onko ihan laillista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älämölö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä meillä ehta palstakyylä, sulla varmaan yöt menee kyyläykseen ja epäkohtien etsimiseen.. Että jaksaa joku päätään vaivata, ei oo paljon omaa elämää.

Mistäs arvasit??? :D

Taisi olla sinullakin oma lehmä ojassa...vai mitä? ;)

Ööh, no jos mä sanon, että oli, sä teet jonkun ilmoituksen kytille, että kohtelen eläimiä kaltoin. Jos ei ollut niin syytät valehtelusta ja haastat oikeuteen. Apuva.

:kieh: Scary...

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miten tuo muka on piratismia, tai rikoksen piirteet sisältävää? :D

Tais osua ja upota...

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=&seller=lapatintti&bidder=&location=&odir=A&cat=%25&start=0&num=50

Ööö...ei, mä en harrasta tuota alerekkien tyhjentelemistä.

Mutta en tajua, mitä rikollista tai piratismia siinä muka olisi? Verotkin on tuotteista jo kertaalleen maksettu.

Jonkun mielestä saattaa olla moraalitonta ostaa kaupasta tavaraa ja myydä se voitolla. Mitään laitonta siinä ei ole. ot: Sen sijaan mielestäni on laitonta, että K- ja S-ryhmän kaupoilla on Suomessa monopoli ja se turvin ne pystyvät riistämään kuluttajilta törkeitä hintoja ruoasta. Kate taitaa olla 40-80%.

Mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa myydä noita vaatteita parin euron voitolla :o

Kyllä se kate täytyy vähintään olla 40?/tuote, ennenkuin viitsii tuollaista ruveta harrastamaan :saint:

Tais osua ja upota...

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=&seller=lapatintti&bidder=&location=&odir=A&cat=%25&start=0&num=50

Mutta en tajua, mitä rikollista tai piratismia siinä muka olisi? Verotkin on tuotteista jo kertaalleen maksettu.

Vähäisen liiketoiminnan raja on 8500 euroa.
Jos tilikauden liikevaihto ylittää sen, on ilmoittauduttava alv-velvolliseksi.

Jos ihan työkseen riittävästi trokaa kamaa, niin kyllä sen 8500 saa vuodessa täyteen....

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Tais osua ja upota...

Vähäisen liiketoiminnan raja on 8500 euroa.
Jos tilikauden liikevaihto ylittää sen, on ilmoittauduttava alv-velvolliseksi.

Jos ihan työkseen riittävästi trokaa kamaa, niin kyllä sen 8500 saa vuodessa täyteen....

Mutta eikös tuosta oo jo maksettu alvit, kun ne on kaupasta ostettu?
Meneekö siis tupla-alv vai?

Jos mä yrittäjänä ostan prismasta vaikka kahvia, niin maksanhan mäkin alvit. Ei ne sitä siinä kassalla ala vähentämään.
Mä voin liittää sen kuitin sitten kirjanpitooni, ja vähentää ostoista alveja, mutta omista myynneistä taas joudun niitä sitten maksamaan.

Näin mä sen yksinkertaistetusti muistelen kirjanpidon tunneilta, joita joskus vuonna miekka ja kirves tulin käyneeksi.

Edit. lyhensin lainauksia.

Jos mä yrittäjänä ostan prismasta vaikka kahvia, niin maksanhan mäkin alvit. Ei ne sitä siinä kassalla ala vähentämään.
Mä voin liittää sen kuitin sitten kirjanpitooni, ja vähentää ostoista alveja, mutta omista myynneistä taas joudun niitä sitten maksamaan.

Näin mä sen yksinkertaistetusti muistelen kirjanpidon tunneilta, joita joskus vuonna miekka ja kirves tulin käyneeksi.

Haa. Mäkin muistan samansuuntaista kirjanpidon tunneilta, myöskin vuodelta miekka ja kirves :D (1999 valmistuin liiketalous+matkailupuolelta).

Haa. Mäkin muistan samansuuntaista kirjanpidon tunneilta, myöskin vuodelta miekka ja kirves :D (1999 valmistuin liiketalous+matkailupuolelta).

Mä en edes valmistunut, totesin lappavani paskaa mieluummin, kuin pyörittäväni papereita.
Mutta kyllä mä vitosella kiskaisin läpi ne taloushallinnon merkonomiopintojen peruskirjanpidon kurssit, jotain tais jäädä päähänkin :D

Eli kyllä se menee laittoman puolelle jos ruvetaan puhumaan tuon rajan ylittävästä trokaamisesta.

Eri asia sitten, kuka jaksaa kytätä, puuttua ja ilmoitella verottajalle. Ja onko veroporukoilla resursseja tehdä pistotarkastuksia jokaiselle t2h-hullut päivät-tuulipukumyyjille... :whistle:

Mä en jaksa tajuta mitä laitonta tuossa on? Siis toihan on jollekkin tapa tienata ekstra rahaa ja rahan tienaaminen ei ole koskaan kiellettyä. Tämä liittyy varmaan samaan kategoriaan kun ihmiset jotka jaksaa kauhistella sitä miten joku myy kalliimmalla eteenpäin myyjältä ostettua tuotetta. Huoh.

Mutta onhan tälläkin kaksplussan kirppispuolella myyjiä, jotka myyvät paljon sellaista tavaraa, jotka on ostettu ulkomailta ( = alveja ei maksettu).

Nämä myyjät tunnistaa siitä, että samalla myyjällä on kymmenenkin samaa tuotetta myynnissä "tarpeettomana"

Hyvä tienaustapa tilata ulkomailta 1?:lla ja myydä täällä 15?:lla eteenpäin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Mutta onhan tälläkin kaksplussan kirppispuolella myyjiä, jotka myyvät paljon sellaista tavaraa, jotka on ostettu ulkomailta ( = alveja ei maksettu).

Nämä myyjät tunnistaa siitä, että samalla myyjällä on kymmenenkin samaa tuotetta myynnissä "tarpeettomana"

Hyvä tienaustapa tilata ulkomailta 1?:lla ja myydä täällä 15?:lla eteenpäin :whistle:

Jaa. No ei paljon mun napaa kaivele. Kunhan ei sentään mummojansa myy. Ja kyllä niistä ulkomailta tilatuistakin pitää verot maksaa.

Yhteistyössä