Onko hassua jos aikuisella on 13 vuotias ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "isosisko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"isosisko"

Vieras
Naapurissa tulee mummilaansa lomia viettämään 13 vuotias tyttö. Hän ei kuitenkaan jaksa kokoaikaa olla isovanhempiensa seurassa ja tulee kysymään että saako tulla meille kylään.

Yhdessä sitten jutellaan, askarrellaan, käydään syömässä ja kauppoja kiertelemässä. Mistään aikuisten jutuista en hänelle tietenkään puhu, mutta joskus hänen aloitteestaan ollaan juteltu kuukautisista, pojista meikkaamisesta yms. :D

Hän tykkää meidän pienistä lapsista ja peuhaa niiden kanssa. Hänellä itsellään on kaksi pienempää siskoa.

Hänen äidillänsä ei ilmiselvästikkään ole mitään tätä vastaan, mutta isästä en ole niin varma.

Ei tuo oo hassua. Ehkä likka ei saa kotonaan aikuisten huomiota tai vanhemmat ei juttele asioista lapsen/teinin ka. Ja kyllähän ton ikäsen kanssa voi oikeesti tehdä asioita, just askartelua, leipomista ym.

Se on ehkä vähän hupaisaa, että kun huomaan että porukka on naapurissa niin sitten alan jo odottelemaan, että koskas se tuleekaan :D Tyttö on kyllä mainio, taitaa olla vielä toistaiseksi ikäistänsä fiksumpi. Mutta sen isä jurottaa oudosti ja soittelee perään.

Ei mun mielestä. Itsekin olin 14-vuotiaana usein pitämässä leikkipuistossa seuraa naapurin kotiäidille. :D Juttelimme paljon kaikenlaisista asioista ja leikin hänen lastensa kanssa. :) Olin myös silloin tällöin kylässä heillä.

Ei se ole mitenkään hassua vaan suurta rikkautta.

Itse olen huikean onnellinen niistä muutamista nuorista ystävistäni ja teinipoikien äitinä myös siitä, että heillä on onni omistaa aikuisystäviä, niitä kullanarvoisia luottoaikuisia.

Ihania vastauksia teiltä :)

Ainoastaan isän jurottaminen sai mieleni epävarmaksi. Äiti ja isovanhemmat taitavat olla vain tyytyväisiä että on välillä yksi vähemmän ääntä pitämässä.

Itselläni on myös pari lainateiniä aina mukana ostoksilla yms ja välillä meillä, tykkäävät myös puuhata meidän pienten kanssa ja tietysti meidän pienet rakastavat näitä isoja ystäviä.

No ehkä väärä vertaus mutta
mun 16-v tyttöpuoli on mulle ihan kiva kaveri :) Ei siis mitenkään aikuiseen ystävään verrattuna mutta hyvin viihdyn hänen kanssaan. Ja kovasti on "tapetilla" asiat; pojat, meikkaus, koulu, sukupuolisuus, kasvaminen.. jne.

Kutsu ap mukavan tytön vanhemmat kahville luoksesi! Leipokaa pimun kanssa ensin jotain hyvää ja sitten pyydät heidät pöytäsi ääreen. Ja ne isovanhemmat kans tietty :)

Yhteistyössä