Onko heinäkuun päivähoito ilmainen, vaikka lapsi olisikin viikon hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Lapset ovat aloittaneet hoidon elokuussa eli meidän kunnassa silloin heinäkuu on ilmainen kuukausi. Koskeekohan tämä myös tilannetta, että lapset ovat osan heinäkuusta hoidossa? Minulla on vain kolme viikkoa lomaa.

Lapset ovat kyllä olleet lomalla mm. joulun aikaan, jolloin mitään maksuhyvityksiä ei saanut.

Korjaan viestin...
Meidän kunnan sivuilla sanotaan näin:
Lapsen ollessa hoidossa koko toimintakauden (1.8. - 31.7.) maksu peritään 11 kuukaudelta, jolloin heinäkuu on maksuton. Maksu voidaan kuitenkin periä 12 kuukaudelta, jos lapsi on hoidossa toimintavuoden kaikkina kuukausina ja lapsi on poissa päivähoidosta toimintavuoden aikana muusta kuin sairaudesta johtuvasta syystä enintään kolme neljäsosaa kuukausimaksun perusteena olevien kuukausittaisten hoitopäivien määrästä. (KH 6.3.2000/124 §). Poissaoloja laskettaessa otetaan huomioon vain etukäteen ilmoitetut poissaolot.

No sitä varten niitä EP-päiviä (ennakkoon ilmoitettuja poissaoloja) mun ymmärtääkseni kerätään, että se heinäkuu joka tapauksessa on ilmainen? Vai oonko mä ymmärtäny väärin? Meillä ei oo ollu kesäisin hoidontarvetta ja meillä ilmainen päivähoito joten ei hajuakaan..

Helsingissä heinäkuu on ilmainen jos hoitosuhde on alkanut viimeistään edellisen vuoden syyskuussa. Loman ajankohdalla tai kestolla ei ole väliä. Kesämaksuissa on kuntakohtaisia eroja.

Kiitos tiedoista. Ollaan Vantalta. Varmasti täällä on sama systeemi kuin Helsingissä.

Vantaan päivähoidon sivuilla luki, että viimeistään edellisen vuoden syyskuun viimeinen päivä pitää olla hoito aloitettu, jotta heinäkuu on maksuton. Sen tarkemmin ei sanottu, mutta kaipa se sitten tarkoittaa sitä myös silti, vaikka lapsi olisikin hoidossa.

Yhteistyössä