Onko hyvästä vai pahasta, jos tarkkailee painoaan vielä........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
alkuraskauden aikana?

Ekasta vain tuli niin paljon kiloja ( 18 kg ) että nyt tässä toisessa todella pyrin, että tulisi vähemmän kiloja.

Tässä alkumetreillä olin 67 kg mutta sain onneksi kilon tiputettua. Ja nyt paino on pysynyt 66 kg:ssa. Viikkoja on itsellä nyt tasan 9.

En toki mielestäni syö kuin "nälkäkurki". Mutta olen jättänyt herkut ja turhat napostelut pois. Syön 4-5 kertaa per päivä. Lisännyt marjojen, kasvisten ja hedelmien syöntiä.

Kun neuvolassakin terkkari sanoi, että enemmän syömistä tarvitaan keskiraskauden aikana, mutta ei silloinkaan älyttömiä määriä. Lisäravinnoksi käy lasi maitoa ja voileipä.

älä tarkkaile painoa jos ei ole riskiä diabetekselle. pidä tuo ruokarytmi mikä on ja toki jos tuntuu niin syö terveellisemmin, mutta älä vähemmän. painon nousu on normaalia ja merkki siitä että raskaudessa menee hyvin jos ei ihan älyttömiä määriä nouse, eläkä missään nimessä pudota painoa. silloin jää sikiöltä tarpeellisia aineita saamatta ja raskaus vaikeutuu, tai menee jopa kesken

hmm, toisaalta muistelen ekaakin raskautta, että eipä siinäkään alussa kovin nopsaan paino alkanut nousta. silloin tosin olin alkumetreillä vain 55kg painava. nyt painan enemmän.

tänäänkin olen syönyt näin, että ap) jogurttia ja banaani, vp) jogurttia, illalla kunnon ruoka, nyt iltapalaksi viinirypäleitä ja muutama siivu kalkkunaleikkelettä + pieni jätski.

niin ja lisäksi myös ekassa raskaudessa lapsikin oli yli nelikiloinen pötkylä, kyllä nyt haluaisin kevyemmän vauvan

Musta ei niinkään kannata sitä painoa tarkkailla, vaan sitä ruokavaliota ja kokonaisenergiansaantia. Siinä sivussa paino pysyy kurissa, mutta sitä painoa voi esim. turvotuksen vuoksi tulla lisää ja jos sitä painoa tarkkailee liikaa, niin voi alkaa ahdistamaan. Ja juuri se, ettei raskaus pahemmin lisää energiantarvetta, ei todellakaan tarvi syödä kahden edestä.

Yhteistyössä