Onko Huutiksessa pakko antaa palautetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Ja minkä ajan kuluessa teidän mielestä tuo palaute pitää antaa? Ei lukenut tuosta ajasta mitään säännöissä.

Myin siis tavaraa eikä kaupoissa mitään kummallista ollut, ostajan viestit vaan olivat musta vähän tylyjä. Ja nyt se ei anna minulle palautetta, kaupoista kulunut jo pari viikkoa. Itse annoin sille positiivisen palautteen, rahat tulivat ajallaan eikä siinä mitään huonoa ollut. Paitsi tylyt viestit, mutta mietin että ehkä kaikki eivät vain osaa kirjoittaa.

Pitääkö sen antaa mulle palaute vai voiko jättää antamatta mitään? Haluaisin tietää onko paketti mennyt perille, sähköpostiinikaan ei ole vastannut (ilmoitin että laitoin postiin). Epäkohtelias.

Niin, se on epäkohteliasta jättää antamatta. Mutta ei sen takia oikeen omaansakaan viitsisi neutraaliksi muuttaa. Olisi hyvä että palaute olisi pakollinen, on niin tylsää että on tehnyt satoja kauppoja mutta se ei näy pisteissä. Itse oon luokitellut niin että jos yhteydenpito toimii (kesälomat yms huomioon ottaen, noin viikon sisällä) ja saan tavaran tai rahat viikon sisällä, niin positiivisen saa.

ei ole pakko antaa palautetta. se kummittelee sitten aikansa se kohde ja "anna palaute" kohta siinä omalla sivulla, mutta häviää siitä sitten pois.
mä olen pari kertaa jättänyt antamatta, kun ollut vähän kinkkinen juttu ja miettinyt neutraalin ja positiivisen välillä.

Ei se mikään pakko ole.
Todella ärsyttävää kyllä jos jättää laittamatta.
Multakin on jätetty laittamatta lähemmäs kymmenen jo, ja kyllä se ärsyttää kun kuitenkin paljon kauppaa tuolla tekee ja jää sitten uupumaan palautteet jotka kuitenkin on myyjälle vaan aina plussaa :)

Mä kans jouduin vähän aikaa sit miettimään, mistä se palaute oikeestaan tulee. Siis millä perusteilla "saa" positiivisen.

Ekaa kertaa tuli vastaan myyjä, jonka viestit oli tosi töykeitä. No juu, annoin kuitenkin positiivisen, kun tuotteet oli, mitä piti ja toimitti ne nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24120117:
Mä kans jouduin vähän aikaa sit miettimään, mistä se palaute oikeestaan tulee. Siis millä perusteilla "saa" positiivisen.

Ekaa kertaa tuli vastaan myyjä, jonka viestit oli tosi töykeitä. No juu, annoin kuitenkin positiivisen, kun tuotteet oli, mitä piti ja toimitti ne nopeasti.

Samaa mä mietin tämän ostajan kohdalla jo viestittäessä, että miten se positiivinen palaute "määräytyy". Kun tosiaan ihan töykeitä viestejä olivat. Maksu tuli kuitenkin ajallaan niin annoin positiivisen, mutta ehkä voisin oikeasti käydä vaihtamassa sen neutraaliksi.

Minä jätän palautteen joskus antamatta, kun vaihtoehtona olisi antaa nega tai neutraali. Nytkin harkitsen annanko ollenkaan palautetta huutamastani seinävaatteesta, joka haisi voimakkaasti homeelle, ja jonka takia heitin sen suoraan roskiin.

Palautettahan ei ole pakko antaa, tiedoksi ap:lle.

Mä en ymmärrä miksi vaihtaisit palautteesi? Palautehan annetaan toteutuneista kaupoista ja niiden kulusta. Jos olet saanut rahasi kohtuuajassa, niin mielestäni ostajan ei tarvitse myyjää enempää miellyttää.

Palautetta ei ole pakko antaa. Multakin on jäänyt toistakymmentä saamatta, eli n. 10% kaupoista.

Minä jätän palautteen joskus antamatta, kun vaihtoehtona olisi antaa nega tai neutraali. Nytkin harkitsen annanko ollenkaan palautetta huutamastani seinävaatteesta, joka haisi voimakkaasti homeelle, ja jonka takia heitin sen suoraan roskiin.

Palautettahan ei ole pakko antaa, tiedoksi ap:lle.

Jos ei ole tyytyväinen kauppoihin, niin miksi jättää sitten palaute antamatta?
Moni ostaja kuitenkin lukee myyjän palautteet ensin ennen huutoaan, joten on se ihan "reilua" antaa muiden ostajien tietää, että ko. myyjältä saa hyviä tuotteita, mutta on tullut niitä huti lyöntejäkin.

mun mielestä ne töykeydet ei ole syy antaa neutraalia, jos kaupat muuten sujuivat hyvin ja maksu tuli ajallaan. siitäkin voi mainita sitten vaikka sen positiivisen palautteen perään.

Ei oo pakko enkä mä oikein ymmärrä näitä palautteesta vouhkaajia, sitten ymmärrän että v*tuttaa palautteetta jääminen jos tekee ihan ekoja kauppoja eikä ole mitään pisteitä.
Mulla on pistearvo yli 200 (100% positiivisia) ja nykyään ihan sama antaako joku sitä palautetta vai ei, en jää pohtimaan että mikä mättää.
Itse annan aina palautetta kun mua ärsyttää että ne roikkuu muuten siinä omalla sivulla :D

Ei ole pakko antaa,mutta olisi kohteliasta antaa :)
Se ei kovin vaikeata kuitenkaan ole.

ei kovin vaikeata, mutta jos on monta juttua meneillään, niin niissä on niin paljon tekemistä, ettei palautetta kerkiä antaa. Jälkikäteen taas semmoinen tahtoo unohtua, kun en kuitenkaan siellä pyöri ellen ole sitten jotain hankkimassa.

Sikamaisen työläs tapa tavarankierrättämiseen kaikenkaikkiaan. Huonosti järjestetty ohjelmisto, jne.

Jos ei ole tyytyväinen kauppoihin, niin miksi jättää sitten palaute antamatta?
Moni ostaja kuitenkin lukee myyjän palautteet ensin ennen huutoaan, joten on se ihan "reilua" antaa muiden ostajien tietää, että ko. myyjältä saa hyviä tuotteita, mutta on tullut niitä huti lyöntejäkin.

Siksi että jos sattuu kusipäinen kauppakumppani, voi saada itse negatiivisen kostopalautteen, vaikka vika todellakin olisi vastapuolessa.

Eihän se palaute pakollinen ole, mutta itse kyllä vakioviestin lopussa mainitsen että "muistetaanhan palautteet", ja siitäkin huolimatta on moni palaute jäänyt saamatta. Käy mielessä että olikohan toinen osapuoli jotenkin tyytymätön kauppaan tms vai miksi se palautteen antaminen niin hemmetin vaikeaa on... Itse laitan palautteen aina postitettuani / postin saatuani.

As if, mä oon tehnyt vasta pari kauppaa tuolla ja nyt mun palautteeni on 3. Haluaisin että se olisi edes 4, kun kerran vein tavaran samana päivänä postiin kun rahat sain ja laitoin vielä ykkösluokassa menemään. Otin 20 senttiä takkiin postikuluissa, mikä nyt ei toki ole mitään, mutta kyllä mä silti olisin sen positiivisen palautteen halunnut.

Siksi siis vaihdan palautteeni jos ei kohta ala kuulumaan.

Ei ole pakko antaa, mutta en ole koskaan jättänyt antamatta ilman syytä. Jos kauppa on vähän rajatapaus, otan yleensä yhteyttä toiseen osapuoleen sähköpostilla ja kerron, ettei ihan mennyt kuten piti, mutta en ole ihan neutraaliakaan silti antamassa. Palautteen pois jättäminen on mulle jonkinlainen lievempi vaihtoehto neutraalille.

Yhteistyössä