Onko hyvä vai huono joululahjaidea jos ........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelppiä

Vieras
alkaisin jo tänä jouluna keräämään kummilapselle jotain astiasarjaa?

Ihan perusvalkoista siis, kun minullakin kummitäti keräsi valkoista Arabian Artica -astiasarjaa.

Tosin kummilapselle olen suunnitellut jos alkaisin kerämään IittaLAN Teema astiastoa vai onko joku muu astiasarja parempi?

Kun vaikka kummilapsi onkin vielä pieni, niin kyllähän hän siitä isoksikin kasvaa.

Ehkä en aloittaisi, jos on ihan pieni lapsi vielä. Anatolia sen sanoikin, missä niitä astioita säilyttäisin? Ja Teema on aika tämän hetken näköinen astiasarja, miltä se näyttää parikymppisen mielestä sitten vuosien päästä?

Ehkä en aloittaisi, jos on ihan pieni lapsi vielä. Anatolia sen sanoikin, missä niitä astioita säilyttäisin? Ja Teema on aika tämän hetken näköinen astiasarja, miltä se näyttää parikymppisen mielestä sitten vuosien päästä?

Teemaahan on ollut iät ja ajat! Joku muistavaisempi- milloin se on markkinoille tullut? Muistaako joku?

Ihan näin aihetta liki liipaten vain...........

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25055703:
Teemaahan on ollut iät ja ajat! Joku muistavaisempi- milloin se on markkinoille tullut? Muistaako joku?

Ihan näin aihetta liki liipaten vain...........

Siis tarkoitin, että se näyttää juurikin... no en osaa selitää, mutta koska en itse tykkää siitä yhtään ja toivon, että näissä astia-asioissa mentäisiin Suomessa eteenpäin (:D) niin sanoin noin.

En minä tiedä. Äh.

Jos lapsi on alle 10v. niin en alkaisi keräämään. Lapsi ei ymmärrä vielä pitkään aikaan mitä ideaa tuolaisessa lahjassa on eikä hän saa siitä mitään iloa, vielä. Toiseksi yleensä ihmisillä ei ole ylenpalttisesti säilytystiloja ja jos joku nyut omille pojilleni alkaisi kerätä astioita, niin en tiedä missä niitä säilyttäisin. Ehtii niitä sitten keräillä kun on vanhempi eikä lelut enää kiinnosta.

Riippuu onko lapsi tyttö vai poika. Tytölle astiasarjan kerääminen voi olla hyvä idea, pojalle ei. Tulevaisuudessa pojan tyttöystävän mielestä astiasarja on kuitenkin väärä, oli se mitä sarjaa tahansa.

Pienenä en olisi ilahtunut astioista, en olisi niitä osannut millään tavalla arvostaa. Olisin pitänyt lahjaa tyhmänä. Astiaston ostaminen on mielestäni ajankohtaisempaa vasta teini-ikäiselle, jos silloinkaan.

En tykkäisi. Siis en olisi tykännyt lapsena sellaisista lahjoista, enkä nyt vanhempanakaan haluaisi lapsilleni. Eli neuvottelisin lapsen vanhempienb kanssa tai kysyisin, voisiko lapselle alkaa keräämään jotain muuta kuin astioita. Esim. Brion junarataan osia, mikä varmasti olisi lapsellekin mieluista.

Jos lapsi on alle 10v. niin en alkaisi keräämään. Lapsi ei ymmärrä vielä pitkään aikaan mitä ideaa tuolaisessa lahjassa on eikä hän saa siitä mitään iloa, vielä. Toiseksi yleensä ihmisillä ei ole ylenpalttisesti säilytystiloja ja jos joku nyut omille pojilleni alkaisi kerätä astioita, niin en tiedä missä niitä säilyttäisin. Ehtii niitä sitten keräillä kun on vanhempi eikä lelut enää kiinnosta.

Meillä myös olisi säilytystilaongelma, ja jos lapsi on vielä kovin pieni, voi olla, ettei hän 10 vuoden päästä pitäisi niistä astioista... Lisäksi kaikki ei halua tai tarvitse isoa astiastoa heti kotoa muuttaessa, jos matkustelee, muuttaa usein ihan kotimaassa tai asuu vaikka pienessä solussa jossa vähäisen kaappitilan joutuu jakamaan kämppiksen tai kämppisten kanssa. Muuten kyllä ihana idea, mutta ainakin mulle siitä olisi ollut melkein enemmän haittaa kun hyötyä. Ei ollut tilaa eikä tarvetta kunnolliselle astiastolle, vaan pärjäsin tosi vähällä. Ja oli kiva kun muutettiin miehen kanssa yhteen, ettei molemmilla ollut isoja astiastoja vaan me saatiin aika kivasti yhdistettyä meidän astiat ilman että kaikkea oli liikaa :) Molemmilta annettiin jotain pois.

En halua lytätä ideaa, on omalla tavallaan tosi ihana, mutta tässä pari syytä miksi itse en alkaisi kerätä lapselle astiastoa.

Yhteistyössä