Onko ihan normaalia? Raskaana ja "vihloo" emättimestä tai kohdunsuulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ugijk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut vihlontaa raskausaikana, kummassakin raskaudessa. Ja se ainoa keskenmenoni ei alkanut vihlonnalla vaan yleisillä säryillä ja kivuilla jotka eivät nekään kyllä kovasti huolestuttaneet.

Sanoisin että, noh, raskausaikana tulee kaikenlaista kipua ja särkyä ja kummallisia tuntemuksia mahaan ja alapäähän. Ei ihan vähästä kannata hätkähtää, mutta jos huolestuttaa voi neuvolaan soittaa. Etenkin sitten kun viikkoja alkaa olla vähän enemmän :)

Minulla myös noita vihlontoja ollut, nyt menossa 16. raskausviikko. Olen ajatellut, että johtuu siitä, kun kohtu kasvaa ja muutenkin muutosta tapahtuu siellä. Vihlonnat on välillä koviakin, mutta kestävät vain hetken aikaa.

mulla on tuota normaalistikin ja itsellä ainakin se liittyy kohdunsuun käyttäytymiseen kierron eri vaiheissa itsellä supistukset tuntuu vihlontana kohdunsuulla. ilmeisesti sillä on jotain tekoa kohdunsuun kypsymisen kanssa vaikka se ei varsinaisesti alkaisi vielä pehmenemään/aukeamaan. nytkin tuota aika ajoittain ja välillä vihlaisee lujastikin. samoilla viikoilla mennään.

Yhteistyössä