Onko hyviä turvaistuimia olemassa?

Kuopuksen on aika kevään mittaan siirtyä kaukalosta turvaistuimeen ja olen jo näin etukäteen alkanut kartottaa tilannetta.

Olen lukenut testituloksia niin että silmissä vilisee ja keskustelupalstoilta selannut eri vaihtoehtoja.

Akta Gracot ovat ilmeisesti poissa laskuista kokonaan. Besafe-istuimistakin on kahdenlaista tulosta. Britaxit ovat tosi hyviä tai sitten eivät - riippuu ihan siitä, mistä ja keltä kysyy.

Mikä on oikeasti hyvä istuin vai eikö sellaista ole olemassakaan? Raha ei tässä asiassa ole ongelma (tai oikeastaan on, mutta en välitä siitä). En siis osta halpaa vain hinnan takia, mutta en kalleintakaan, jos se ei todella ole hyvä. Mies tokaisi vaan, että ota paras - hän keskittyy maksamiseen.

Mitä hittoa minä nyt teen? Piinaava tilanne!
 
Onko se siis sama kuin tämä, joka sai puolueettomassa testissä arvosanan "välttävä": http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_comfort_x1_2007/

Tämän takia tämä on juuri niin hankalaa.

Myyjältä jos kysyy, niin sehän suosittaa sitä, mistä tulee paras kate/provikka...
 
plaaplaa
juu, käytetyt on pudoteltu parvekkeelta ihan huvikseen, testatut on asennettu väärin, tai maksetut testit. uudet on pudonneet kaupanhyllyltä. ja mammoista paras on se oma. se on niin et jokainen lapselleen parasta tahtoo, siinämäärin mihin rahat riittää. osta se mikä hyvältä tuntuu, jos sulla on joku uno tms. koppimopo, niin sijoita istuimeen hieman enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, voitko kertoa minulle miksi et voisi ajatella Akta Gracon istuinta, ihan mielenkiinnosta kyselen kun itse olen gracon istuinta katellut.
Mun mielestä se on ainakin tosi ahdas verrattuna muihin istuimiin, jos miettii että joskus sulloo lapsen kyytiin talvikamppeet päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, voitko kertoa minulle miksi et voisi ajatella Akta Gracon istuinta, ihan mielenkiinnosta kyselen kun itse olen gracon istuinta katellut.
Itse asiassa voisin hyvinkin ajatella Akta Gracon istuinta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, että olen järjiltäni, jos niin teen.

Lähinnä liittyen erääseen ruotsalaistutkimukseen, jossa kyseiset istuimet saivat erittäin huonot arvosanat.

Se tässä minua kiusaakin, kun joka asiassa on aina puolensa. Kauhean vaikea löytää tietoa, jossa olisi vertailtu tasapuolisesti kaikkia istuimia.
 
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/graco_cosmic_xtp_2005/ Meillä tämä . Ollut toDella hyvä istuin. Tyttö mahtuu edelleen siihen hyvin. JOskus taisi voittaa tm testinkin tuo tuoli .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, voitko kertoa minulle miksi et voisi ajatella Akta Gracon istuinta, ihan mielenkiinnosta kyselen kun itse olen gracon istuinta katellut.
Mun mielestä se on ainakin tosi ahdas verrattuna muihin istuimiin, jos miettii että joskus sulloo lapsen kyytiin talvikamppeet päällä.
Meille myös ajankohtainen aihe tää turvaistuin ja mun mielestä myös tuo ja pari muuta on jotenkin kauhean kapea/ahdas istuin..
Onhan siinä muhkeat ja hyvä suojat ym, mutta ne tekee jotenkin kauhean pienen oloisen istuimesta!

Tiedän monta jotka on sitten vaihtaneet istuinta kun lapsi alkaa olemaan 2v ja eikös tuossa kiloraja kuitenki ole melko korkea?Että sen puolesta pitäis mennä 3vuotiaallekin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja anika:
Onko se siis sama kuin tämä, joka sai puolueettomassa testissä arvosanan "välttävä": http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_comfort_x1_2007/

Tämän takia tämä on juuri niin hankalaa.

Myyjältä jos kysyy, niin sehän suosittaa sitä, mistä tulee paras kate/provikka...
ei ole tämä
 
Vieras
Ei näyttäisi olevan sama tuo HTS:n Izi COMFORT kuin Izi KOMBI. Meillä on kombi ja asennetaan selkämenosuuntaan (tosin saa myös kasvot menosuuntaan päin).

Lastentarvike myy kumpaakin, joten siellä voi vertailla ominaisuuksia. Kombista en löytänyt mitään testitulosta silloin, kun turvaistuimen ostaminen oli meille ajankohtaista.
 
poshi
meillä on tuo hts izi kombi. hinta oli tosi suolainen, mutta poika istuu siinä hyvin ja se on pitkäikäinen. selkä menosuuntaan käytettynä ensin siinä on tuki myös takapenkkiä vasten, mikä ottaa vastaan törmäystilanteessa, joka puuttuu monista (melkein kaikista) muista istuimista. Istuimessa on myös kiristysräikkä, jolla istuimen saa hyvin tukevasti takapenkkiin, mitä ei käsivoimin jaksaisi tehdä. Miinusta antaisin vaikeasta kiinnityksestä selkä menosuuntaan..
 
"isi"
Paitsi että kuka ihme laittaa pienen vauvan kasvot menosuuntaan, niskat ei kestä törmäystä...

????
ai niin joku voi ajaa perään vai ajetteletteko aina törmäilevänne ITSE
 
ninkinonk
Maxi Cosin - istuimet. Helppoja, turvallisia, tilavia, kauniita. Ja on mistä valita - jos haluat selkä meno suuntaan niin Mobi on hyvä, jos taas nänä menosuuntaan niin Tobi tai uusi Pearl on hyvä valinta. Ja monia tältä väliltä.

Meillä on ollut yksi Britaxin (kaukalo) istuin ja sen jälkeen vai maxi cosin istuimia. Muita en enää ostakaan.
 
"vieras"
Tässä on käynyt niin, että vaikka nykyiset istuimet ovat parempia kuin koskaan, saadaan silti vanhemmat tuntemaan epävarmuutta valinnoistaan eikä mikään ole tarpeeksi hyvä. Olen joutunut kolariin Gracolla ja lapsi säilyi täysin vahingoittumattomana. Kunnon kolarissa lasta ei puolestaan suojaa mikään istuin.

Tärkeimmät turvallisuustekijät ovat että istuin osataan kiinnittää oikein (tutkittu sekin, että iso osa istumista väärin kiinnitetty), että se soveltuu autoon ja että pikkulapsi voi mahd pitkään olla selkä menosuuntaan.
 
fgmmh
Mene liikkeeseen, kysy myyjän suositusta, koeistuta lapsi, anna myyjän asentaa istuin autoon, koeistuta lapsi uudelleen ja maksa pois, jos istuin vaikuttaa hyvältä. Meille tuli HTS Besafe Izi Combi Isofix X3.
 

Yhteistyössä