onko hyvä palkka?

  • Viestiketjun aloittaja Melody
  • Ensimmäinen viesti
Meemis
No mää en saa noin paljoo verojen jälkeen ja ihan tyytyväinen olen palkkaani. Verotus on Suomessa kuitenkin niin kova isommissa palkoissa. Isäni bruttopalkka on reilusti tuplaten se, mikä mun, mutta ei se kuitenkaan nettoa kuin puoltoista kertaisesti muhun nähden. Mitä ideaa on siinä isommassa palkassa, jos siitä ei sitten hyödy.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Melody:
tuo on siivoojan kuukausipalkka. mietin vain, että kannattaakohan tuo työ ottaa vai etsiä jokin parempi palkkainen väliaikainen työ?
Hmmm.. palkan hyvyys ja huonous riippuu omista vaatimuksistasi... Millaista työtä ja millaisella palkalla sitten voisit saada, mikä on koulutuksesi... Itse ainakin tiedän aika tarkkaan, mikä on oma vaatimustasoni palkan ja työn suhteen.
Ja jos otat tuon työn ja löydät paremman, niin ainahan voit irtisanoutua.
Mitä tienaat nyt... siitähän se riippuu kannattaako työ ottaa vastaan vai ei.
 
Melody
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Melody:
tuo on siivoojan kuukausipalkka. mietin vain, että kannattaakohan tuo työ ottaa vai etsiä jokin parempi palkkainen väliaikainen työ?
Hmmm.. palkan hyvyys ja huonous riippuu omista vaatimuksistasi... Millaista työtä ja millaisella palkalla sitten voisit saada, mikä on koulutuksesi... Itse ainakin tiedän aika tarkkaan, mikä on oma vaatimustasoni palkan ja työn suhteen.
Ja jos otat tuon työn ja löydät paremman, niin ainahan voit irtisanoutua.
Mitä tienaat nyt... siitähän se riippuu kannattaako työ ottaa vastaan vai ei.
en tienaa nyt yhtään mitään. eikä minulla ole koulutusta.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Melody:
en tienaa nyt yhtään mitään. eikä minulla ole koulutusta.
No eiköhän tuo ole ihan hyvin siinä tapauksessa... Vai mitä oikein odotat? Mitä parempaa ja paremmin palkattua työtä sitten ajattelit saavasi tuosta vaan.
 
piija
Riippuu
*koulutuksesta
* työn vaativuudesta
* työn vastuullisuudesta
* tehdyistä työtunneista

Ilman koulutusta ei kannata hirveitä palkkatoiveita elätellä. Tietenkin niinkin voi onnistaa, mutta kyllä kannattaa tyytyä vaatimattomampaankin palkkaan, jos ei ole tullut koulutusta hankittua. Työssä ollessaan voi sitten etsiä parempipalkkaisiakin hommia, jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä