N
"Nana"
Vieras
Siis samanlaisia kuin menkkakivut ja viikkoja on arviolta noin 6.
Onko kellään teistä ollut noin varhain?
Onko kellään teistä ollut noin varhain?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kuinka kovia kipuja? Mulla oli 2 viikkoa sitten yhtenä päivänä tosi kova mahakipu, piti
särkylääkettä ihan ottaa.. Sit Se loppui. 3pv sen jälkeen alko vuoto ja viikko sitten
todettiin keskenmeno.. Viikkoja oli 6. :|
mutta pienet kivut kai normaaleja ja eihän Se kaikilla näin mee.
Eipä sitä tuossa vaiheessa mitään voi tehdä jos kesken menee niin pitää vaan yrittää
olla stressaamatta..
Alkuperäinen kirjoittaja pöööööö;28978713:Minulla oli myös vatsakipuja sekä vuotoa--päättyi sikiön kuolemiseen rv 13. Nyt toinen raskaus ja vatsakipuja--kaikki ok. Ota yhteys neuvolaan, minä pääsin kivun vuoksi molemmissa ultraan rv 6+4...Kipu kannattaa sen vuoksi ottaa tosissaan että pääsee uktraan tarkistyttamaan ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus (voi olla merkki siitä).
Vaikka en ole nainen, enkä lääkäri, veikkaisin että:
Kun raskaudut, vartalosi alkaa välittömästi muuttumaan, valmistautuu siis sikiön kasvamiseen sekä synnytykseen pikkuhiljaa.
Mitä tapahtuu kun ihminen kasvaa jostain kohdasta, jalasta tai kohdusta? Kipuja, kasvukipuja.
Itse muistan ainakin että esim. jaloissa oli aika kovia kipuja murkkuna / teininä. Joten voisi luulla että kohdun kasvamisesta tulee aika paljon isommat kivut.
En sitten tiedä, maalaisjärkeä tässä yritin käyttää![]()
Mulla oli pitkin raskautta mahakipuja. Alussakin. Välillä sattui niin kovaa, että makasin vaan sängyssä. Toisinaan ei niin paljon, mutta esim. Koko päivän ajoittaisiin jomotuksiin tai vihlaisuihin verrattuna. Se on semmosta. Mun kohdalla oli normaalii kaikki. Jopa ne kovat toispuoleiset kivut jota kukaan ei osannu selittää. 2 tervettä lasta synnyttänyt. Parasetamolia voi ottaa tarpeen tullen. Ei itsellä kylläkään välttämättä aina auttanut. Tsemppii! Yleensä kivut on normaaleja, mutta aina voi soittaa neuvolaan ja kysyä. Kannattaa ottaa mahdollisimman rauhallisesti, lepäillä siis, kun on kipuja.