Onko ihan tavallista että pikkukoululainen ei muista kumpiko on oikea ja kumpi vasen?

"carelia"
Liittyy johonkin hahmottamisongelmaan/oppimisvaikeuteen. Itselläni on sama vaikeus, ei se ole muistamisesta kiinni. Idän ja lännen kanssa sama. Esmes. Yhdysvaltain itärannikko tai Tanskan länsiosat. Saa aivojaan vääntää, että oikealla suunnalla karttaa on. Etelä ja pohjoinen ei mene sekaisin. Ongelmaa tuottaa lähinnä suullisissa ajo tai kulkuohjeissa. Tipun heti kartalta ekan käännöksen jälkeen. Matematiikka ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia, mutta liikesarjoja en opi kuin kovalla työllä.

vieras2
:) Minulla myös varis ja harakka vaikeat tajuta, nyt noin nelikymppisenä olen alkanut muistaa... ja vaikka oikea ja vasen on sanoina/käskyinä jotenkin hämmennystä aiheuttavat niin silti liikenteessä ainakin selkeästi yleensä ilman suurempaa ajattelemista tietää ketä väistää, se on jotenkin eri asia.

har
Itselläni oikea ja vasen tulee kyllä selkäytimestä mutta monia muita asioita joutuu joskus pähkäilemään pidempäänkin. Esim. harakka-varis, Jyväskylä-Joensuu, brutto-netto ja useampikin ihmispari joihin olen alunperin tutustunut samalla kertaa enkä millään opi muistamaan esim. kumpi on Esa ja kumpi Sami. Eräs kaveri taas ei suoriltaan osaa sanoa onko joku havupuu kuusi vai mänty. Liekö tuolla jotain tekemistä mielenkiinnon kohteiden ja luontaisten vahvuuksien kanssa?

Yhteistyössä