En minäkään pidä nelikymppisiä vanhoina. Ja on ollut sitä vanhempiakin miehiä kyllä. Eikä mitään ongelmaa ollut alakerrassa.Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Eli tupakointi vaikuttaa mielestäsi potenssiin vasta vanhemmalla iällä? (Kyllä muutama vanhempikin mies on tullu koettua.) Vanhemmilla miehillä niitä erektio-ongelmia voi tulla vaikkei polttaisikaan. Samoin nuoremmillakin, vaikka se harvinaisempaa.Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Niin ja täytyy mainita, että olen ollut monen, monen, monen miehen kanssa ja ainoa kerta, jolloin potenssiongelmaan olen törmännyt, oli bodarilla, joka käytti steroideja tm. mömmöjä. Tupakoivilla taas ei ongelmia ollut.
Sinun sänkykumppanit nyt tuskin vielä tuolla geronto-ehtoopuolella on! Vai tykkäätkös vanhemmista tupakoivista miehistä?
Mutta niin, kyse ei tässä kaiketi ollut iästä?
Tutkittuhan on että 4-kymppisillä on jo erektio-ongelmia enkä mä ikäisiäni vanhoina koe
Kai se on helpompaa, kuin miettiä, jos vaikka oikeesti kannattas lopettaa se sauhuttelu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen on tuskin tarkoittanut taas ihan kaikkea mitä tässä on käsitelty, mut mielenkiintoista miten jotkut puuttuu ihmisten sanomisissa aina sivuseikkoihin.
peesi. kun ei vaan löydy innostusta lopettaa niin ei pysty. kyllä mä tiedä mitä kaikkea siitä voi tulla ja mitä varmasti tulee mut...Alkuperäinen kirjoittaja smoker:mä pidän polttamisesta,tupakasta. tiedän kyllä vaarat jne. mutta en aio lopettaa. piste.
Olisiko mitenkään mahdollista puhua varsinaisesta aiheesta, eikä Rukoilijasirkan kutreista? Tuskin hän sentään väkivaltaista kaduilla savuavien röökien sammuttelukampanjaa suunnittelee? Jokainen edelleenkin polttaa, jos siltä tuntuu, mutta varsinainen aihe on mun mielestä hyvinkin järkevä keskusteltavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä sä vaivaa sun kutrejas sillä jos joku tupakoi
Joo, paitsi että tämmöinen argumentointi nyt ei vaan pure. Niinkuin varmaan itsekkin voit huomata.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Olisiko mitenkään mahdollista puhua varsinaisesta aiheesta, eikä Rukoilijasirkan kutreista? Tuskin hän sentään väkivaltaista kaduilla savuavien röökien sammuttelukampanjaa suunnittelee? Jokainen edelleenkin polttaa, jos siltä tuntuu, mutta varsinainen aihe on mun mielestä hyvinkin järkevä keskusteltavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä sä vaivaa sun kutrejas sillä jos joku tupakoi
Tämä ei taida olla paras mahdollinen paikka keskustella aiheesta? Pitäisi ennemmin jollakin yläasteen terveystiedon tunnilla näyttää filmi, jossa mies ja vaimo riitelisivät seisokin puutteesta ja tupakasta, ja lopulta faktatietona esitettäisiin, että tupakointi lerpauttaa.Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Joo, paitsi että tämmöinen argumentointi nyt ei vaan pure. Niinkuin varmaan itsekkin voit huomata.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Olisiko mitenkään mahdollista puhua varsinaisesta aiheesta, eikä Rukoilijasirkan kutreista? Tuskin hän sentään väkivaltaista kaduilla savuavien röökien sammuttelukampanjaa suunnittelee? Jokainen edelleenkin polttaa, jos siltä tuntuu, mutta varsinainen aihe on mun mielestä hyvinkin järkevä keskusteltavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä sä vaivaa sun kutrejas sillä jos joku tupakoi
Ihan hyvä paikka tämä on keskustella. Tapa vaan ei ole nyt(kään) oikea.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Tämä ei taida olla paras mahdollinen paikka keskustella aiheesta? Pitäisi ennemmin jollakin yläasteen terveystiedon tunnilla näyttää filmi, jossa mies ja vaimo riitelisivät seisokin puutteesta ja tupakasta, ja lopulta faktatietona esitettäisiin, että tupakointi lerpauttaa.Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Joo, paitsi että tämmöinen argumentointi nyt ei vaan pure. Niinkuin varmaan itsekkin voit huomata.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Olisiko mitenkään mahdollista puhua varsinaisesta aiheesta, eikä Rukoilijasirkan kutreista? Tuskin hän sentään väkivaltaista kaduilla savuavien röökien sammuttelukampanjaa suunnittelee? Jokainen edelleenkin polttaa, jos siltä tuntuu, mutta varsinainen aihe on mun mielestä hyvinkin järkevä keskusteltavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä sä vaivaa sun kutrejas sillä jos joku tupakoi
PS. Teet kirjoitusvirheitä! (Sivuraiteille ollaan näissä keskusteluissa jo lähdetty, joten miksi ei vielä tämäkin?)
Taitaa olla ensikäden kokemusta...Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Rukoilijasirkka; useimmat palstatupakoitsijat ovat kulkeneet reittiä: 12-18-v röökin poltto näytti makeelta, 18-25-v kaikki muutkin amiksella/duunissa poltti ja oli syy tauolle ja vaan raskaus on rajottanu polttamista jos sekään, 25-v ja yli röökistä ei enää pääse eroon, 35-v. ja yli rööki haittaa arkea mm. hengästyttää ja aamut on yskimistä, 50-v. ja ylöspäin mainitsemasi vaivat alkaa esiintyä tai sitten ne jää keuhkoahtauman varjoon kun astmapiippua pitää vetää joka panossa useempaan otteeseen.
Näytäpä sitten parempaa esimerkkiä!Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Ihan hyvä paikka tämä on keskustella. Tapa vaan ei ole nyt(kään) oikea.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Tämä ei taida olla paras mahdollinen paikka keskustella aiheesta? Pitäisi ennemmin jollakin yläasteen terveystiedon tunnilla näyttää filmi, jossa mies ja vaimo riitelisivät seisokin puutteesta ja tupakasta, ja lopulta faktatietona esitettäisiin, että tupakointi lerpauttaa.Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Joo, paitsi että tämmöinen argumentointi nyt ei vaan pure. Niinkuin varmaan itsekkin voit huomata.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Olisiko mitenkään mahdollista puhua varsinaisesta aiheesta, eikä Rukoilijasirkan kutreista? Tuskin hän sentään väkivaltaista kaduilla savuavien röökien sammuttelukampanjaa suunnittelee? Jokainen edelleenkin polttaa, jos siltä tuntuu, mutta varsinainen aihe on mun mielestä hyvinkin järkevä keskusteltavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Älä sä vaivaa sun kutrejas sillä jos joku tupakoi
PS. Teet kirjoitusvirheitä! (Sivuraiteille ollaan näissä keskusteluissa jo lähdetty, joten miksi ei vielä tämäkin?)
Valitettavasti toisenkäden kokemusta eli vierestä seurattuna porukoilta ja sukulaisilta. Ken pystyy toisin osottamaan niin savu sankka nouskoon..Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:Taitaa olla ensikäden kokemusta...Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Rukoilijasirkka; useimmat palstatupakoitsijat ovat kulkeneet reittiä: 12-18-v röökin poltto näytti makeelta, 18-25-v kaikki muutkin amiksella/duunissa poltti ja oli syy tauolle ja vaan raskaus on rajottanu polttamista jos sekään, 25-v ja yli röökistä ei enää pääse eroon, 35-v. ja yli rööki haittaa arkea mm. hengästyttää ja aamut on yskimistä, 50-v. ja ylöspäin mainitsemasi vaivat alkaa esiintyä tai sitten ne jää keuhkoahtauman varjoon kun astmapiippua pitää vetää joka panossa useempaan otteeseen.
Molen cool siinä sun vieressäAlkuperäinen kirjoittaja Klonkku:On, mä olen niin cool, kun seison sateessa palelemassa sumppi toisessa kourassa ja sätkä suupielessä roikkumassa B)
Tämäpä oli asioita hyvin yhteen ja kokonaisuudeksi kokoava kommentti. Propsit myös Rukoilijasirkalle: Minusta hän sai aikaiseksi hyvän ketjun, enkä nyt siis ihastele vain kutreja, vaan sitä miten niiden alla toimii.Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:Rukoilijasirkka; useimmat palstatupakoitsijat ovat kulkeneet reittiä: 12-18-v röökin poltto näytti makeelta, 18-25-v kaikki muutkin amiksella/duunissa poltti ja oli syy tauolle ja vaan raskaus on rajottanu polttamista jos sekään, 25-v ja yli röökistä ei enää pääse eroon, 35-v. ja yli rööki haittaa arkea mm. hengästyttää ja aamut on yskimistä, 50-v. ja ylöspäin mainitsemasi vaivat alkaa esiintyä tai sitten ne jää keuhkoahtauman varjoon kun astmapiippua pitää vetää joka panossa useempaan otteeseen.
Hei ota nyt ihan rauhallisesti! En minä mitään "kitise" vaan koitan kertoa, että ap:n tyylinen tapa ei vaan toimi.Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:Näytäpä sitten parempaa esimerkkiä!Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Ihan hyvä paikka tämä on keskustella. Tapa vaan ei ole nyt(kään) oikea.
'Väärästä' keskustelutavasta valittaminen on melkoisen turhaa, jos ei pysty osoittamaan mikä mahdollisesti olisi oikeampi tapa! Joko maassa maan tavalla tai esimerkkinä muille, mutta omituinen kitinä ei oikein hyödytä ketään!
Ja tämän sinä olet onneksi muistanut mainita monen monituista kertaa. Ei sillä, mietin vain miksi toistaaAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Niin ja täytyy mainita, että olen ollut monen, monen, monen miehen kanssa ja ainoa kerta, jolloin potenssiongelmaan olen törmännyt, oli bodarilla, joka käytti steroideja tm. mömmöjä. Tupakoivilla taas ei ongelmia ollut.
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:En ole kyllä kuuna kullan valkeana osannut ajatella, että joku minut tupakoimassa nähdessään ajattelisi mun paisuvaiskudosta
Olet niin oikeassa.Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Hei ota nyt ihan rauhallisesti! En minä mitään "kitise" vaan koitan kertoa, että ap:n tyylinen tapa ei vaan toimi.
Ja miksi ei toimi? Tuota terveysasioilla pelottelua on tehty maailman sivu, asiallista tietoa on jaettu toinen maailman sivu - tuskin yksikään tupakoiva aikuinen on tietämätön tupakoinnin riskeistä.
Tuollainen "pelottelu" alkaa kääntyä vain itseään vastaan, tuntuu jopa naurettavalta. Vähän niinkuin lapsia joskus peloteltiin, ettei saa mennä järveen kun tulee näkki ja vie. Tai ei saa tumputtaa kun selkäranka mätänee.
Pahimmillaan näkee terveysfasismia. Suhtaudutaan tupakointiin hyvin hyvin mustavalkoisen negatiivisesti, ja siitä tulee silloin härkänen. Ei muuten ole niin väliä, miten lähimmäinen voi ja jakselee, kunhan ei vaan polta! Samalla lailla tulee jostain ihme oikeutus siihen, että tupakoitsijaa kohtaan saa olla asiaton ja törkeä.