Onko ihan pakko tuoda räkää valuva lapsi

  • Viestiketjun aloittaja kiukkuu
  • Ensimmäinen viesti
kiukkuu
kerhoon???! Tänään taas yksi tällainen tapaus... Ei mulla muuta. Ärsyttää vaan ihan hirveesti kun itse huomioi aina sen, ettei lähdetä tartuttamaan muita jos meillä jotain on!
 
Eikös tähän aikaan vuodesta suunnilleen joka toisen lapsen nokka vuoda?

Meilläkin on perheestä 4/6 jonkinasteisessa flunssassa, mutta vain mun ja vauvan flunssa on sitä luokkaa, että se on vaatinut toimenpiteitä. Kolmosen nenän huomasin tänään vuotavan, mutta kun se on hänen ainoa "oireensa" niin en ajatellut häntä seuraavaksi 4 viikoksi 4 seinän sisään sulloa. Nenä kun pakkaa kuitenkin aina useamman viikon ajan vuotamaan, vaikkei siihen liittyisikään kuume/kurkkukipu/yskä tms.
 
"vieras"
Noissa nenän vuotamisissa on eroa. Jos kirkas räkä valuu niin ei sen pitäis muita haitata mut jos paksu keltainen/vihreä räkä valuu ja lapsi muutenkin flunssainen niin voi ne ei niin pakolliset menot jättää väliin.
 
dfdf
Meillä on töissä puolet ihmisistä flunssassa. Eipä siinä muutakaan voi kuin tulla töihin muita tartuttamaan. Sama jakauma tuntuu olevan lapsen päiväkodissa tai siellä ehkä enemmistön nenä vuotaa.
 
Peyote
Meillä on töissä puolet ihmisistä flunssassa. Eipä siinä muutakaan voi kuin tulla töihin muita tartuttamaan. Sama jakauma tuntuu olevan lapsen päiväkodissa tai siellä ehkä enemmistön nenä vuotaa.
Niinhän se on, että ei flunssan takia voi pysäyttää koko elämää. Flunssat on ikäviä, mutta jos ne ei estä toimintakykyä, niin ei niiden takia jäädä töistäkään pois. Eri asia sitten, jos on kuumetta tai oksentelua. Tai jos mennään katsomaan ihan pientä vauvaa, silloin ei kannata flunssaisena vierailla.
 
"oltiin eilen vielä noroviruksessa, tai no mies ja poika on vieläkin mutta kyllä tää meidän Kerttu on jo ihan terve".

Jep, me oltiinkin sitten loppuviikko taudissa ja osa joutui piipahtamaan nesteytykseenkin, kun Kertun vaan piti päästä kerhoon kun kerran oli "terve" vaikka muu perhe ei...
 
drno
oikeesti! siis ihanko nenä vuosi! onpa törkeää!

ihan oikeastiko luulet, että sitten tulevaisuudessa kun lapsesi menee hoitoon, että saat n 8kk vuodessa saikkua koska sun muksulla valuu räkä? ehkä jo parempi totuttaa se flunssabakteereihin jo kerhossa? kos sulla on sellainen erikoislapsi, joka ei kestä sairastelua, on parempi, että se olet sinä, joka sinne kotiin linnoittaudut.

ei mulla muuta.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29077793:
"oltiin eilen vielä noroviruksessa, tai no mies ja poika on vieläkin mutta kyllä tää meidän Kerttu on jo ihan terve".

Jep, me oltiinkin sitten loppuviikko taudissa ja osa joutui piipahtamaan nesteytykseenkin, kun Kertun vaan piti päästä kerhoon kun kerran oli "terve" vaikka muu perhe ei...
Okei. Mut mietis, että jos vaikka isukki käy töissä, niin jääkö se töistä pois, vaikka koko muu perhe sairastais norovirusta? Ei se jäis pois töistä, eikä voisi jäädä, ellei se itsekin olisi kipeä.

Se on oikeesti vähän höhlää olla niin vihainen näistä tartuntataudeista, kun niitä voi saada ihan mistä vaan.

Muoks!!! Siinä oon kyllä ehdottomasti samaa mieltä, ettei voi mennä mihkään jos on vielä eilen oksennellut! Pitää olla yksi terve päivä edes välissä. Luin vähän huonosti.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
juuuh
Nuhaisten kanssa eletään normaalisti. Kuumeiset ja ykäiset pysyy varopäivänkin kotona. En suostu nuhan takia olemaan syyskuu-huhtikuu väliä kotona. Isossa perheessä jollain valuu aina.
 
graah
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29077782:
meilla on toinen lapsi allerginen, joten siksi nena on vuotanut nyt pari paivaa. mitaan tautia ei ole ollut kuin viimeksi kesakuussa. joten ole huoleti.
Sinäkö se sitten olit vai mistä tiedät, että ap:n tapauksessa oli kyse allergiasta?

Jos hieman valuu nenästä kirkasta räkää, niin ok. Tai jos yöllä vähän yskittää, niin ok. Mutta jos räkää valuu solkenaan ja yskitään jatkuvalla syötöllä, niin eikö voisi jäädä kotiin? Kerhot ja harrastukset ei ole pakollisia. Töistä ja päiväkodista nyt ei voi joka niiskauksesta pois olla, mutta VAPAAEHTOISISTA kerhoista voi.

Me jouduttiin melkein vuosi olemaan enimmäkseen kotona, kun en jaksanut sitä jatkuvaa sairastelua ja sitäkautta tulevia korvatulehduksia (ja laryngiitteja). Meidänkin lapsi oli/ on allerginen. Lähes kaikelle, sisältäen esim. antibiiootit (joo kaikki) ja KAIKKI särkylääkkeet. Joten jos lapsi on kipeä, niin sitä ei voi lääkitä. Antibiootit annetaan vaan pakkoraossa (kun ne vei sit mukanaan suoliston niin huonoon kuntoon, ettei taas mikään ruoka sopinut sen jälkeen. )

Nyt saatu lapsi parempaan kuntoon, niin uskalletaan käydä noissa lasten jutuissa. Edelleen kyllä mulkoilen, jos tullaan kipeiden kanssa kerhoihin. Ei ihmiset vaan välitä muista, kun omasta perseestään. "Tultiin kerhoon, kun en jaksa tän kipeen pertin kanssa olla kotona. Kaatuu seinät päälle, kun se vaan kiukuttelee." Joo niinpä.
 
Okei. Mut mietis, että jos vaikka isukki käy töissä, niin jääkö se töistä pois, vaikka koko muu perhe sairastais norovirusta? Ei se jäis pois töistä, eikä voisi jäädä, ellei se itsekin olisi kipeä.

Se on oikeesti vähän höhlää olla niin vihainen näistä tartuntataudeista, kun niitä voi saada ihan mistä vaan.
Joo mutta jos on vielä edellisenä päivänä ollu vielä norossa jossa edelleen perheestä 2/4 on, niin se Kerttu 3v on aivan pakko viedä vapaaehtoiseen srk:n kerhoon?
Ei kyseessä ole se että vanhempien pitäisi mennä töihin tms. potkujen uhalla.
Flunssan mä ymmärtäisin, mutta noro on aika ärhäkkä tarttumaan ja voi olla vaarallinenkin.
 
Okei. Mut mietis, että jos vaikka isukki käy töissä, niin jääkö se töistä pois, vaikka koko muu perhe sairastais norovirusta? Ei se jäis pois töistä, eikä voisi jäädä, ellei se itsekin olisi kipeä.

Se on oikeesti vähän höhlää olla niin vihainen näistä tartuntataudeista, kun niitä voi saada ihan mistä vaan.
On se kuitenkin vähän eri asia, sillä lapsen kohdalla kyse on kerhosta, jonka miellän lähinnä harrasteeksi.

Kyllä me on pidetty kaikki lapset kerhosta kotona silloin, kun meillä on jyllännyt norovirus tms. vatsatauti/oksennustauti. On se kuitenkin senvertaa paskamainen tauti (kirjaimellisesti) etten sitä tietentahtoen muihin haluaisi tartutella.
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29077842:
Joo mutta jos on vielä edellisenä päivänä ollu vielä norossa jossa edelleen perheestä 2/4 on, niin se Kerttu 3v on aivan pakko viedä vapaaehtoiseen srk:n kerhoon?
Ei kyseessä ole se että vanhempien pitäisi mennä töihin tms. potkujen uhalla.
Flunssan mä ymmärtäisin, mutta noro on aika ärhäkkä tarttumaan ja voi olla vaarallinenkin.
Joo mä huomasin tyhmyyteni ja kävin vähän korjaamassa kommenttiani.
 
Peyote
On se kuitenkin vähän eri asia, sillä lapsen kohdalla kyse on kerhosta, jonka miellän lähinnä harrasteeksi.

Kyllä me on pidetty kaikki lapset kerhosta kotona silloin, kun meillä on jyllännyt norovirus tms. vatsatauti/oksennustauti. On se kuitenkin senvertaa paskamainen tauti (kirjaimellisesti) etten sitä tietentahtoen muihin haluaisi tartutella.
Mä en jaksais lähtee kyl itsekään viemään lasta johonkin kerhoon jos olen edellisen päivän oksentanut ja vois kuvitella, et lapsikin on vielä aika väsy. Yksi terve päivä on oltava.
 
:-D
Mä oon tullu siihen tulokseen, että taudit nyt vaan tarttuu joka paikasta. Taitaa kauppakeskusten ilmastointi olla pahempi tartuttaja kuin räkänen lapsi joka leikkii vieressä. Meillekkin tuli jostain enterorokko vaikka missään ei olla käyty, paitsi kaupassa.
 
"vieras"
Terveyskirjasto kertoo nuhakuumeesta näin:

"Aikuinen suomalainen sairastaa vuosittain keskimäärin 1–5 ja lapsi 5–10 nuhakuumetta. Sitä aiheuttavat sadat eri virukset, joista yleisimpiä ovat rinovirukset. Sen onko jäätävä pois töistä taudin aikana ratkaisee vain yleiskunto. Perussääntö on, että tartuttamisen välttämiseksi se ei ole tarpeellista, koska väestössä liikkuu koko ajan runsaasti nuhakuumeviruksia kantavia henkilöitä ja yksittäisen sairastuneen poistumien joukosta ei vaikuta merkittävästi muiden riskiin sairastua." (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=dlk00590&p_haku=)

Pelkän nuhan tai köhän takia ei kyllä tosiaan monissa perheissä vaan voi eristäytyä kotiin, koska silloin sitä täytyisi pysyä kotona suurinpiirtein koko talvi, koska noi flunssaoireet voivat helposti kestää monta viikkoa, vaikka kunnollisia sairastamispäiviä olisikin vain muutama. Vatsataudit on sitten eri asia, kun niissä noi oireetkin on jo niin paljon selkeärajaisemmatkin. Eli silloin on helppo pysyäkin kotona niin kauan kuin oireet kestävät + 1-2 oireetonta päivää. En kyllä muutenkaan lähtisi mihinkään ekana oireettomana päivänä, koska ei silloin vielä ihan uskalla luottaa, että tauti olisi varmasti ohi...
 
"vieras"
Minkä ikäinen lapsesi on? Taidat olla hänen kanssaan kotona vielä. Kunhan lapsi menee päivähoitoon tajuat, että se nenä vuotaa monta kuukautta putkeen. Ei voi mitään.
 
"äiti88"
Kerho ei yleensä ole pakollinen, niinkuin koulu tai päiväkoti.... me ei kerhoilla, jos nenä vuotaa muksulla. Just oltiin kaksi viikkoa muskarista pois, kun oli flunssanen. Nyt on parantunut ja ei vuoda yhtään.

Päiväkotiin taas on mentävä pikkunuhallakin, kun ei siihen saa saikkea.
 
"Jenis"
Yllättävän monet vanhemmat ilmeisesti tuovat lapsensa hoitoon ilman mitään kuumeettomia päiviä tms. mitä itse olen pitänyt peruskaurana. Päikyn ilmoitustaululle oli ilmestynyt lappu, missä muistutetaan kuumeettomasta päivästä, ja toivotaan että jos yhdellä sisarukselle on esim. vatsatauti, muutkin saman perheen lapset pidettäisiin kotona...
 

Yhteistyössä