Onko hyväksyttävää

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
kyy
On ihan ok, jos teinikin on tyytyväinen. Palkka voisi olla ehkä korkeampi, mutta toisaalta, kotona on hyvä oppia tekemään myös perheen hyväksi asioita. Eli sinällään tuokin riittää, jos perheellä ei ole varaa enempään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Eikö ole ihan hyvä,että isompi hoitaa pienempiä.Nyt en oikeen ymmärrä mitä kauheaa tuossa on ??
No nyt varsinaisesti mitään kauheaa, mun mielestä on erittäin hyvä, että tuon ikäisellä on vastuuta,ja auttaa hoitamalla pienempiään,tekee heille ruuan yms.
MUTTA, hänellä pitäisi olla myös mahdollisuus esim yhtäkkiä päättä lähtevänsä kavereiden kanssa kaupungille tai leffaan yms. Eli jos olisi silloin tällöin,plus esim joka keskiviikko.Mutta kun on joka päivä,niin mielestäni tuollaista vastuuta ehtii opettelemaan myöhemminkin.
 
ei ole
Minusta on täysin väärin, että vastuu sisaruksista sysätään lapsen harteille! Mitäs jos jotain sattuu? Turha silloin on sanoa että ei ole sinun syysi! Muistan itse vahtineeni kahta veljeäni pari kertaa muutaman tunnin ja otin työstä älyttömän vastuun. En tietenkään tajunnut sanoa että oli tosi raskasta. Joku kotityö on henkisesti paljon helpompaa. Ilmeisesti on vain rahan säästöstä kysymys!
 
äiti86
ymmärrän et jos joskus joutuu vahtimaan mut toi on jo selvää työntekoa jos on säännöllistä ja aika määrätty joten musta maksu on törkeän pieni ja vaikka olisi isompikin niin mun mielestä aika sitovaa ton ikäiselle.
 

Yhteistyössä