Onko ihan normaalia, että nettikaupasta tehdyn maksetun tilauksen jälkeen ilmoitetaan, ettei tuotetta olekaan?

Kaksi kertaa peräkkäin nyt tapahtunut näin. Eri kaupat kyseessä. Ensin tilasin kengät nettikaupasta. Maksoin heti ja pari päivää tästä ilmoitetaan, että tilaus perutaan, koska tuotetta ei olekaan. Rahoista mainitsivat, että menee muutama päivä + sitten pankissakin vielä muutama päivä eli varmaankin lähemmäs kaksi viikkoa menee ennen kuin rahat on takaisin tilillä, kun viikonloppuina ei tietenkään pankit toimi.

Ajattelin sitten, että tilaan toisesta kaupasta saman tuotteen. Tilasin eilen ja maksoin heti. Tänään tuli sitten viesti, ettei tuotetta olekaan ja yrittivät tarjota eri mallia ja väriä minulle.

Miten on mahdollista, että kauppa rahastaa tuotteen jota heillä ei sitten olekaan?? Aina aiemmin nettikaupoissa on saattanut muuttua se varastotilanne, mutta aina viimeistään siinä ostoskorivaiheessa ennen kuin tilaus maksetaan.

Kysyn myös sitä, että voiko tästä saada jotain ylimääräistä korvausta? Minulla on nyt yhteensä 128 euroa maksettuna nettikaupoissa ja mitään tuotteita en ole saamassa enkä myöskään tiedä milloin saat rahat takaisin. Luulisi, että olisi joku kuluttajalaki tai muu vastaava, ettei asiakkaalle voida myydä olematonta tuotetta ja sitten pitää asiakkaan rahat tyhjän panttina monta päivää/viikkoa.

Onko tällainen toiminta LAILLISTA, että myydään olemattomia tuotteita ja viedään asiakkaan rahat pois hänen käytöstään? Tietäisikö kukaan?
 
kokemusta on juu. jouduin itse kyselemään tuotteen perään muutaman kertaa ennenkuin ilmoittivat ettei tuotetta olekaan ja pyysivät tilinumeroa. kaiken huipuksi tuotte on ollut koko ajan/edelleen ostettavissa kyseisessä nettikaupassa!
 

Yhteistyössä