Onko huuliherpeksen hoitoon mitään kotikonsteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppa-akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen täällä lukuisia kertoja ennenkin tarjonnut hammastahnaa :) Mitä tujumpi tahna, sitä tehokkaampi se on myös herpekseen. Mulla ei auta laastarit eikä zoviraxit, Pepsodent vain :)

Alkuperäinen kirjoittaja poppa-akka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei auta Zovirax eikä muutkaan vastaavat ja se laastari oli kaikista onnettomin mitä olen ikinä kokeillut.

Jos ei noista ole apuja niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.
Lääkäri se on juuri noita määrännyt. :(

Millä tavalla ne ei auta? Sittenhän on olemassa joku oikein reseptilääkekin, jos on tosi voimakkaat oireet tai jos gerpes uusiutuu usein.

Ei auta Zovirax eikä muutkaan vastaavat ja se laastari oli kaikista onnettomin mitä olen ikinä kokeillut.

mä sain asiklovir tabuja ja bactobakt tms. voidetta kyl lähti eikä ole nyt vuoteen ollut

Millä tavalla ne ei auta? Sittenhän on olemassa joku oikein reseptilääkekin, jos on tosi voimakkaat oireet tai jos gerpes uusiutuu usein.

Ei siis vaikuta millään tavalla noi lääkkeet. Herpes on ja pysyy sellaiset kolme viikkoa huulessa vaikka kuinka lääkitsee.

Ei siis vaikuta millään tavalla noi lääkkeet. Herpes on ja pysyy sellaiset kolme viikkoa huulessa vaikka kuinka lääkitsee.

Ohoh! Kauan pysyy. Mene uudestaan lääkäriin ja kerrot, et nuo reseptivapaat lääkket ei auta. Saat tujumpaa lääkistystä.

B2 -vitamiinia, pikkusella yliannostuksella kuuri.. Sillä pienenee ja kuivuu äkkiä!! Tepsii ainaki mulla. Eikä siis mitään mis on monta eri B:tä, vaan ihan pelkkää B2:sta!!

Alkuperäinen kirjoittaja bieras:

Ohoh! Kauan pysyy. Mene uudestaan lääkäriin ja kerrot, et nuo reseptivapaat lääkket ei auta. Saat tujumpaa lääkistystä.

Pakko kai se on mentävä, ei tätä kipua haluaisi kärsiä kolmea viikkoa.

Mä pyysin lääkäriltä viime maanantaina herpesvoidetta, ei kirjoittanut koska sitä ei kuulemma ole reseptilääkkeenä, ainoastaan itsehoitolääkkeenä voi ostaa apteekista. Kumma että silmäherpekseen sain voidetta ja jopa tabletteja lisäksi, eri lääkäriltä tosin :o

siskollani oli nuoruudessa kauheen kokonen herpes huulessa!Isä laitto siihen Koskenkorvaa, ei ole sen jälkeen tullut enää koskaan huuliherpestä!Joten suosittelen...

Mä pyysin lääkäriltä viime maanantaina herpesvoidetta, ei kirjoittanut koska sitä ei kuulemma ole reseptilääkkeenä, ainoastaan itsehoitolääkkeenä voi ostaa apteekista. Kumma että silmäherpekseen sain voidetta ja jopa tabletteja lisäksi, eri lääkäriltä tosin :o

Mä sain reseptillä koska mulla on yksityinen vakuutus joka korvaa noi käsikauppalääkkeetkin. Muutenhan siitä reseptistä ei ole mitään hyötyä.

Kolmisenkymmentä vuotta herpeksestä kärsittyäni ja aika montaa mömmöä kokeiltuani löysin yhden, joka on auttanut oikeasti tosi monta kertaa -ei saumattomasti, joskus se vaan tulee vaikka lääkitsis kuinka, kuten tälläkin hetkellä :(
Valkosipuli. Leikkaat palan sipulista, pidät herpeksen päällä jonkin aikaa niin että oikeesti jo vähän sattuu ja polttaa. Toista jonkin ajan kuluttua. Tällä olen saanut monet alkavat herpekset talttumaan jo ekan kuumotuksen ja punoituksen alkaessa. Myöhemmässä vaiheessa ei tunnu enää tehoavan yhtä hyvin.
Tämäkään ei valitettavasti ole mikään taikakeino. Toimii joskus ja joskus ei, miksi, se on arvoitus.
Tällä hetkellä olen tosi inhottavassa herpeskierteessä (kun yksi paranee, toinen jo tulee entistä äkäisempänä), en haluaisi alkaa käyttää noita sisäisiä estolääkkeitäkään. Luoja tietää että antaisin aika paljon jos tän kierteen saisi jollain katkaistua. Onko kukaan päässyt lopullisesti herpeksestään eroon?

Desinfiointi aine (käsidesi), sillä sivelee suht tiuhaan :)
Kuivattaa, ei pöpöt levii, ja toimii.
Itse kärsin usein ja aika pahana, isoja rakkuloita (mut ei kerkee enää sellaseks mennä :)

Tää on ollu paras keino tähänasti!!
Hunajapitoiset/mehiläisvaha voiteet myös auttanu jonkun verran.

Itse juuri lueskelin ja sen jälkeen testailin toimiiko tuo definsiointi juttu, tai hunaja juttu. Itse olen hammastahnaa koittanut mutta en tiiä auttaako se kovinkaan paljon. Pesin juuri herpes kohdan definsiointi aineella, annoin kuivua ja sivelin hunajaa päälle, toimiikohan se? Löin vielä kaiken lisäksi laastarin päälle..! Olen 13v tyttö ja geeneissä se herpes tuli minullekkin!

Ajattelin myös sanoa, hammastahnan kannattaa olla aika tujua, ja merkiltään pepsodentia! Niin ja unohdin kysyä: Kauan hunajaa kannattaa pitää? Ja teinkö väärin laittamalla laastarin päälle?! T: 13 vuotias tyttö joka kärsii huuliherpeksistä jatkuvasti!

meillä käytetään aina teatree öljyä. kuivattaa tosi nopeasti herpeksen ja toimii! pumpulipuikolla vaan useasti päivässä laittaa.
kannattaa ainakin kokeilla. luontaistuotekaupasta saa.

Yhteistyössä