpalstaa (yms puuhaa oikeastaan kaiken ikäisille).

Me viljelemme myös kaikki tarvittavat juurekset, mansikat, mehumarjat ja yrtit. Sieltä omasta metsästä (jeps, osuit oikeaan, miehellä on muutaman kymmenen hehtaarin pläntti) haetaan vielä mustikat, vadelmat ja sienet. Niillä pärjätään aina seuraavaan satoon asti. Kalat tulee myös omilla verkoilla, "omista" vesistä (merialue). :) Toivon myös lapsemme oppivan mahdollisimman omavaraisiksi. (Maitotuotteet ja liha kyllä vielä ostetaan)

Kiinteistöt on minun puolelta perintöä ja/tai osaomistettuja, maksavat oikeastaan itsensä (kulut ja matkat maksetaan siitä, mitä on tullut "vuokratuloa", kun tutut lainailee. Koko homma hoituu suoravelotuksena, eli sitä rahaa ei koskaan "näe").

Säännöllistä aikuiskontaktia (ja lisää naapuruston ulkopuolista leikkiseuraa lapsille) saamme myös osalloistumalla urheiluseuratoimintaan - kun toimii vetäjänä, saa itse olla mukana ilmaiseksi. :)

Olemme aidosti onnellisia. Siksi minulla ei ole tarvetta todistella mitään tai tyrkyttää omaa elämäntapaamme kenellekään. Näille inttäjillekin olen vastaillut lähinnä viihteen vuoksi. :p Elämme miehen palkalla mukavasti, mutta tarkasti menomme mitoittaen. Se on helppoa, kun molemmat olemme luonnostaan säästelijäitä. Kaikki extra on kuitenkin aina sumplimisen takana, enkä minä näe järkeä esim tehdä tälle vuodelle enää ylimääräisiä puukauppoja joidenkin polttareiden takia.
 

Yhteistyössä