Onko Hesassa vaarallista lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutto edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä olen asunut lapsuuteni itä-helsingissä ja ongelmia kohtasin erinäisiä. Uimahalleissa oli runkkaavia pedofiileja, mustalaiset uhkas hakata jos ei antanut paria euroa, häiriintyneet lapset harrasti tositosi paljon seksileikkejä (mm. yks nykyinen linnakundi tuli väkisin nylkyttää jalkaa ja se oli niin lihava ettei hoikat tyttöset päässyt alta pois), viereisen pihan alkoholistien lapset tulivat huutelemaan kirosanoja ja heittelemään meidän pihan lapsia kivillä, alkoholikokeilut alkoi osalla jo ala-asteella, yks tyttö oli jopa raskaana kuudennen luokan lopulla (hän oli tosin vanhempi venäläissyntyinen tyttö, oli kai jäänyt luokalle pariin otteeseen)... enpä tiedä.. en haluais omia lapsiani kasvattaa itä-helsingissä.

Yli 10v Itä-Helsingissä, enkä ole kohdannut tai kokenut mitään noista. Niin kauan kuin Suomessa asumme, muualle en muuttaisi!

Mä veikkaan, että jos mä kertoisin mun mummille (joka kasvatti mut) noista, niin se varmasti sanois että ei ole tiennyt. Siis ainakaan osaa. Eli ei aikuiset noita asioita niin kohtaakaan, eikä näe.

Niinpä, meinasinpa just tältä "X"ltä kysyä että montahan vuotta lapsuudestaan hän on täällä asunut?

Ei lapset kerro noista jutuista puoliakaan kotona, he ajattelevat että se on normaalia ja niiden asioiden kanssa on pakko pärjätä. Ja niin onkin, koska kaikennäköistä tapahtuu melkeinpä joka päivä.

Vasta aikuisena sitä tajuaa mitä kaikkea sitä on lapsena pitänyt "ihan normaalina" ja sitkeesti vaan pärjännyt. Toiset paremmin, toiset huonommin...

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On varmasti vaarallisempaa kuin monessa muussa kaupungissa.

Saisko jotain perustelua?

No ensinnäkin siellä on ihmisiä paljon enemmän kuin monessa muussa kaupungissa, joten joukkoon mahtuu erilaista tallaajaa. Jolloin myöskin esim. öisin on vaarallisempaa kävellä ulkona.

Ja tosiasia on, että usein nämä ikävät uutiset on sattuneet Helsingissä. (pahoinpitelyjä, raiskauksia etc.) Poliiseilla on myös varmasti enemmän työtä siellä, kuin jossain pienemmässä kaupungissa.

Huii, onpas täällä vaarallista.

Lapset nyt 4 & 7-vuotiaat, asuttu koko ajan Hgissä, kantakaupungin liepeillä, ja vaikka täällä on mm. asuntolaa, jne. tarjolla, ei ole kyllä missään välissä tullut mieleen pelätä. Ja liikuttu on sekä julkkareilla että fillarilla sekä kävellen pitkin poikin siellä sun täällä.

Asuttu on miehen kanssa mm. Herttoniemi/Siilitie, Hakaniemi, Kallio, Vallila, jne. ja muuten pyöritty sitten siellä sun täällä, vaan ei ole kertaakaan sattunut mitään, oli se kellonaika mitä tahansa.

Saahan sitä pelätä itselle vierasta vaikka elämäntehtävänään, mutta mieluusti käytän tämän ajan ihan elämiseen :)

Jolloin myöskin esim. öisin on vaarallisempaa kävellä ulkona.

Asun Töölössä ja rakastan kävelyä/pyöräilyä öisin tässä kulmilla ja keskustan tuntumassa. Koskaan ei ole tullut yhtään pelottavaa kokemusta. Ihan turvallista täällä on must olla, nimenomaan siksi että lähes kaikkialla on koko ajan kuitenkin ihmisiä/valvontakameroita. Kyllä mä enemmän olen pelännyt asuessani muualla Suomessa.

Asun Töölössä ja rakastan kävelyä/pyöräilyä öisin tässä kulmilla ja keskustan tuntumassa. Koskaan ei ole tullut yhtään pelottavaa kokemusta. Ihan turvallista täällä on must olla, nimenomaan siksi että lähes kaikkialla on koko ajan kuitenkin ihmisiä/valvontakameroita. Kyllä mä enemmän olen pelännyt asuessani muualla Suomessa.

On ihan totta että kaupunkin joka elää öisin ei ole niin vaarallinen kuin taajama joka nukkuu päivisinkin.

Sehän ei tarkoita ettei siellä olisi vaarallista, vaikket sä pelkää. Se vaan on ihan fakta että todennäköisyys Helsingissä asuessaan on suurempi riski joutua rikoksen uhriksi.

Sehän ei tarkoita ettei siellä olisi vaarallista, vaikket sä pelkää. Se vaan on ihan fakta että todennäköisyys Helsingissä asuessaan on suurempi riski joutua rikoksen uhriksi.

No haloo, onhan Helsingissä aika paljon enemmän ihmisiäkin kuin jossain maaseudun kylässä. Kaikki on suhteellista. Ja aplle vielä tässä vaiheessa terveisiä että jos on vaikeeta muuttaa niin jätä muuttamatta. Itse en missään nimessä haluaisi asua maalla.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

No haloo, onhan Helsingissä aika paljon enemmän ihmisiäkin kuin jossain maaseudun kylässä. Kaikki on suhteellista. Ja aplle vielä tässä vaiheessa terveisiä että jos on vaikeeta muuttaa niin jätä muuttamatta. Itse en missään nimessä haluaisi asua maalla.

No niinpä, sanoin kyllä jo heti ekassa viestissäni, että siellä on enemmän ihmisiä joten on todennäköisempää joutua rikoksen uhriksi.

Eli on vaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

No niinpä, sanoin kyllä jo heti ekassa viestissäni, että siellä on enemmän ihmisiä joten on todennäköisempää joutua rikoksen uhriksi.

Eli on vaarallista.

Selvä. Vaarallista on .

On varmasti vaarallisempaa kuin monessa muussa kaupungissa.

Saisko jotain perustelua?

No ensinnäkin siellä on ihmisiä paljon enemmän kuin monessa muussa kaupungissa, joten joukkoon mahtuu erilaista tallaajaa. Jolloin myöskin esim. öisin on vaarallisempaa kävellä ulkona.

Ja tosiasia on, että usein nämä ikävät uutiset on sattuneet Helsingissä. (pahoinpitelyjä, raiskauksia etc.) Poliiseilla on myös varmasti enemmän työtä siellä, kuin jossain pienemmässä kaupungissa.

Uskaltaisitko muuttaa Ilomantsiin?

Nelonen: Ilomantsi on Suomen vaarallisin paikkakunta
12.07.2009 16:24, päivitetty 12.07. 20:29

Ilomantsi on vaarallisin paikkakunta Suomessa, paljastaa Nelosen uutisten henkirikosselvitys.

Ilomantsissa on tehty vuosina 1999-2008 väkiluvulla verrattuna kuusi kertaa enemmän henkirikoksia kuin vaarallisena pidetyssä Helsingissä.

Selvityksessä olivat mukana kaikki yli 5000 asukkaan kunnat.

Nelosen uutisten haastatteleman ilomantsilaisen henkirikollisen mukaan väkivalta johtuu aseiden suuresta määrästä sekä itse valmistetun viinan ja pillereiden yhteiskäytöstä.

Rikoskomisario Leevi Makkosen mukaan Ilomantsin henkirikoksissa käytetään perinteisiä tekovälineitä, kuten puukkoja, vesureita, ampuma-aseita ja erilaisia tylppiä lyömäaseita.

Nelosen haastatteleman Joensuun poliisin mukaan Ilomantsin henkirikokset tapahtuvat pääosin syrjäytyneissä miesporukoissa. Sekä uhri ja tekijä ovat yleensä tukevasti humalassa. Syrjäytymisen taustalla kerrotaan yleensä olevan Ilomantsin korkea työttömyys.
IS

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1709819&ref=lk_hs_ko_2

Uskaltaisitko muuttaa Ilomantsiin?

Nelonen: Ilomantsi on Suomen vaarallisin paikkakunta
12.07.2009 16:24, päivitetty 12.07. 20:29

Ilomantsi on vaarallisin paikkakunta Suomessa, paljastaa Nelosen uutisten henkirikosselvitys.

Ilomantsissa on tehty vuosina 1999-2008 väkiluvulla verrattuna kuusi kertaa enemmän henkirikoksia kuin vaarallisena pidetyssä Helsingissä.

Selvityksessä olivat mukana kaikki yli 5000 asukkaan kunnat.

Nelosen uutisten haastatteleman ilomantsilaisen henkirikollisen mukaan väkivalta johtuu aseiden suuresta määrästä sekä itse valmistetun viinan ja pillereiden yhteiskäytöstä.

Rikoskomisario Leevi Makkosen mukaan Ilomantsin henkirikoksissa käytetään perinteisiä tekovälineitä, kuten puukkoja, vesureita, ampuma-aseita ja erilaisia tylppiä lyömäaseita.

Nelosen haastatteleman Joensuun poliisin mukaan Ilomantsin henkirikokset tapahtuvat pääosin syrjäytyneissä miesporukoissa. Sekä uhri ja tekijä ovat yleensä tukevasti humalassa. Syrjäytymisen taustalla kerrotaan yleensä olevan Ilomantsin korkea työttömyys.
IS

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1709819&ref=lk_hs_ko_2

Uskaltaisin. Tossa jutussakin sanottiin, että noi rikokset tapahtuu syrjäytyneissä miesporukoissa. Tappavat ja hakkaavat toisiaan.

Helsingissä taas on randomeita, jotka saattaa ihan huvikseen vaan käydä huitasemassa tai raiskaamassa.

Uskaltaisitko muuttaa Sodankylään?

Sodankylä Suomen toiseksi vaarallisin paikkakunta

http://yle.fi/alueet/lappi/2009/07/sodankyla_suomen_toiseksi_vaarallisin_paikkakunta_860495.html

hei hohhoijaa :D naurut sain kyllä kun tätä luin :D

ite oon syntyny ja suurimman osan elämästäni helsingissä asunu ja edelleenkin asun, asunu ties missä, nyt tapanilassa.
myös nää herttoniemen rannat ja vuosaaret tullu nähtyä, laajasalossakin asunu
ja joudun kyllä toteamaan ettei herttoniemenranta mitään slummia ole :D
siellä asuessani ei ollut tietokaan niistä teidän mainitsemista somaleista, muutettiin sinne ihan silloin ekojen joukossa ja lähdettiin sitten laajasaloon pakoon rakentamista.
enempi siellä laajasalossa siihen aikaan oli huumeita tai muuta, kuin herttoniemenrannassa, tiedän että nykyään niitä huumeita pyörii ihan joka paikassa, myös siellä maallla mitä kaikki niin ihannoi...

vuosaari on oikeesti ainoa paikka, jossa en halua enää ikinä asua. siellä tultiin aina pummaamaan jotain, huudettiin pihoilla vielä yömyöhään jne..

ei se oli tää helsinki, mikä saa ihmiset käyttämään päihteitä, se on ihan elämäntavoista ja siitä kiinni, mitä vanhemmat opettaa ja mitä vanhemmat antaa tehdä.
tottakai jos vanhemmat ei välitä niin tossa tapulissa on hyviä esimerkkejä elämästä, n. 15v mukulat pörrää mopoilla, vetää röökiä ja osa kamaa vielä puolen yön aikaan.. missäs niiden vanhemmat on ?

mutta kivan kuvan ihmiset on keksiny helsingistä, että täällä ei uskalla puistoihin mennä :D
on joo tietenkin ne tietyt alueet, joille valitettavasti ongelmat kehittyy ja valitettavasti ne on usein kaupungin vuokrataloja.

mutta joo aplle tosta herttoniemenrannasta, kyllä se on hyvä paikka asua, etenkin jos ajattelet että siellä on omistusasuntoja merenrannassa, ei jokainen nisti siellä asu ;)

Olen asunut Kalliossa, Tapanilassa, Herttoniemenrannassa ja Viikissä. Kaikissa olen viihtynyt, tosin Kalliooon en enää lasten kanssa muuttaisi.

Huumepiikkejä olen nähnyt joskus, mutta aniharvoin.

Juoppoja nyt näkee joka kylän essolla samaan tapaan kuin täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
argh onko pakko puhua HESASTA. mieluummin helsinki

tai miten olisi Stadi? maalaisen erottaa helposti helsingissä ku sanoo Hesa

ja eikait suomessa oo vaarallista tai turvallista paikkaa? eiköhän noita mamuja ala oleen jo joka korttelissa.
suurimmat ongelmat lapsiperheessäni on koettu haamujen käyttäymis ongelmina, eivät esim: mamuäidit saa puuttua poikalastensa tekemiin kiusoihin hiekkalaatikolla!!

vaikee olla meinaa rasistisoitumatta kun tilanne päällä ja kukaan ei välitä!!!

Yhteistyössä