Onko haalarissa lasten mielestä jotain erikoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haalarit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haalarit

Vieras
Ensin sanon, että minulle on sinänsä ihan sama, onko 11-vuotiaalla lapsella haalari vai ei. Olen aina tarhaiän jälkeen kysynyt, että haluaako uuden haalarin ja aina tyttö on halunnut kuten tänäkin talvena. Jotenkin nyt vaan se haalari käyttö on ollut kummalisen hankalaa. Kovalla pakkasella kun olen ehdottanut, että laittaisi haalarin, niin tulee tiuskaisu, että ei halua laittaa. Sitten taas joskus itse kyselee, että pitääkö laittaa haalari, ja selvästi toivoo, että sanoisin, että pitää. Joskus miettii eteisessä pitkään, että laittaako haalarin vai ei. Sanoin jo kerran, että voidaan kyllä antaa se yhdelle sukulaiselle, jos hän ei haalarista enää välitä, niin ei kuulemma saa antaa... Minusta siis vaikuttaa siltä, että häntä itseään nolottaa se, että hän haluaa käyttää haalari. Onko teillä tällaista? Pitäisikö jotenkin rohkaista haalarin käyttöön? Kuten sanoin, minulle asia on ihan sama, kaksiosainen riittäisi ihan hyvin sekin.

Käyttääkö sun 11v lapsi koulussakin haalaria? Millä merkillä on kokoja? Meidän 7v suostuu just käyttämään haalaria omassa pihassa. Kouluun ei ikinä suostu laittamaan.

Mo meillä on kaikilla lapsilla ollut kouluun mennessä ekaluokkalaisesta asti kaksiosaiset topppavaatteet talvella.En ole kyllä nähnyt enää kellään yli 7v haalareita,vaikka ihan käytännöllisiä olisivatkin.

[QUOTE="siis";30555095]Käyttääkö sun 11v lapsi koulussakin haalaria? Millä merkillä on kokoja? Meidän 7v suostuu just käyttämään haalaria omassa pihassa. Kouluun ei ikinä suostu laittamaan.[/QUOTE]

Koulussa ei ole ollut haalaria muutamaan vuoteen, eli ihan vapaa-ajan käytössä. Haalari on 146-senttinen Superremu.

Meillä lapset käyttävät omassa pihassa leikkiessään haalaria mieluummin kuin takkia ja housuja. Ainoastaan pienin käyttää vieä eskarissa haalaria. Ei mene lumi ja kura vaatteiden väliin ja on siis käytännöllisempi. Kukaan ei näe mitä vaatetusta lapsi kotonaan käyttää jos ei ole kavereita kylässä. Tosin jotkut kaveritkin haluavat lainata meiltä haalaria (meillä on monta varahaalaria) kun menevät metsämajaleikkeihin, ei ole ollenkaan noloa kun molemmilla on ja kukaan ei näe eikä saa tietää.

Täälä näkee haalareita vielä 7-8v ja tuoki kouluunmenny halus haalarin. Ei se tosin oo ainakaan ääneen kommentoinu minkään ikäsen päällä näkemäänsä pukua. Ite päättäköön kauanko pukua käyttää. Tohon en ala opettaa että käyttää kun kukaan ei näe.

Yhteistyössä