Onko ihan hullu idea? wc:n kalusteista kyse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli haluaisin vessaan puisen lipaston ala kaapistoksi. Yläkaappeja ei tulis ollenkaan.
Tuo lipasto ois pituudeltaan ja leveydeltään sentilleen samankokoinen kuin nykyiset kalusteet. Korkeus on 5 cm enemmän.
sitä mietin että upottaako tuohon yhden laatikon kohdalle altaan vai laittaako sellaisen pöytämallin. Pöytämallissa mietityttää se et tulee kokonaisuudessa liian korkea. Ja toisaalta kestääkö tuo puu minkä verran roiskeita?
Huoh. tuo ois vaan niin ihana.
Hain just oikeita kaluste kuvastoja ja ne on rumia. Just samat mallit ja ovet mitä sillon 15v sitten kun rakennettiin. Paitsi niitä moderneja neliskanttisia kuutioita tullu lisäksi ja ne on jotain mitä en ikinä halua.
Ja siis miehellä sen verran puusepäntaitoja et saa kyllä sen altaan ym laitettua.
Linkki tulee perästä kunhan saan sen jollain konstilla läpi.

No itse en tosiaan laittaisi. Meillä teen vessassa lattian ns. harjapesun muutaman kerran vuodessa ja vesi roiskuu, joten meillä lahoais alta aikayksikön tuollanen. Ja tuo on mun mielestä ruma. Mutta tää on mun mielipide

No mie laittasin ilman muuta sen pöydälle asetettavan altaan, ei niin helposti tule roiskevesiä.
Toki pöydän kansikannattaa käsitellä niin, että se kestää roiskeveden.
Korkeus pitää toki tarkastaa...

kyllähän voit suihkuttaa tuon sellasella mitäsenytoli emalilakalla tai jotain, niin kestää kyllä vaikka veisit lumihankeen...kysy rautakaupasta ! Mie en muista mitä se oli..

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22884400:
No mie laittasin ilman muuta sen pöydälle asetettavan altaan, ei niin helposti tule roiskevesiä.
Toki pöydän kansikannattaa käsitellä niin, että se kestää roiskeveden.
Korkeus pitää toki tarkastaa...

Pitää vielä mittoa mikä se maksimikorkeus saa olla että toimii vielä käytännössä. Tuo nykyinen kalustus ei korkeimmasta päästä. Lapsille ajattelin pienet rappuset hommata. Ja on meillä pesuhuoneessakin wc.

Jalkojen alle varmaan kannattaa laittaa vaikka muovimaton suikaleet niin ei lattialle roiskunut vesi turvota jalkoja.

Olen suunnitellut vastaavaa projektia, odottelen että muksut ja tili vähän kasvaa.

Mulle sanottiin rautakaupasta että jos on erillinen wctila, sen lipasto voi olla melkeimpä mikä vain kunhan sen käsittelee juurikin sellaisella lakalla jonka nimeä en muista (tosi avuliasta nyt). Kunhan ei lotraa, enkä minä ainakaan lattioita pestessä saa aikaiseksi mitään roiskeita ympäriinsä...

Olen itse miettinyt ihan samaa, ja sopivan peilin löysinkin halpahallista :D Lipastokin on katsottuna. Enää wc puuttuu.

[QUOTE="Joo";22884581]Jalkojen alle varmaan kannattaa laittaa vaikka muovimaton suikaleet niin ei lattialle roiskunut vesi turvota jalkoja.

Olen suunnitellut vastaavaa projektia, odottelen että muksut ja tili vähän kasvaa.[/QUOTE]

Meille tulee muovimatto koko vessaan. Syystä että inhoan laattoja (niitä saumoja varsinkin) ja että vessan lattialämmitys tilttas heti rakennusajan jälkeen. Eikä olla sitä sit korjattu, eikä kaivattukkaan.
Voi olla että tuo meidänkin projekti aika pitkässä kuusessa rahoituksen suhteen mutta jos sais edes asian kerrallaan hommattua.

[QUOTE="vieras";22884682]Meille tulee muovimatto koko vessaan. Syystä että inhoan laattoja (niitä saumoja varsinkin) ja että vessan lattialämmitys tilttas heti rakennusajan jälkeen. Eikä olla sitä sit korjattu, eikä kaivattukkaan.
Voi olla että tuo meidänkin projekti aika pitkässä kuusessa rahoituksen suhteen mutta jos sais edes asian kerrallaan hommattua.[/QUOTE]

Tarkoitin että sitä lipastoa vois olla hyvä nostaa millin irti lattiasta kun joskus saattaa vessan lattialla olla tilapäisesti vettä. Tietenkin aikuistalouksissa riskit tähän pienenee.

Voit hyvin laittaa. Käsittelee sen vain suoja-aineilla.

Ja ei se puu nyt samantien lahoa jos veden kanssa joutuu kosketuksiin. Vasta sitten jos se jatkuvaa eikä pääse kuivaamaan.

Meillä möksällä sekä saunan lattia että tiskipöydän taso puuta. eikä ongelmia ole ollut.

Vakaasti harkinnassa puiset keittiön tasot myös omaan talon keittiöön.

Ihan hyvä idea, jossain sisustusohjelmassakin tehtiin joskus niin, että laitettiin sellaisen oikean antiikkisen lipaston päälle käsiallas. Ajattelin heti, että hyvä idea. Erillisvessaan tietenkin. Laittaisin ehkä jotain tosi tumman harmaata kiven näköistä laattaa taakse. Kontrastiksi tuolle vaalealle lipastolle.

Meillä on ollut nyt vuoden kylppärissä lipasto. peruslakka pinnassa, ei muuten käsitelty. Nyt kyllä suunnitelmissa tehdä siitä vähän nätimpi.

Ei nyt ole suoraan veden kanssa mutta tottakai siihen vettä räiskyy. Ja hyvin on kestänyt. Ei näyt mitään jälkiä vedestä.

Kyllä taidetaan tuo lipasto ainakin kokeilla. Halvemmaksi tuo tulee kuin oikeat kalusteet. Meillä siis erillinen pikkuvessa tuo mihin aletaan remonttia tekemään.
Lapsia kyllä on mutta siitä huolimatta en haluais mitään peruskaappeja.

Mä tykkään. Piti laittaa omaankin vessaan lähes samanlainen, mutta tila on niin kapea, ettei siihen mahtunut. Meillä on nyt kaksi 4cm paksua puutasoa hyllykkönä.
Mutta miten ajattelit putken sijoittaa? Jos keskelle laitat niin sehän läpäisee ymmärtääkseni keskimmäisen laatikoista eikä laatikkoa voi sitten avata ja alakaappikin on "putkitettu".

Mä tykkään. Piti laittaa omaankin vessaan lähes samanlainen, mutta tila on niin kapea, ettei siihen mahtunut. Meillä on nyt kaksi 4cm paksua puutasoa hyllykkönä.
Mutta miten ajattelit putken sijoittaa? Jos keskelle laitat niin sehän läpäisee ymmärtääkseni keskimmäisen laatikoista eikä laatikkoa voi sitten avata ja alakaappikin on "putkitettu".

Ei mahdu edes keskimmäisen laatikon kohdalle vaan joutuu laittamaan oikeaan reunaan. Tällä hetkellä samassa kohti. Eli heti oven jälkeen allas melkein seinässä kiinni. Ja joo yks laatikko jää sitte vaan koristeeksi. Ja on meillä nytkin altaan alla olevassa kaapissa putket.
Tuo lipasto oli vaan sentilleen meidän vessan pituinen. Eli se on kuin tehty sinne.

Yhteistyössä