Onko häpeällistä viedä lapsi paikatut vaatteet päällä tarhaan?

Mrs Spongebob

Aktiivinen jäsen
10.12.2008
1 970
0
36
Ollaan muutamaan otteeseen väännetty isännän kanssa kättä siitä, voiko pojan viedä paikatuissa housuissa tarhaan. Tyhmä riidan aihe, myönnettäköön mutta ei vaan olla päästy yhteisymmärrykseen.

Sen mielestä paikatut housut on jotenkin nolot, antaa huonon ja välinpitämättömän kuvan. Ilmeisesti se ajattelee, että muut vanhemmat katsoo nenän vartta pitkin jos muksun vaatteet ei ole viimeisen päälle hienot ja uudet.

Mä taas maalaisjärkeeni vedoten ajattelen, että jokaisella 4v. pojalla kuluu polvet housuista (olisi luonnotonta jos eivät kuluisi) ja olisi suoranaista tuhlausta heittää muuten hyvät housut pois heti kun pieni nirhauma ilmestyy. Eli ahkerasti olen ommellut paikkoja polviin...

Mutta että se muiden vanhempien mielipide... Mitä ajattelet kun näet lapsen paikatuissa/korjatuissa vaatteissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Että on köyhää, jos ei ole ehjiä housuja.

Ja höpö, höpö, kyllä on enemmän kuin järkevästi toimittu. Sen uusien vaatteiden rahan voi käyttää johonki muuhun, vaikka säästää teini-ikää varten, jolloin vaatimukset kasvaa. jatka vaan samaan malliin...

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no en mä tiiä onko häpeällistä mut ite en veisi,meil lentää kaikki roskii jos polvet tms puhki..

Meillä lentelisi housut heti parin viikon käytön jälkeen, mussukalla kumma taito saada housut heti rikki. Ja tuntuu jotenkin tuhlaukselta heittää just vasta ostetut housut pois ja heti ostaa uutta tilalle :snotty:

Paikkaaminen ei mun mielestä haittaa ollenkaan, jos paikkaus on siististi tehty. Mielestäni välinpitämättömän kuvan antaa se, jos vaate on rikki, eikä sitä ole paikattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Meillä ei käytetä paikattuja vaatteita :snotty: en mä siitä nyt mitään erikoista ajattele, käyttäköön joku jos tahtoo.

En minäkään ole käyttänyt.

En siitä kummemmim mitää ajattele. Tietty jos housut ihan kuluneet ja paikatut niin tulee vähän sottanen fiilis, ehkä silloin ajatteli toisella ovan rahat tiukassa. Mutta mitä silläkään väliä?

Kunhan on puhtaat vaatteet. Enemmän kiinnittäisin huomiota likasiin..

Ei missään nimessä haittaa paikkaaminen, enkä tosiaankaan luokittele ihmisiä sen mukaan. Kannatan kierrätystä ja vaatteiden uusiokäyttöä ehdottomasti. Nostan hattua ihmisille, jotka viitsivät korjata vaatteita. Jatka samaan malliin :) :hug:!

Mut rikki menneen paikkaushan nimenomaan on vaatteista huolehtimista! Jos uudet housut menee heti rikki (sitä sattuu...) vaikka polvesta, niin tietysti se paikataan, eri asia on sitten ihan puhki kulutetut vaatteet jotka pysyy koossa lähinnä tahdon voimalla (jota ap tuskin tarkoittaa).

Mun mielestä on noloa jos vaatteet olisi rikki ja likaiset, mutta puhdas ja paikattu on silmissäni sama kuin puhdas ja ehjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Paikkaaminen ei mun mielestä haittaa ollenkaan, jos paikkaus on siististi tehty. Mielestäni välinpitämättömän kuvan antaa se, jos vaate on rikki, eikä sitä ole paikattu.

Just näin!!!! Puhtaat ja siistit vaikka sitten paikatut..

Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Jaahas. Ei kun kyllä pitää ostaa aina uudet kun tulee pienikin reikä. B)

Jepjep. Ja kannattaa opettaa lapselle tuo jo heti pienestä pitäen :whistle: Saa sitten käydä mielenkiintoisia keskusteluja lapsen saapuessa teini-ikään :xmas: :D

Mulla on kolme lasta ja jos olisin toiminut noin olis aika iso lasku jo... meinaan nuorinkin on jo 7.

Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Jaahas. Ei kun kyllä pitää ostaa aina uudet kun tulee pienikin reikä. B)

Jepjep. Ja kannattaa opettaa lapselle tuo jo heti pienestä pitäen :whistle: Saa sitten käydä mielenkiintoisia keskusteluja lapsen saapuessa teini-ikään :xmas: :D

Ehkä meidän muksut eivät sitten ole konttailleet pihalla tai muuta. Vaateet säilyy kyllä ihan kivoina eikä reikiä tule, kuin tosi harvoin vahingon sattuessa. Silloin tavara menee roskiin.

Mutta sitten on tietty ne muksut jotka rikkoo ja sotkee vaatteensa alata aikayksikön.

Eli riippuu varmaan aika lapsesta.

Häpeällisempää olis, jos niitä vaatteita ei olisi paikattu. Silloin olisi välinpitämätöntä, jos lapsi kulkisi rikkinäisissä vaatteissa.
Paikkaaminenhan on juuri osoitus siitä, että lapsen vaatteista huolehditaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ja höpö, höpö, kyllä on enemmän kuin järkevästi toimittu. Sen uusien vaatteiden rahan voi käyttää johonki muuhun, vaikka säästää teini-ikää varten, jolloin vaatimukset kasvaa. jatka vaan samaan malliin...

Tosi pulsua jos lapsella on tarhassa paikatut vaatteet, hei haloo. Vaatteet ei niin paljoo maksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
no en mä tiiä onko häpeällistä mut ite en veisi,meil lentää kaikki roskii jos polvet tms puhki..

Meillä lentelisi housut heti parin viikon käytön jälkeen, mussukalla kumma taito saada housut heti rikki. Ja tuntuu jotenkin tuhlaukselta heittää just vasta ostetut housut pois ja heti ostaa uutta tilalle :snotty:

Se on kyllä jännä, miten eri lapsilla voi olla taito tai taipumus johonkin. :)
toi nyt ei oikeastaan pahakaan..mä sain itseni muksuna (vaatteiden likaantumisen ja hajoamisen lisäksi) usein sairaalakuntoon. :|
Pojillani ei moista taipumustabluojan kiitos ole. Yhdet haalarit paikkasin ja olin vaan niin ylpeä siitä, että osasin..näinä uusavuttomuusaikoina.

no meillä ei käytetä paikottuja vaatteita. Haluan pukea lapseni siisteihin ehjiin vaatteisiin. Se mitä muut tekee on mulle se ja sama.

( no sen verran muokkaan että jos nyt joku mini reikä on jonka saa siististi kursittua kokoon niin ok, mutta isoja polvipaikkoja ei meillä harrasteta )

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Tosi pulsua jos lapsella on tarhassa paikatut vaatteet, hei haloo. Vaatteet ei niin paljoo maksa.

Pulsu oot ite (mitä se ikinä tarkoittaakaan.... jossain päin Suomea?!). Hei haloo, mutta osaatko paikata vaatteita? Monet on taitavia käsistään ja näppärästi korjaa vaatteet. Musta tosi pulsua ja hei haloota on heittää vaate roskiin, jos menee polvi puhki. Musta on aivan eri kysymys, onko tilillä rahaa (juu, on siellä useampi kymmenen tuhatta), ja ostanko heti uudet vaatteet jos tulee pieni helposti korjattava reikä. Pulsua tai vähemmän pulsua, eipä kaikkien pulsujen pulsut mielipiteet kiinnosta, hei haloo.

Yhteistyössä