Onko haittaa että menkat jää pois vaikka EI raskaana? Älä avaa jos ällöttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Aiemmin ehkäisynä Nuva-ring, nyt pillerit. Luulin että tuo rengas teki että menkat jäi pois mutta kun edelleen sama juttu. Pillereitä syönyt kesästä asti.

Voiko siitä olla jotain haittaa, pitäisikö käydä lääkärin juttusilla? :whistle:

Menkkojen aikaan voi tulla paperiin pieni verijälki että tietää että ois aika mutta siteeseen ei tule mitään. Joskus ehkä pieni pläntti.

Ja anteeksi jos äklöttää mutta asia vaivaa mieltä!

Kyllä mä kysysin lääkäriltä. Jonkunlaista häiriötähän se on, jos menkat jää kokonaan pois. Voipi olla ihan harmitontakin. Syöhän jotkut pillereitäkin putkeen niin ettei menkat tule joten ei niiden joka kuukausi tarvi tullakaan. Mutta kyllä mä silti kysyisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kyllä mä kysysin lääkäriltä. Jonkunlaista häiriötähän se on, jos menkat jää kokonaan pois. Voipi olla ihan harmitontakin. Syöhän jotkut pillereitäkin putkeen niin ettei menkat tule joten ei niiden joka kuukausi tarvi tullakaan. Mutta kyllä mä silti kysyisin...

Niin, kai se jotain tarkoittaa...Taidan työterveyteen ensi viikolla soitella, kysyä mitä mieltä ovat.

Pakko oli avata, vaik mä luulin että sulla on jotain kuvia täällä *tyrsk*

Mulla jäi pois kun ehkäisyä muutettiin ja gyne sanoi että kyllä häneltä sellaiset lääkkeet saa että mä ne takasin saan JOS VÄLTTÄMÄTTÄ haluan, eli hänen mukaansa ei oo haittaa. Mä joudun nyt vaan käymään verenluovutuksessa koska mitään ei poistu niin toi hemoglobiini on tosi korkee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakko oli avata, vaik mä luulin että sulla on jotain kuvia täällä *tyrsk*

Mulla jäi pois kun ehkäisyä muutettiin ja gyne sanoi että kyllä häneltä sellaiset lääkkeet saa että mä ne takasin saan JOS VÄLTTÄMÄTTÄ haluan, eli hänen mukaansa ei oo haittaa. Mä joudun nyt vaan käymään verenluovutuksessa koska mitään ei poistu niin toi hemoglobiini on tosi korkee

No herran jee, ei nyt sentään! :laugh:

En kyllä kaipaa kuukautisia, mietityttää vain....Verenluovutuksessa en voi käydä kun mulla on trombosytopenia. Siinäkin mielessä outoa että kuukautisia ei kuulu, pitäisi päin vastoin olla todella runsaat....

Oletko kauhian laiha? Joskus laihuus tekee sen ettei menkat tule. Myös jotkut sairaudet kuten esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa kuukautisten poisjääntiä, siksi olisi hyvä käydä lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilkka:
Oletko kauhian laiha? Joskus laihuus tekee sen ettei menkat tule. Myös jotkut sairaudet kuten esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa kuukautisten poisjääntiä, siksi olisi hyvä käydä lääkärissä.

valitettavasti ei voi tuokaan olla syy....Ehkä sitten ylipaino voi tehdä saman? 15kg pitäisi pudottaa....

Mitkä pillerit kyseessä?

Minipillerithän esim. saattaa jättää kk:t kokonaan pois..
Itselläni cerazette pillerit jätti puoleksi vuodeksi menkat pois :) ja se on täysin normaalia!

Jos käytössä tavalliset e-pillerit taukoineen, niin kyllä vuotojen pitäisi taukojen aikana tulla normaalisti. Jos taas käytössä minipillerit, niin normaalia, et vuoto jää tulematta.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Mitkä pillerit kyseessä?

Itselläni cerazette pillerit jätti puoleksi vuodeksi menkat pois :) ja se on täysin normaalia!

Ihan Mercilon on kyseessä. Eli ihan tavalliset...

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mitkä pillerit kyseessä?

Ihan Mercilon on kyseessä.

Sitten kyllä ottaisin yhteyttä lekuriin :)

Raskaustestin oot varmastikin tehnyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mitkä pillerit kyseessä?

Ihan Mercilon on kyseessä.

Sitten kyllä ottaisin yhteyttä lekuriin :)

Raskaustestin oot varmastikin tehnyt?

Muutamankin testin olen tehnyt, ihan terveyskeskuksessa myös kun haluttiin varmuus. Joo, täytyy ottaa yhteys lääkäriin.