Onko hyvä idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
meillä on iso parveke, ja ajattelin että kun poika kerran tykkää nukkua ulkona, niin tälläisen ratkaisun otan käyttöön kesällä. eli matkasänky partsille. poika on kesällä jo yli vuoden, ja vaunut alkaa tuntua varmasti ahtailta. lisäksi meidän parvekkeelle paistaa aurinko klo10-16, eli koko päivän.. matkasängyn seinät varjostais hyvin, ja kuitenkin ilma pääsis vaihtumaan kun ne on sellasta verkkoa. Tietenkin jos on kovin tuulinen/sateinen/kylmä päivä (mitä on kuitenkin 70% koko kesästä :( ) niin täytyy keksiä jotain suojausta vähän, ja muutenkin varmaan joku harsokatos täytyy järjestää.

mutta mitä mieltä olette? onko joku kokeillut itse?

eikai se varmaan pääse sieltä sängyst ite ylös?? eikö ne oo aika korkeita!? pääseekö se kiipeämään sieltä?? mua vähä pelottas että pääseekö ylös sieltä mutta en näe siinä mitään muuta vaaraa.ihan hyvä idis kyllä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 11:58 Fiina79 kirjoitti:
eikai se varmaan pääse sieltä sängyst ite ylös?? eikö ne oo aika korkeita!? pääseekö se kiipeämään sieltä?? mua vähä pelottas että pääseekö ylös sieltä mutta en näe siinä mitään muuta vaaraa.ihan hyvä idis kyllä!

Tällä hetkellä on ainakin korkeammat laidat kuin mitä poika on, eli en usko että kiipeää yli. Ja parveke on kyllä sellainen että vaikka kiipeäisi sängystä pois niin ei pääse putoamaan parvekkelta. Jää metri sängyn joka puolelle vielä tilaa ennen kaiteita. ja on umpikaiteet. on mulla sellaiset irtovaljaatkin millä vois tietty pojan varalta laittaa sänkyyn kiinni.

Ihan hyvä idea! Meillä nukkui kuopus koko viime kesän matkasängyssä pihalla aina kun oltiin reissussa jossain, missä ei ollut rattaita mukana. Paremmin kai siellä sängyssä tuollainen vuosikas pysyy kuin rattaissa.

Ihan suoraan auringonpaisteeseen en kyllä laittaisi matkasänyssä kuten en rattaissakaan ja usein parvekkeella on tosi kuuma ja tukahduttavaa, että tietty se rajoittaa nukkumista. Mutta jos siellä nyt ylipäätänsä on sellaiset olosuhteet, että voi lasta nukuttaa, niin mikäs siinä. Ainahan siihen voi jonkun verho-homman kehittää tuulen suojaksi.

Meillä ainakin oli sellainen rattaisiin tarkoitettu irto-sääskiverkko, jonka sai pingotettua sängyn päällekin, sitä käytettiin kesällä mökillä. Ja sadesäällä laitettiin enemmän vaatetta päälle ja peitto päälle ja hyvin nukkui lapsi silloinkin mökin terassilla matkasängyssään. Itkuhälytin oli vielä vieressä niin, että kuuli kun lapsi heräsi.

Moikka,

ihan toimiva idea!
Me nostettiin matkasänky ulos viimekesänä ja vuoden vanha poikamme nukkui onnellisena ulkona päikkärit.
Kannattaa vaan laittaa sellanen hyönteisverkko matkasängyn yli, niin ei tarvitse pelätä ampiaisia yms. muita ötököitä.

Terv. Mamssu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 17:05 kalamama kirjoitti:
Ok! Hyvä idea muuten toi hyttysverkko. Mites kun meidän partsille ei todellakaan saa sitä varjoa, onko mitään vinkkejä?

Riippuu kai vähän, että millainen se teidän parveke loppuviimeen on, mutta luulen, että jos sen haluaa edes vähän viileäksi, niin se pitäisi peittää kokonaan. Ei siis riitä, että pelkän sängyn saa varjoon. Voisiko siihen parvekkeen reunaan virittää vaikka jonkun narun (koukut kattoon ja niiden väliin sen narun) ja laittaa siitä narusta jonkun ohkoisen kankaan roikkumaan. Siis, että ois ikäänkuin verho koko parvekkeen ympäri? Siihen vielä viereen joku pöytätuuletin siten, että kierrätää ilmaa parvekkeella, muttei kuitenkaan niin, että ilmavirta osuisi suoraan lapseen.

Yhteistyössä