onko haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Nyt on pakko kysästä, kun mieltä painaa...jos joku teistä osais kertoa, että voinko olla aiheuttanut mahdolliselle alkiolle haittaa kun olin aika humalassa pikkujouluissa kp23 (alkio ehkä n.10pv vanha).....eli en edes tiennyt olisinko raskaana....voiko noin varhaisessa vaiheessa aiheuttaa ongelmia?onko alkio jo tulloin yhteydessä äidin verenkiertoon? Nyt kp27 ja olen alkanut epäillä olevani raskaana...luulisi, että monella on kokemuksia tällaisesta tilanteesta, että on humalassa, silloin kun ei vielä tiedä raskauden alkaneen...onko kukaan ottanut selvää, missä vaiheessa äidistä alkaa kaikki kulkea alkioon?

kiitos jos jollain on tietoa...

itse olin tullut raskaaksi tuossa huhtikuun loppu puolella ja raskaustestin tein sitten toukokuun puolella kun olin ollut 5 viikkoa raskaana. Viimeisen kerran join ja juhlin edellisenä viikonloppuna ennen kuin testin tein.
Ainakaan minun raskaudelle ei ollut siitä mitään haittaa vaikka alkoholia joinkin. Tällä hetkellä on menossa viikko 34+3.
En muista koska alkio yhtyy äidin verenkiertoon, mutta muistaakseni paljon myöhemmin kuin missä vaiheessa sinä olet.

Alkio yhtyy äidin verenkiertoon noin kuuden viikon päästä hedelmöityksestä, joten sinulla ei ole mitään hätää! Luonto on hoitanut tälläiset asiat puolestasi!

Siis kuinka pitkä kierto sinulla on?

Ovulaatio kun tapahtuu usein kp 15 ja alkio kiinnittyy kohdun seinämäänkin vasta noin viikko ovulaation jälkeen. Eli n kp 22.

Joten on ERITTÄIN epätodennäköistä että olet alkiota vahingoittanut millään tavalla.

Alkio on ensimmäiset 9 viikkoa turvassa omassa ruskuaispussissaan.

Ennen kun tein pos. testin olimme miehen kans laivalla ja tuli otettua. Oksensin kyllä sitten koko yön ja aamun, kai keho jollain tapaa puolusti tuota tulevaa vauvaa. Testin tein viikko laivareissun jälkeen ja se +.

No tuolla tuo nyt koijaa ikää 1v ja mitään jälkiä ei näy siitä laivalla juhlimisesta.

Kiitos paljon kaikille vastanneille, kylläpä helpotti kuulla ,että tuossa vaiheessa ei vielä juhlimisesta pitäisi haittaa olla....eipähän tarvitse enää sitä mietiskellä. Joku kyseli kiertoni pituutta, joka on nyt kp28/27-32....menkkoja ei vielä ainakaan kuulu, jänskäten täällä odottelen mitä tapahtuu....