Onko haalari lapsellinen eskariin menevälle?

  • Viestiketjun aloittaja kumpi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ulkoilussa haalari on hyvä, mutta ehkä eskariin laittaisin 2-osaisen?
Meillä on ollut käytössä aina sekä että vaikka esikoinen on vasta täyttänyt 5v.
ulkoilu on osa eskaripäivää :)
Niin joo jonkin verran, mutta jos on vain eskariajan paikalla niin ei siinä tuntitolkulla ulkoilla (ainakaan mitä mä tiedän täällä päin)
Mä käsitän vähän erilailla ulkona olemisen ja ulkoilun: ulkona ollaan 15min- 1 tunti, ulkoilemaan lähdetään pidemmäksi aikaa (pulkkamäkeen, hiihtämään, luistelemaan, laskettelemaan jne).

varttitunnissakin ehtii pulkka/liukurimäessä saamaan kasan lunta takin/housujen alle

No...eipä meidän poika ole edes laskettelemassa päivän aikana tunkenut lunta housuihinsa...on niissä sen verran korkeutta vyötäröllä että joutus tosiaan näkeen vaivaa.
Ja paljon muutenkin on ulkoiltu 2-osaisessa puvussa ihan hyvällä menestyksellä :)
Mutta toki jokaisessa perheessä on omat ulkoilutapansa...mä nimittäin pärjään hyvin ilman haalaria itse - toisin kuin eräät ;)
on minulla kaksiosainenkin puku ja tuulipuku ja kumisaappatkin =) Jos tuo letkautus oli minulle.
Lapsille me itse siirrämme nuo asenteemme,
No ihan vakavissaan:
Täällä Helsingissä on harvoin niin paljon lunta, että sitä pukkais välitunnilla väkisin housunkauluksesta sisään.
Joten ero tarkoituksenmukaiseen pukeutumiseen on aika suuri riippuen asuinpaikasta.
Enkä kyllä ihan tosissaan liikkuis haalarissa kaupunkialueella itse.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Mikä tuohon sitten se oikea hyväksyttävä termi sitten on?
Happihyppely ;)

Meillä päin muuten satunnaisesti ulkoilivat. Joskus menivät ymmärtääkseni juuri ennen eskariajan loppumista ulos tai sitten aamusella kävivät esim. metsäretkellä, kirjastossa, luistelelemassa, hiihtämässä, kävelyllä jne.
 

Yhteistyössä