Onko hullua lähteä kahden pienen kanssa n. 900km automatkalle ruotsiin? (KAIKKI VINKIT KEHIIN KIITTI)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Ollaan tosiaan suunniteltu että lähettäis koko perhe ruotsiin reissuun ja matkaa olisi 900km ja siellä paikan päällä oltais 4yötä ja sit takas. Lapset 2.5v ja 1v, onko tyhmää lähteä noin pitkälle reissulle ja oisko järkevämpää olla pidemmän aikaa siellä paikan päällä kun niin pitkä matka. Tietty on tarkoitus pysähdellä useasti yms. mut vähän arveluttaa lähteä noin pitkälle reissulle, varsinkin kun se on ensimmäinen kerta lasten kanssa....

Hei minne sinne olette menossa? Mies iski idean pöytään, että lähdettäis loppukesästä n. viikon reissulle etelä-Ruotsiin. Mulla vaan ei ole hajuakaan, mitä siellä vois tehdä :D

Tuota mietittiinkin et jos ajais yöllä, mut kun minä en pysy hereillä ja mies joutuisi yksin ajamaan, lisäksi on kyllä sit jaksettava se seuraava päivä touhut lasten kanssa...Minä en ehdi saada ajokorttia siihen mennessä, autokoulussa olen :D

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Hei minne sinne olette menossa? Mies iski idean pöytään, että lähdettäis loppukesästä n. viikon reissulle etelä-Ruotsiin. Mulla vaan ei ole hajuakaan, mitä siellä vois tehdä :D

Mennään pohjoisen kautta keskiruotsiin...

Hullua se varmaan on :D mutta hulluus on hieno juttu.

Mun ystävä on jo kahtena kesänä ajanut lastensa kanssa yli 4000 kilsaa yhteen suuntaan, ja kaikkien mielestä matka on ollut mukava. Ovat toki olleet perillä kauemmin kuin te :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Hullua se varmaan on :D mutta hulluus on hieno juttu.

Mun ystävä on jo kahtena kesänä ajanut lastensa kanssa yli 4000 kilsaa yhteen suuntaan, ja kaikkien mielestä matka on ollut mukava. Ovat toki olleet perillä kauemmin kuin te :)

Tänks :D Mut siis sitä mietin et pitäiskö olla just kauemmin perillä, niin sais sit toipua matkasta ja ei tarttiis heti taas lähteä takas..

On kyllä ystäväsi tehnyt pitkän reissun perheensä kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
Tänks :D Mut siis sitä mietin et pitäiskö olla just kauemmin perillä, niin sais sit toipua matkasta ja ei tarttiis heti taas lähteä takas..

Kyllä mä vähän mietin että mitähän siitä tulee, kun nuorin oli viime vuonna 4-5 viikon ikäinen kun he reissuun lähtivät (lisäksi 2 leikki-ikäistä ja 2 teiniä oli mukana) :D mutta hyvin se meni. Ja hyvin meni kuulemma nytkin, kun nuorin on 1 v. Kotimatkasta ei vielä tietoo kun palaavat vasta parin viikon päästä :)

Olisi ehkä parempi olla hieman pidempään perillä, jos suinkin mahdollista.

Mulla täsmälleen samanikäiset lapset, ja sillä kokemuksella sanon että kyllä onnistuu - tosin sillai, että olette välillä jossain yötä. 400-500 kilometriä on jo lasten kanssa yhdelle päivälle paljon.

Meidän lapset tottuneet reissaamaan autossa, matkaa mummilaan on se 400 km. Mutta se kyllä alkaa olla maksimi - loppumatkasta mekkala autossa alkaa jo olla hirmuinen.

Tuotakin mietin että jos olis välissä jossain yötä. Meillä eivät oo tottuneet reissaamaa, ja tuo poika 2.5v on aikas kiltti autossa aina ollut, mut tää neiti 1v on niin äkä pussi eikä oikein viihdy autossa, sit mietiin et viittisköhän kääntää hänet kasvot menosuuntaan jos viihtyis paremmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Kyllä mä vähän mietin että mitähän siitä tulee, kun nuorin oli viime vuonna 4-5 viikon ikäinen kun he reissuun lähtivät (lisäksi 2 leikki-ikäistä ja 2 teiniä oli mukana) :D mutta hyvin se meni. Ja hyvin meni kuulemma nytkin, kun nuorin on 1 v. Kotimatkasta ei vielä tietoo kun palaavat vasta parin viikon päästä :)

Olisi ehkä parempi olla hieman pidempään perillä, jos suinkin mahdollista.

Kyllä kai se mehdollista olisi ollat pidempää perillä, sit tarttiis vaan maksaa lisää hotelliöitä, kun nyt ne 4 yötä saadaan lentopisteillä

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Mulla täsmälleen samanikäiset lapset, ja sillä kokemuksella sanon että kyllä onnistuu - tosin sillai, että olette välillä jossain yötä. 400-500 kilometriä on jo lasten kanssa yhdelle päivälle paljon.

Meidän lapset tottuneet reissaamaan autossa, matkaa mummilaan on se 400 km. Mutta se kyllä alkaa olla maksimi - loppumatkasta mekkala autossa alkaa jo olla hirmuinen.

Samaa mieltä. Kannattaa yöpyä matkalla! Varatkaa siis sen verran enemmän aikaa reissuunne. Meilläkin mummolan matka 400km. Pahin se oli jossain tossa vuoden iässä. Silloin jo 100 km teki tiukkaa, kun matka oli vain yhtä huutoa.

Kahdella pysähdyksellä jo tohon 400kilsan menee n. 5-6 tuntia. Toisen kerran syödään ja toinen pissatauko.

No, me ajoimme juhannuksen aikaan 2v4kk kanssa 1700 km. Torstai-illalla työpäivän jälkeen pätkän matkaa (300km) ja perjantaina loput. Lauantai oltiin perillä, sunnuntaina oli rippijuhlat ja neljältä lähdimme taas ajamaan, illalla sen 300 ja maanantaina loput. Enkä etukäteen miettinyt yhtään, onko järkeä ;)

Ai miten matka meni? Hyvin! Pari tuntia ajoa, reilu tauko jos vain mahdollista jossain puistossa tai jossa voi liikkua vapaasti ja taas pari tuntia eteen päin. Takapenkille aikuinen seuraksi. Kirjoja, dvd, puuhavihkoja, nukkeleikkejä... Ja useimmat tuon ikäiset nukkuvatkin yhden pätkän päikkäreitä (meillä ei ollut tätä valttia hihassa).

meillä oli tyttö vajaa kaksi vuotias kun tehtiin 1400 kilsan reissu ruotsiin. perillä oltiin viikko ja sama matka sitten takaisin kotiin. ja seuraavana vuonna tehtiin sama reissu ja tyttö oli silloin 3 vuoden ja hyvin meni molemmat reissut.

Meillä on niin päin, että reissut tehdään sen mukaan mitä minä jaksan. Minun pitää päästä yöksi sänkyyn maate ja aamulla saada aamukahvini. Muuten ei suju mikään. En myöskään ala joka aamu pakkaamaan tavaroita kasaan ja kurkkimaan sänkyjen alle, että mitä jäi.

Te olette varmaan nuorempia ja jaksavaisempia.

Teimme kyllä Ruotsin reissun, mutta meren yli laivalla ja hotelliyöpymisiä 4 yhdessä paikassa ja viimeinen yö Tukholmassa hotellissa, että ehdittiin aamulaivaan. Tässä kohdassa otettiin lapset huomioon, heistä on kiva olla pallomeressä ja leikkipaikoissa.

Tuotakin mietin että jos olis välissä jossain yötä. Meillä eivät oo tottuneet reissaamaa, ja tuo poika 2.5v on aikas kiltti autossa aina ollut, mut tää neiti 1v on niin äkä pussi eikä oikein viihdy autossa, sit mietiin et viittisköhän kääntää hänet kasvot menosuuntaan jos viihtyis paremmin...

Kahden noin pienen lapsen kanssa matkustaminen on kyllä aina täysi mysteeri; ikinä ne ei nuku samaan aikaan ja niitä kiukuttaa eri aikaan. Kannattaa ottaa autoon paljon lasten musiikkia ja viihdykettä, juomista ja vaikkapa maissinaksuja (jotka kyllä sottaavat ikävästi). Vuoden ikäiselle jopa hiusharja on mielenkiintoinen kapine, jota voi tutkia jonkin aikaa.

Meillä lapset istuu niin, että vanhempi (2,5 v) istuu takana nenä menosuuntaan. Ei suostuisi enää matkustamaan selkä menosuuntaan. Nuorempi istuu etupenkillä selkä menosuuntaan. Tämä on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi meillä. Kun toinen vanhemmista istuu siinä takapenkillä kuskin takana, siitä näkee molemmat lapset ilman että tarvitsee olla itse vääntäytyneenä mitä ihmeellisimpiin asentoihin ja siitä on hyvä huoltaa ja pitää seuraa mukeloille, kun kumpikin muksu on vaivatta hollilla.

Yhteistyössä